28 Kasım 2008 Cuma

ÇİKOLATALI MEYVALAR

YE # 39 ÇOCUK YEMEKLERİ=ÇİKOLATALI MEYVALAR
Bu ay ki yemek etkinliğimizin konusu ; Çocuk yemekleri.
Ev sahibimiz ; "Mimar aşçı" blogundan Kübra'ya kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
Bu etkinlik sayesinde iştahsız çocuklara yemek yedirecek tarifleri, sevmedikleri ama faydalı olan sebze meyvayı yedirme yöntemlerini öğreneceğiz.
Oğlum ve kızımda hiç iştah sorunlarımız olmadı ama çevremde pek çok annenin elinde kaşıkla çocuğunun peşinden koştuğunu biliyorum.
Bu tarifte çikolata sosuna ve kuruyemişe bulanmış meyvalar var.
Çocuklar muzu hiç işlem yapmasanızda severek yer ama elma-armut gibi meyvaları pek tercih etmezler.
Resimde gördüklerinizin arasında elma-armut-muz-kivi var.
Çocuklar çikolata bulanan her meyvayı severek yiyeceklerdir.
Köfte sevmeyen, yemek istemeyen çocuklar için de bakınız; Çubuklu köfte
"Afiyetle Kalın"
ÇİKOLATALI MEYVALAR;
Malzemeler;
Mevsim meyvaları elma-armut-muz-kivi-portakal,
1 su bardağı süt,
Yarım paket çikolata sosu,
50 gram çikolata,
Çöp şiş,
Üzerini süslemek için; Kuruyemiş.
TARİFİ;
Çikolata sosunu süt ile pişirin.
Sıcakken içine çikolatayı ekleyin, karıştırarak erimesini sağlayın.
Meyvaları soyup, istediğiniz gibi kesin.
Geniş olan elma ve armuttan kurabiye kalıplarının yardımı ile şekiller çıkarabilirsiniz.
Kestiğiniz meyvaları çöp şişe geçirin.
Çikolata sosuna batırıp, sosun kuruması için yağlı kağıdın üzerine bırakın.
Sosun üzerine kuruyemiş serpmeyi unutmayın.
Portakalı ortadan kesip, yarısını servis tabağına ters olarak yerleştirin.
Çevresine yarım ay şeklinde doğradığınız kivileri dizin.
Sosu kurumuş ve sertleşmiş olan meyvaların şişlerini portakala batırıp, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. tam bu etkinliğe yakışan birşey olmuş.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. sadece çocuklaramı misafirlere bile harika bir meyve sunumu olmuş...

    bayıldım...sos malzemeside çok pratik..evde olan şeyler....bayıldım muhteremim....ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Benim iki iştahsız oğlum var.meyva yedirmem çok zor birde böyle deneyeceğim
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ayy cok guzel goprunuyor bunlar bayıldım ben ellerınıze saglık
    bu arada canım ıstedı sımdı bu kadar guzel olmazkı canım masallah

    YanıtlaSil
  5. Adsız04:19

    çocuklar için mükemmelbir lezzet ellerinize sağlık;))

    YanıtlaSil
  6. Adsız16:55

    canım harika olmuş bunlar çocuklardan önce büyükler bitirmesin:)
    hayırlı pazarlar

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor..sevgiler,mutlu haftalar...öpüyorum:)))

    YanıtlaSil
  8. hayatım ellerine sağlık harika olmuş ekrana dalıp yiyesim geldi:))) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...