17 Aralık 2012 Pazartesi

KEREVİZ TARİFLERİ

celeriac recipes
Kereviz, pek çok kişinin en başta kokusunu sevmediği bir sebzedir.
Ülkemizde daha çok kök olarak satılır ama yaprakları da çok faydalıdır ve pek çok tarifte (özellikle balık yemekleri, çorba ve turşu kurarken) kullanılır.
Bizim evde de ben çok severim, ellerime sinen kokusuna bile bayılırım : )
Eşim sağlıklı olduğu için yer, kızım sevmez ama soğuk salata veya zeytinyağlı pişirdiğim zaman kokusu fazla olmadığı için yer.


celeriac recipes
KEREVİZ;
Kereviz (Apium graveolens), maydanozgiller Apiaceae familyası içinde, batı ve kuzey Avrupa sahil bölgelerinin ve özellikle de bu bölgelerin çukur ve sazlık kesimlerinin yerlisi olduğu kabul edilen, kökü yaprağı yenilebilen, iki senelik bir bitkidir. Yaprakları bir metreye kadar boy atabilir. Çiçekleri krem rengine çalan beyaz renkte, 2-3 mm. çapındadır.
Kerevizin yaprak ve saplarının, bol vitaminleri ve çeşitli madeni maddeleriyle çok faydalı olduğunu belirten uzmanlar, mideyi kuvvetlendirdiğini ve iştah açtığını bildiriyor.
Uzmanlar, kerevizin, iç salgı bezlerini ve özellikle vücutta çok çeşitli vazifesi olan böbrek üstü bezlerini çalıştırdığını, sinir yorgunluğunu da önlediğini ifade ediyor.
Kanı pisliklerinden temizlediğini ve sivilcelerin geçmesine, yüzün pembe bir hal almasına yaradığını vurgulayan uzmanlar, kerevizin diğer faydalarını şöyle sıralıyor:
"Karaciğerin şişliğini giderip onu yorgunluk maddelerinden temizliyor. Sarılığı gideriyor, böbrekleri çalıştırıyor, fazla suyu dışarı atıyor. Böbreklerden kumu, taşı döküyor. Şişmanları zayıflatıyor"
Bitkinin körpe yaprakları, güneşsiz ve havadar bir yerde kurutularak havanda ezilip toz haline getirilir ve bazı yiyeceklere, çeşni vermesi için serpilir.
Bitkinin tohumları da kurutulup ezilerek kereviz tuzu olarak bazı yiyeceklere katılır. 
Tuzsuz rejimlerde sofra tuzu yerine kullanılır.

BESİN DEĞERLERİ
100 gr. sap ya da yaprak kerevizin besin değerleri şöyledir:
17 kalori;
0,9 gr. protein;
3,9 gr. karbonhidrat;
0 kolesterol;
0,1 gr. yağ;
0,6 gr. lif;
29 mgr. fosfor;
39 mgr. kalsiyum;
0,3 mgr. demir;
126 mgr. sodyum;
341 mgr. potasyum:
240 IU A vitamini;
0,03 mgr. B1 vitamini;
0,03 mgr. B2 vitamini;
0.3 mgr. B3 vitamini:
0,06 mgr. B6 vitamini;
8 mcgr. folik asit;
9 mgr. C vitamini ve
0,5 mgr. E vitamini.
100 gr. kök kerevizin yukarıdakilerden farklı besin değerleri şunlardır:
40 kalori;
1,8 gr. protein;
8,5 gr. karbonhidrat;
100 mgr. sodyum ve
300 mgr. potasyum.
SAĞLIĞIMIZA YARARLARI
Yukarıda sayılan önemli besin değerlerinin yanı sıra, kerevizin sağlığımıza yararlı etkileri bitkiyi şifalı (tıbbi) otlardan saydıracak kadar çoktur. Bunları da şöyle özetleyebiliriz:
* Güçlü bir idrar söktürücüdür: içerdiği apiol adlı maddeyle idrar yollarını ve kanı temizler. Bedende şikâyetlere neden olan bazı durumlara (sözgelişi, eklemlerdeki gut hastalığı gibi) iyi gelir.
* Sinirleri yatıştırıcı etkisi vardır. Aşırı sinirlilik durumunu yok eder.
* Bedene yararlı diğer etkileri de şunlardır: Uyarıcıdır. Bedeni güçlendirici toniktir. Gaz söktürücüdür. İştahı açar ve sindirimi kolaylaştırır.
Bu etkileri sağlamak üzere; kereviz, yemeklerde ve salatalarda bolca tüketilmelidir.
Kaynak; 
https://www.lezzetvadisi.com/sebzelerin-faydalari/kerevizin-faydalari.html

celeriac recipes
 


celeriac recipes 

Kereviz Pane

Düğmeli Kereviz


 Zeytinyağlı Kereviz Dolması
 
 
Kereviz Salatası

Fırın Poşetinde Sebze ve Tavuk

Fırın Poşetinde Sebzeli Balık Fırın Poşetinde Sebzeli Balık 
(Kereviz balık yemeklerine de çok yakışıyor)
 "Afiyetle Kalın"

7 yorum:

  1. CANIM İNANAMIYORUM
    MEĞER KEREVİZLE NE ÇOK ŞEY YAPILIYORMUŞ
    ELLERİNE SAĞLIK
    BENDE UZUN YILLAR YEMEDİM KEREVİZİ SONRADA PİŞMAN OLDUM
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    HEPSİ BİRBİRİNDEN LEEZZETLİ
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
  2. MasAllah bacim sana diyecek söz bulmiyorum hayranlikla izliyorum
    kereviz ailemde fazlaca tüketilensebzelerden bir tanesi hepimiz cok seviyoruz
    son günlerde biraz azalttim tansiyona olan etkisinden dolayi o sebeten özledik kerevizi
    hayirli bereketli saglikli bir hafta diliyorum
    canim iyiki varsin

    YanıtlaSil
  3. bu kerevizlerin hepsini ben aldım gitti....
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. bu sebzelere haksızlık ediliyor kokusuna yaprağına ,aslında sizinde yazdığınız gibi çok vitamin bombaları severim ben onları .Kerevizde ençok adı portakalla duyuluyor.eh herkesin anlaştığı biri var.turşu kurarken içine attım çok güzel olmuştu, eliniz dert görmesin canım

    YanıtlaSil
  5. Kerevizden nefret ederdim taki salatsasını yaptıktan sonra fikrim değişti.Karaciğper dostu bu yiyeceği sevmek lazım
    Çok güzel tarifler ellerinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Kereviz cennetine dönmüş bu defa burası :)
    Hepsi de çok güzel,çok nefis gözüküyorlar.
    Ellerine sağlık ablacığım.
    Ben de bu haftayı kereviz haftası ilan ettim:)
    Bildiğim tüm çeşitlerini pişirdim:)
    Ama sendeki tariflerden de deneyeceğim inşAllah.
    Hayırlı haftalar olsun ablacım..

    YanıtlaSil
  7. Canım günaydın yine görsel bir şölen olmuş ellerine,emeğine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...