11 Mayıs 2023 Perşembe

İFTAR YEMEĞİ 2023-2

Muhterem'le Afiyetle

Bugün yine bir iftar yemeği menüsü paylaşacağım.
Bu iftarın 2 özelliği var.
Birincisi; Bu iftarı Bayram tatili için gittiğimiz Kastamonu'da, köydeki evimizde yaptık.
İkincisi; Ramazan ayı değil, Şevval ayı orucu için iftar yemeğiydi.
Not; 2023 Şevval ayı 20 Mayıs'ta bitiyor.


iftar resimleri
Köydeki evde masa resimlerini genellikle balkonda çekiyorum.
Fakat o gün hava çok soğuk ve yağmurlu olduğu için evde cam kenarında çektim.
Yazının sonuna o günkü havayı gösteren manzara resimlerini ekledim.
İftar yemeği için;
Lokanta usulü süzme mercimek çorbası yaptım.
Yoğurtlu salata olarak; çok sevdiğim Erişteli Kereviz Salatası, ayrıca kıvırcık salata hazırladım.
Salata için kullandığım kıvırcıkları komşumuz Salih abi, taze soğanlarını halam getirmişti.
Tosya'dan geçerken uğradığımız pirinç dükkanından aldığım kahverengi pirinç ile pilav yaptım. 
Köfteyi kaşarlı olarak hazırladım.
İçecek olarak; yazın eriğin bol olduğu günlerde hazırlanan erik kompostosu konservesinden bir kavanoz açtım.
Tatlı için bayram arası yollarda olduğumuz için ayrıca tatlı hazırlamaya fırsatım olmadı.
Kastamonu merkezden, bayram için ev yapımı baklava yapan bir yerden aldığımız baklava ile menüyü tamamladım.
 
şevval ayı orucu iftarı

İFTAR YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz. 

süzme mercimek çorbası


yoğurtlu salata tarifi



Taze soğanlı, havuçlu kıvırcık salata

 
erik konsevesi


bayram tatlısı

Ev Yapımı Cevizli Baklava

Şimdi sizi manzara resimleri ile başbaşa bırakıyorum.
Resimleri 27 Nisan'da çektim, doğa yemyeşil olmuş, ağaçlar yapraklanmaya başlamıştı.
 
Evin önündeki ceviz ağacı da yapraklanmaya başlamıştı.
Yazın cevizin yaprağından bazı odaların manzarası kapanıyor.
 
Köyde, Sonbahar ve İlkbahar da bol bol sis oluyor.
Dağların üzerinden gelen sis bir anda vadiyi ve çevreyi dolduruyor.

İsmail Köyü
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...