12 Mart 2014 Çarşamba

FIRINDA ELMA DİLİMİ KEREVİZ

celery root
Kerevizi çok severim, bu yüzden farklı şekillerde ve yöntemlerle pişirerek sayfamda sık sık yer veriyorum.
Değişik yöntemlerle pişirdiklerimi mutlaka buradan paylaşıyorum ki, kereviz sevmeyen bir kişi bile o yöntemle pişirip, severse ne mutlu bana :)
Kerevizi seven-sevdirenler derneği başkanı gibi konuştum :)
Tarifimize gelirsek "elma dilimi şeklinde baharatla harmanlayarak fırında patates yapıyoruz da, neden kerevizle yapmayalım?" diye düşünüp yapmaya başladığım bir tarif oldu.
Bu tarifi kahvaltı için hazırlayabilirsiniz, ya da et yemeği veya köftenin yanında servis yapabilirsiniz.

celery root
Kereviz ile hazırladığım diğer tariflerimi buradan görebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

celery root
FIRINDA ELMA DİLİMİ KEREVİZ;
Malzemeler;
1 kilo orta boy kereviz,
Kerevizin yeşil yaprakları,
Sos malzemeleri;
1 çay bardağı zeytinyağ,
2 yemek kaşığı kekik,
2 yemek kaşığı kuru nane,
2 yemek kaşığı biberiye,
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
2 diş sarımsak (isteğe bağlı)
Tuz, karabiber.

celery root
FIRINDA ELMA DİLİMİ KEREVİZ TARİFİ;
Kerevizin kabuklarını soyun, iyice yıkayıp kurulayın.
Elma dilimi şeklinde doğrayın.
Sos malzemelerini doğradığınız kerevizin içine ekleyin.
Not;
Sarımsağın fırında pişerken çok keskin bir kokusu oluyor, kullanmayabilirsiniz.
Sos malzemeleri ile kerevizleri iyice harmanlayıp, 15-20 dakika bekletin.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine soslanmış kereviz dilimlerini yerleştirin.
Önceden ısıtılmış orta hararette ki fırında, kerevizleri arada sırada karıştırarak pişirin.

celery root
 "Afiyet Olsun"

5 yorum:

  1. çok değişik olmuş tadını merak ettim biz genelde rendeleyip yoğurtluyoruz ve ceviz le servis ediyoruz başka türlü yemiyor bizim kiler elinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  2. Adsız23:48

    Ben de arada kızartıyorum kerevizi ama fırındaki bu hali çok güzel bir fikir oldu benim için. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Güzel görünüyor, denemek isterim, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. Adsız14:37

    Harika görünüyor muhterem hanim.Tarifleriniz gibi tabaklarinizida cok begeniyorum :)tarif defterim gibi oldunuz bu sayfaya bakmadan yapmiyorum artik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu güzel yorumla beni çok mutlu ettiniz, her zaman beklerim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...