29 Kasım 2016 Salı

KAĞIT BARDAKTA KAHVELİ KEK

Türk kahveli kek
Güne kahve içerek başlayanlardan mısınız?
Açıkçası ben çaycıyım, çay içmeyi severim.
Keyif anında bile aklıma önce çay gelir, kahveyi ara sıra içerim.
Bizde kahveyi özellikle Türk kahvesini eşim ve kızım çok sever.
Oğlum benim gibi çay tercih eder, damadım ise gördüğüm en sıkı kahve sever.
Kağıt bardakta daha önce de kek yaptım, hatta poğaça bile pişirdim.
Kağıt bardakta veya kağıt muffin kaplarında yapılan tariflerin en iyi tarafı, her kek kendi bardağı ve kabı  içinde olduğu için, yiyecek olan kişi seçip alıncaya kadar hiç kimsenin eli değmiyor.
İçinde ki malzeme piştikten sonra çok rahat çıkıyor.
Bu tarifi kağıt bardak yerine muffin kaplarında da yapabilirsiniz.
Not;
Kek normal bir şekilde kabardı, ben yanlarınında piştiğini görebilmeniz için yukarı çıkararak resimlerini çektim.
"Afiyetle Kalın"




coffee cup cake
KAĞIT BARDAKTA KAHVELİ KEK;
Malzemeler;
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı yoğurt,
2,5 su bardağı un,
1 yemek kaşığı Türk kahvesi,
1 paket kabartma tozu,
1 çay kaşığı karbonat,
1 paket vanilya,
2 yemek kaşığı kakao,
1 limonun kabuklarının rendesi,
Üzeri için; (isteğe bağlı)
Kahve çekirdekleri
Ayrıca;
Kağıt bardak

Türk kahveli kek
KAĞIT BARDAKTA KAHVELİ KEK TARİFİ;
Yumurtaları ve şekeri çırpın.
Yoğurdu ve sıvıyağı ekleyip karıştırın.
Un, kabartma tozu, karbonat ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın.
Not;
Un için ölçü verdim fakat yumurtanızın boyutuna, kullandığınız su bardağının büyüklüğüne bağlı olarak bu miktar değişebilir.
Kek hamuruna Türk kahvesi ve kakao ekleyip, iyice karıştırın.
Kek hamurunuz sert olmayan akıcı kıvamda olmalıdır.
Kağıt bardakları fırın tepsisine dizin.
Kaşıkla veya küçük bir kepçe ile bardakların yarısına kadar kek hamuru yerleştirin.
Üzerine varsa kahve çekirdekleri serpiştirin.
Not;
Kahve çekirdeğinin sert bir yapısı var, pişince yumuşama olmadığı için bu ayrıntıyı dikkate almanızı öneririm.
Önceden ısıtılmış ama kızgın olmayan düşük ısıda ki fırında (170 derece)  kapağını hiç açmadan ağır ağır pişirin.
Not;
Kek pişerken hızı ve harareti sevmez, bu yüzden asla yüksek ısı da kek pişirmeyin.
Pişmesine yakın kürdan yardımı ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...