30 Mart 2020 Pazartesi

KEREVİZ YAPRAĞI SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Bütün dünyanın gündemine oturan, milyonlarca insanı evde kalmaya mecbur bırakan Corona virüs ne yazık ki ülkemizde de etkisini gösteriyor😔
Uzmanların çağrısı ile evde kalıyoruz, mecbur kalmadıkça dışarı çıkmıyoruz.
"Hayat Eve Sığar ve "Evde Kal Türkiye" çağrısına uyuyoruz.
Çok mecbur kalmayınca eczane ve gıda dışında dışarı çıkmıyoruz, o da 10 günde bir.
Alışveriş için dışarı çıktığım zaman, bir daha dışarıya çıkmama gerek olmasın diye uzun süre dayanacak sebzelerden fazla fazla alıyorum.
Mesela bunlardan birisi de kereviz oluyor.
Kök sebze olduğu için uzun süre dayanabiliyor.
Yaprakları çok dayanmadığı için onu ayrıca fazla bekletmeden kullanıyorum.
Bugünkü tarifimiz bu yaprakları değerlendirme tarifi.




celery
Bugünkü tarifimiz olan kereviz yaprağı salatası, yaprağı çok olan kerevizin yapraklarını değerlendirmek isterken ortaya çıktı.
Ben her yıl, kış ayları boyunca sık sık kereviz alırım.
Bazısının 2-3 dal yaprağı olur, bazısının resimde gördüğünüz gibi bir kucak yaprağı olur.
Bu yaprakları, kerevizin yemeğini de yapsam, salatasını da yapsam mutlaka içine eklerim.
Fakat bazen bunun kadar çok yaprağı olan kereviz olunca, bu yapraklar tarife fazla geliyor.
O yüzden sadece kereviz yaprağı ile yapılan bu tarifi hazırlıyorum.
Tamamen doğaçlama ortaya çıkan, çok fazla malzeme gerekmeyen bir tarif.
Kereviz yapraklarını iyice yıkadıktan sonra eğer sertse çok az tuz ile biraz ovalıyorum.
Kırmızı biberli yeşil zeytin, ince piyazlık dilimlenmiş soğan ve nar taneleri ile salatayı hazırlıyorum.
Sos malzemelerinin içine de mutlaka nar ekşisi de ekliyorum.
Nar tanelerinin ve sosunun fresh etkisi ile oldukça güzel bir salata oluyor.
Kereviz yapraklarını nasıl değerlendirsem? diye düşünüyorsanız, bu tarif tam size göre😊

yapraklı kereviz resimleri
Kereviz ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA

 celery recipes
KEREVİZ YAPRAĞI SALATASI;
Malzemeler;
1 büyük kase kereviz yaprağı,
1 adet büyük boy kuru soğan,
1 adet narın taneleri,
1 su bardağı doğranmış kırmızı biberli yeşil zeytin,
5-6 adet süs biberi turşusu,
Sosu için;
Tuz, zeytinyağı, nar ekşisi.

kereviz yaprağı nasıl yıkanır?
KEREVİZ YAPRAĞI SALATASI TARİFİ;
Kereviz kök sebze olduğu için yaprağı çok kumlu olabiliyor.
Bu sebeple yaprakları kestikten sonra çok iyi yıkayın.
Tuzlu suda 10 dakika bekleterek kumun suyun dibine inmesini bekleyebilirsiniz.

İyice yıkayıp, süzdüğünüz yaprakları ince ince doğrayın.
Eğer yaprakları sertse çok az tuz ile bir kaç dakika ovabilirsiniz.

Yeşil zeytinleri dilimleyin, soğanı ince ince piyazlık doğrayın.
Narın tanelerini çıkarın.

Hazırladığınız malzemeleri bir araya getirip, karıştırın.

Hazırladığınız salatayı servis tabağına alın.
Üzerini süs biberi turşusu ile süsleyin.
Sos malzemesi için;
Damak tadınıza uygun tuz, sızma zeytinyağı, nar ekşisini karıştırın.
Servis zamanı salatanızın üzerine dökerek servis yapın.

"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Kereviz yeni favorilerimden.. .Çok da bereketli ve dayanıklı gerçektençççsaplarını kullanmıyordum ama artık kullanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kerevizi çok severim canım arkadaşım.
      O yüzden kerevizle yapabileceğim her tarifi yapmaya çalışıyorum.
      Sapları çok bol ve güzel olunca atmaya kıyamıyorum, bu şekilde salatasını hazırlıyorum.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...