21 Kasım 2008 Cuma

ÇAY DAVETİ

Muhterem'le Afiyetle
Çay Daveti adında yeni bir kategori açmaya karar verdim.
Misafir geleceği zaman "ne yapsam" telaşı hepimizde var, en azında bu kategoride çayın yanında yapabileceğiniz mönüleri bir arada bulabilirsiniz.
Çay misafirlerinizi nasıl ağırlarsınız?
Masada açık büfe tarzı mı, yoksa mutfakta hazırlanmış tabakların sehpa üzerinde servisi mi?
Ben masa başında olanları çok seviyorum.
Misafir sayısı kalabalık değilse mutlaka masa açarım.
Ama misafirin sayısı 10'u geçiyorsa mecburen sehpa üzerinde, mutfakta hazırlanmış tabak usulü oluyor.
Tabakların önceden hazırlanmış olarak gelmesinin bir kaç kötü yönü var.
Tabağınızdaki her ürünü sevmeyebilirsiniz, yada sevdiğiniz üründen bir kaç tane daha almak isteyebilirsiniz.
Eğer benim gibi çekingen biriyseniz gıkınız çıkmaz : )
Ben yabancı bir yerdeysem şekerimi bile isteyemem, beğendiğim böreğin 2. dilimini mi isteyeceğim, ağzımı bile açamam : (
Ama masada olan üründen almak çok daha kolay.




Misafirlerimi masada ağırlamayı seviyorum ama onların yanında masanın resmini çekemiyorum.
Yemek masam salonda olduğu için masa misafirlerin yanında hazırlanmış oluyor.
Sonrada "durun, ben bir masanın resmini çekeyim" diyemiyorum.
İçim gidiyor ama diyemiyorum.
Yine şu çekingenlik meselesi : (
Bu masanın resmini misafirlerim biraz geciktiği için çekebildim.

çay masası için menü önerisiGelelim masamıza;
Bu masa 10 Haziran 2008 günü kuruldu.
Hava sıcak olduğu için çok ağır şeyler hazırlamadım.
Mesela o gün serin serin semizotu salatası çok rağbet görmüştü.
Tariflerine yazıların üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

su böreği tadında makarnalı börek
Yalancı Su Böreği (makarnalı börek)


Tepside Kumpir.


Semizotu Salatası.

"Afiyetle Kalın"

16 yorum:

  1. HARİKA BİR FİKİR,BÖYLECE HAZIR MENÜLER OLUR ELİMİZDE:-) ELİNE SAĞLIK. HERŞEY NEFİS VE MASAN ÇOK ŞIK OLMUŞ.AFİYET OLSUN.SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  2. hersey cok guzel olmus ellerınıze saglık bence super fıkır
    ozellıkle benım gıbı acemılere :)

    YanıtlaSil
  3. aay bayıldııım beeen ayıltın beni lütfen.. Bu ne gzüel bir amsa böyle . öyle güzelde resimlemişsin ki insanın içi gidiyo.. Hiç rejimde olan birşne böyle yapılırmııı....ooof oooof

    elelrine sağlık canım hepsi harika görünüyor ... afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık vallahi süper bir masa olmuş.elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  5. utangaç biri gibi gelmedin bana pek ama:))
    ben de masa başında olmayı ve misafirlerimi öyle ağırlamayı severim.aynen dediğin gibi herkes dilediğini dilediğince yiyebiliyor böylece.belki salata sevmem de börekten fazla yerim ama kime ne???
    ellerine sağlık.masadaki herşey süper görünüyor

    YanıtlaSil
  6. canım hepsi harika görünyo..
    sana çok katılıyorum..ilk başlarda bende çok çekiniyordum misafirlerimden resim çekerken ..ama zamanla o olayıda aştım..şimdi rahatlıkla çekebiliyorum..sende bence öyle yap..eğer çekmezsen böyle güzel masaları göremeyiz..bizim bu güzelliklerden mahrum etme...:))
    herşey süper olmuş..

    elmalı pastanın tarifini yayınlarsan çok sevinirim..çok güzel görnüyo...merak ettim...
    ellerine sağlık.öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. sevgili arkadaşım türk kadını olarak türk kültürü ile hazırladığın masan ve lezzetlerin harika olmuş.tebrikler..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, davet masanis inanin süper olmus, tabiki masayi zenginlestiren bir birinden leziz farkli farkli lezzetlerde. Ellerine saglik canim.

    Kocaman öpüyorum.......
    Emos

    YanıtlaSil
  9. sen ne yapmışsın böyle.keşke komşu olsaydıkta bende gelseydim bu davete.offff gördüğüm en güzel çay sofralarından biri.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Adsız01:23

    masada yok yok masallah
    herkeze afiyet bal seker olsun...

    guzel bir hafta sonu tatili dilerim

    sevgiler....

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir masa bu özellikle de börek çok ilgimi çekti. Bu arada çay davetleri fikrine de bayıldım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  12. coook guzel fıkır:)))bende cekemıyorum bak bak bıde sofrasını cekıyor derler dıye..bende masa hazırlamayı daha cok sevıyorum senın aynı fıkırdeyım:))))

    ellerıne saglık..

    YanıtlaSil
  13. hepsi birbirinden muhteşem hangisine bakacağımı şaşırdım ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Adsız10:24

    Muhterem Hanım
    Harika bir masa olmuş, ellerinize sağlık
    tepside kumpire bayıldım.
    deneyeceğim en kısa zamanda.

    minemutfakta mine

    YanıtlaSil
  15. canım herşey bi harika ellerine sağlık
    bende çekemiyrum resimleri malesef
    utanıyorum çekmeye
    biçok hazırlığım öylece gitti çekemeden

    YanıtlaSil
  16. Muhteremcim merhaba,

    Sofra nefis görünüyor, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...