24 Ocak 2018 Çarşamba

7 TAHILLI EKMEK

Muhterem'le Afiyetle
Evde ekmek yapmak son yıllarda giderek yaygınlaştı.
Pek çok kişi beyaz ekmek yemeyi bıraktı.
Çok çeşnili, tam buğday unlu, tahıllı, kepekli, çavdar, derken hayatımıza pek çok ekmek çeşidi girdi.
Son dönemde birde ekşi mayalı ekmekler çok popüler oldu.
Üstelik bu ekşi mayalı ekmeklerin mayasını da evde hazırlayanlar var.
Ben evde ekmek yapsamda henüz ekşi mayalı ekmek yapmadım, yaparsam da mayasını şimdilik hazır alırım.
Birde ekmek makinesi ile yapılan ekmekler var.
Ekmek makineleri son yıllarda mutfakta ki küçük ev aletleri arasına girdi.
Pek çok marka ekmek makinesi üretmeye başladı.
Evde ekmek yapmak için birde hazır un karışımları var.
Paketin içinde un ve maya var, siz sadece süt veya su ekleyerek hamuru yoğruyorsunuz, mayalandırıp pişiriyorsunuz.
Bu paket unlardan pek almam, yıllar önce Lezzet dergisi promosyon olarak vermişti.
İlk kez o zaman pişirmiştim, bakınız; Yulaflı Ekmek
Uzun yıllar hazır ekmek unu almadım.
Geçenlerde eşim markette görünce almış, bugünkü tarifi o unla hazırladım.


kahvaltı tarifleri
Tariften bahsedecek olursam;
Paketin üzerinde hem su ile hazırlanan, hemde süt ile hazırlanan bir tarif vardı.
Ben sütlü olanı tercih ettim.
Ekmeği bir tane büyük boy yapabilirsiniz ama ben böyle porsiyonluk ekmekleri daha çok sevdiğim için küçük küçük hazırladım.

Besan mutfak
Ekmekleri hazırlayıp, yağlı kağıt serili fırın tepsisinde küçük yuvarlaklar halinde pişirebilirsiniz.
Ben Besan Mutfak'tan hediye olarak gelen bu kağıt kalıpları kullandım.

evde ekmek yapımı
Paketin içinden 2 poşet un karışımı ve 2 paket maya çıkıyor.
Bu tarifte gördüğünüz ekmekleri 1 poşet un ve 1 paket maya ile hazırladım. 

kahvaltılık gözleme
Diğer un poşeti ve maya ile başka bir gün gözleme yaptım, gözleme de gayet güzel oldu😍
"Afiyetle Kalın"

7 tahıllı ekmek nasıl yapılır?
7 TAHILLI EKMEK;
Malzemeler;
1 poşet 7 tahıllı un karışımı (1 paketin içinde 2 poşet var, bu tarifte 1 poşet un karışımı kullandım)
350 ml. ılık süt, (2 su bardağından biraz az)
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket kuru maya,
Üzeri için;
Çekirdek içi, susam, çörekotu.

resimli evde ekmek yapımı
7 TAHILLI EKMEK TARİFİ;

Un karışımını şeker, ılık süt ve maya ile birlikte karıştırıp yoğurun.

Hamurun üzerine önce streç film, sonra da bez kapatın.

Üzerini kapattığınız hamuru 30 dakika dinlendirin.

30 dakika dinlenip mayalanan hamuru, iri bir mandalina büyüklüğünde pezileyin.
1 poşetlik un karışımından ben 7 adet ekmek elde ettim

Pezilediğiniz hamuru, iyice yuvarlayarak aralıklı olarak yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin.
Yada elinizde varsa kağıt kapsüllere yerleştirin.
Kağıt kapsülleri fırın tepsisinin  içine dizin.

Tekrar üzerini bezle örterek mayalanmasını bekleyin.

35-40 dakika beklettiğiniz hamurlarınızın üzerini açın.

Hamurların üzerine fırça ile süt veya su sürün.


Ekmeklerin arasına ısıya dayanıklı bir kase ile su yerleştirin.
Ekmeklerin üzerine dekoratif olması için keskin bir bıçakla kesikler açabilirsiniz.

Su sürdüğünüz ekmeklerin üzerine çekirdek içi, susam, çörek otu gibi malzemelerden serpin.

7 tahıllı ekmek resmi
Hazırladığınız ekmekleri önceden ısıtılmış 230 derecelik fırına yerleştirin.
Fırına girdikten 10 dakika sonra ısısını 210 dereceye düşürün.
Hava sirkülasyonu olan fırında bu ayarlar önce 210 derece daha sonra 190 derecedir.
Pişirme süresi;
Küçük ekmekler 20-25 dakika, bir tane bütün ekmek 50-55 dakikadır.
Fırından çıkan ekmeklerin üzerini servis zamanına kadar bezle örterek bekletin.
Sıcak olarak servis yapın.

kahvaltılık tarifler
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...