27 Ekim 2015 Salı

TAZE İNCİR MARMELATI

fig marmelade
Bugün önce evdeki fazla incirleri değerlendirmek için yaptığım ama sonrasında tadını çok beğendiğimiz için tekrar tekrar yaptığım taze incir marmelatının tarifini vereceğim.
Önce durumu anlatayım :)
Hikaye Eylül ayının ilk haftalarında başladı.
Ben o hafta pazardan incir aldım, annemde Abana'dan dönerken getirdiği nefis incirlerden verince evde meyve olarak tüketemeyeceğimiz kadar çok incir oldu.
Bir kaç gün içinde de biz bayramı geçirmek için köye gidecektik, en iyisi marmelat yaparak incirleri değerlendireyim dedim.
İncirlerden marmelat yaptım, kavanozlara doldurdum.
Tadını çok beğendik, özellikle tarçın çubuğu nefis bir tat verdi.
Açıkçası ben bu kadar lezzetli olmasını beklemiyordum.
Köye gideceğimiz gün son anda aklıma marmelatları da yanıma almak geldi.
Benim köyde de sık sık özellikle kahvaltı misafirim olur, marmelatı kahvaltılarda çıkarırım diye düşündüm.
Nitekim 2 defa büyük aile kahvaltısı hazırladım, o kahvaltılarda ve günlük kahvaltılarda çok işime yaradı.
Köyde de eşimin abisi Abana'dan her gelişinde getirdiği incirlerle bizi hiç incirsiz bırakmadı.
Bu sefer bu güzel lezzetten mahrum kalmamak için incirleri değerlendirmek için değil, hususi marmelat yapmak için ayırdım :)
Köyde tekrar incir marmelatı yaptım.
Biz 1 hafta için köye gitmiştik ama hava müsait olunca 3 hafta kaldık, bu süre içinde marmelat yine kullanıldı.
İstanbul'a dönerken kalan son yarım kavanoz marmelatı getirdim.
Şimdi onu bitirelim mi, yoksa gelecek misafirlere mi ayırsam, ya da incirler henüz piyasayken bir kavanoz daha marmelat mı hazırlasam :)
"Afiyetle Kalın"



fig marmalade
TAZE İNCİR MARMELATI;
Malzemeler;
1 kilo taze incir,
1 kilo toz şeker,
1 su bardağı su,
1 paket vanilya,
1 adet çubuk tarçın,
Çubuk tarçın yoksa 1 tatlı kaşığı toz tarçın,
Yarım Limon.

fig
TAZE İNCİR MARMELATI TARİFİ;
İncirleri yıkayın, sap kısımlarını kesin.
Küçük küçük doğrayın.
Not;
Benim blenderimin motoru güçlü olduğu için ben incirleri çok ufak doğramadım.
Rengini vermesi için kabuklarını soymadan kabukları ile birlikte pişirdim.

Doğradığınız incirleri, toz şekeri, vanilyayı, suyu ve çubuk tarçını tencereye koyup kaynatmaya başlayın.
Orta hararetteki ocakta sürekli karıştırarak kıvamı gelinceye kadar (yaklaşık 30 dakika) pişirin.
Marmelatı indirmeye yakın içine limon suyu sıkın ve bir-iki taşım daha kaynatıp, ocağı kapatın.
İçinden çubuk tarçını çıkarın.
Çubuk blender ile marmelat pürüzsüz oluncaya kadar çırpın.

Hazırladığınız marmelatı temiz ve kuru kavanozlara yerleştirip, sıcakken kapağını kapatın ve kavanozu ters çevirin.
Bu şekilde kavanozun ağzı vakumlanacak siz kullanmak isteyene kadar sağlam bir şekilde kalacaktır.
Kavanoz soğuyuncaya kadar kavanozu baş aşağı tutun.
Soğuduktan sonra serin ve gölge bir yerde muhafaza edin.
Kavanozu açtıktan sonra buzdolabında muhafaza edin.

incir marmelatı
"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Merhabalar, taze incir marmeladınız çok leziz ve iştah açıcı olmuş. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Off off çok şahane görünüyor. Çok sofralar şenlendirdiği belli :)
    Abana diyince üniversite hatıralarım canlandı. Çok sevimli bir yer.
    Ellerinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Denizcim, bu marmelat pek çok sofrayı şenlendirdi :)
      Güzeldir Abana'mız, küçük, şirin, sakin bir sahil kasabasıdır.
      Güzel sözlerin için teşekkür edrim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...