14 Şubat 2007 Çarşamba

KIRMIZI GÜL TATLISI

şerbetli gül tatlısıDoğrusunu söylemek gerekirse sevgililer gününe pek itibar etmiyorum ama bugün verilecek bir tarif için gül tatlısı biçilmiş kaftan.
Hatta şöyle bir sloganda yazabiliriz "Elinde 1 buket gülle gelen sevdiğinize, 1 tabak gül tatlısı ikram etmeye ne dersiniz?"
Bu tatlı, bloglar arasında Şaziye Hanım'ın katmer poğaçası kadar popüler oldu.
Neredeyse denemeyen, yapmayan kalmadı.
Ben bu tatlıyı ilk defa yemek günlüğüm-Emel'de görmüştüm.
Daha sonra pek çok blogda karşıma çıktı ama bir gün bloglar arasında dolaşırken kırmızı gıda boyası ile yapılmış olanı gördüm.
Şimdi o blog kimindi? kim yapmıştı? hatırlamıyorum ama fikir çok hoşuma gitti, en kısa zamanda yapmaya karar verdim.
Baharatçıdan da kırmızı gıda boyasını bulunca hiç vakit kaybetmeden deneyip, yaptım.
Bu benim ilk denememdi ve hiç bir sorunla karşılaşmadım.
Gülleri tepsiye yerleştirirken yapraklarını geriye doğru açıp, şekil vermeye çalışmayın, fırında ısındıkça geriye doğru açılıyor zaten.
Bardakla kestiğiniz yuvarlakları üst üste dizip sardığınız zaman eğer en alttakinden başlayarak sararsanız rüzgar gülü gibi oluyor ama en son yerleştirdiğiniz yuvarlaktan başlayarak sararsanız tam tomurcuklu bir gül oluyor.
Daire şeklinde kestiğiniz hamurları beşli olarakta sarabilirsiniz, altılı olarakta sarabilirsiniz.
Resimde gördüğünüz gülleri beşli olarak hazırladım.
Not;
Çay bardağı ile kestiğiniz zaman daha çok, yaklaşık 32 - 33 adet gül elde edebilirsiniz.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinde pişirip, daha sonra Borcama dizip, şerbetini döktüm.
Ben hem beyaz, hemde kırmızı yaptım.
Bizimkiler gıda boyasına alışık olmadıkları için eşimde, oğlumda beyaz olanları tercih ettiler.
"Afiyetle Kalın"

muhteremle afiyetle 
KIRMIZI GÜL TATLISI;
Malzemesi;
Hamur Malzemesi;

1 su bardağı sıvı yağ,
Yarım su bardağı yoğurt,
1 su bardağı irmik,
1 adet yumurta,
Yarım paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin,
1 paket vanilya,
Yarım paket kabartma tozu,
1 çorba kaşığı sirke,
1 tutam tuz,1 çay kaşığı kırmızı gıda boyası,
Aldığı kadar un,
Şerbeti için;
3 su bardağı su,
2.5 su bardağı toz şeker,
Çeyrek limonun suyu,
Üzeri için;
 1 su bardağı kavrulmuş fındık.

Kırmızı gül tatlısı nasıl yapılır?
KIRMIZI GÜL TATLISI TARİFİ;
Şerbet malzemelerini bir tencerede kaynatıp, söndürmeye yakın limonunu sıkın.
Hamura ait malzemelerden un, kabartma tozu, vanilya hariç tüm malzemeyi karıştırın.
Daha sonra kabartma tozu-vanilya ve aldığı kadar unu eleyerek ilave edin.
Hamurunuz kulak memesi yumuşaklığında olmalı.
Hazırladığınız hamuru ikiye ayırın, yarısına çay kaşığı ile kırmızı gıda boyası ilave edip, iyice yoğurun.
Hamurunuz kıpkırmızı olacaktır.


Hazırlanan hamuru merdane ile 3-4 mm kalınlığında açın.


Çay bardağı veya su bardağı ile daireler kesin.


5 tanesini yarısının üzerine gelecek şekilde üst üste dizin.


En son yerleştirdiğinizden başlayarak üst üste dizdiğiniz hamur dairelerini sararak rulo yapın.







Ruloları tam ortasından ikiye kesin.



gül tatlısı tarifi


Kestiğiniz kısım altta kalacak şekilde yağlanmış fırın tepsisine dizin.
Güllerin tam ortasına kavrulmuş fındık yerleştirin.
Orta hararetteki fırında üzeri hafif kızarıncaya 20 – 25 dakika kadar pişirin.


Tatlı sıcak, şerbet ılıkken şerbetini dökün.
Tatlıların şerbeti iyice çekmesi için alt üst çevirerek şerbeti çekmesini sağlayın.
“Afiyet Olsun”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...