6 Ocak 2013 Pazar

YER ELMASI ÇORBASI

Yer elmasını ilk kez 2 yıl önce pişirdim.
Daha önce aldığım pişirdiğim bir sebze değildi.
İlk kez pişirdikten sonra tadının güzel olduğuna kanaat getirdik, o günden beri her kış pazar alış verişlerimin içine yer elması da dahil oldu.
Yer elmasını bir de portakallı zeytinyağlı pişiriyorum o da çok güzel oluyor.
Bir de yoğurtlu kereviz salatası gibi salatasını hazırlıyorum.
Çorbasını hazırlarken rendeleyerek kullanıyorum, piştikten sonra blenderden geçirmiyorum.
Zeytinyağlı yer elması tarifi ve faydalarını yazdığım yazı burada
"Afiyetle Kalın"

Yer elması
YER ELMASI ÇORBASI;
Malzemeler;
3-4 adet yer elması,
1 adet havuç,
1 adet kuru soğan,
2 su bardağı su,
2 su bardağı süt,
2 yemek kaşığı un,
Tuz, sıvı yağ,
Ayrıca; 1 yemek kaşığı tereyağ.
YER ELMASI ÇORBASI TARİFİ;
Soğanı küçük küçük doğrayıp, sıvı yağda sotelemeye başlayın.
İçine rendelenmiş havucu ekleyip, onu da pişirmeye başlayın.
Yer elmasını yıkayıp, kabuklarını soyun.
Tekrar yıkayıp, rendeleyin.
Bekletmeden hemen tencereye ilave edin, biraz da yer elması ile birlikte sebzeleri pişirin.
Üzerine 2 su bardağı su ilave edin.
Su ile birlikte 5 dakika kaynatın.
Unu sütün içinde pürüzsüz oluncaya kadar karıştırın, çorbaya ilave edin.
Topaklanmaması için sürekli karıştırın.
Tuzunu, istediğiniz baharatları (kırmızı pul biber gibi) ekleyin.
6-7 dakika daha kaynattıktan sonra ocağı kapatın.
1 yemek kaşığı tereyağını isterseniz çorba sıcakken tencereye ekleyin, ya da ayrıca eritip, üzerine dökün.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun" 


8 yorum:

  1. Bizde de çok sevilir ellerine sağlık canım çorbasıda çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Canım bizim evde maalesef yenmiyor bu şifa dolusu sebzeler ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. E süpermiş. Peki miktar ne kadar oluyor. Yani kaç gün yer bu çorbayı üç kişilik bir aile.

    Hoşgelmiş ve garip sorular soran anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin, yazılarını büyük bir keyifle okuyorum.
      Blogunu en kısa zamanda gezi sayfama da ekleyeceğim.
      Çorbayı 4 kişilik ölçüye göre verdim, şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  4. bu hafta pazara gidersemm inşaAllah alıcam bende bu sebzeden

    daha öncesinde yemedim bilmiyorum tadını ve de merak ediyorum açıkçacı

    bakalım ben nasıl pişiririm

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık şifa olsun canım

    YanıtlaSil
  6. Tam da daha yeni almıştım yer elmalarını..bizde sadece kütür kütür yenir, o da sadece eşim ve ben..bir de salatalara rendelerim..
    Bir arkadaşım da zeytinyağlısını önermişti..
    Önerilerin çok cazip geldi canım, teşekkürler..çorbayla başlayayım İnşallah :))

    YanıtlaSil
  7. ohhh miisss mis..
    şifa deposu...
    ellerine sağlık muhterem ablacım..
    muhabbetle..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...