28 Nisan 2023 Cuma

İFTAR YEMEĞİ 2023

Muhterem'le Afiyetle

Tarif veremediğim uzun bir aradan sonra merhaba😊 
8 Şubat'ta Kahramanmaraş'ta yaşanan iki büyük depreme hepimiz çok üzüldük😔
O bölgedeki büyük yıkımın yaptıklarını ekranlardan gördükçe hepimiz kendi hayatımızı sorguladık.
Kendi açımdan bakarsam;
Hergün içinde yaşadığımız bir ev olmasına, aile ve yakınlarımızın sağ olmasına  daha çok şükreder oldum.
İstanbul da oturduğumuz için, İstanbul depremi hakkında yapılan haberlere daha da canımız sıkıldı.
Binamız kentsel dönüşüme girer mi? Komşular bize uyum sağlar mı? diye düşünüp durduk😔  
Uzun zaman tarif vermenin, gezi yazısı yazmanın çok anlamsız olduğunu düşündüm.
Bunca yıldır tarif vermek için aldığım sayısız züccaciye ve aksesuarın ne kadar boş olduğunu ve her şeyin bir anlık olduğunu düşünmeye başladım.
Depremden beri, 1 tane bile züccaciye almadım.
Rabbim deprem bölgesinde olan, eşini, çocuklarını, ailesini, evini, işini kaybeden herkesin yardımcısı olsun.
Allah ülkemizi böyle afetlerden, bela ve kazalardan korusun, bir daha göstermesin İnşaAllah.

iftarlık tarifler

Ramazan bitti hatta Ramazan Bayramı bile bitti ama iftar masası resimlerini yayınlamaya yeni fırsatım oldu.
Bu yılın iftarını son hafta hazırladım.
Bir kaç gün sonra da buraya geleceğimiz için o günlerde oturup yazısını yazacak zamanım olmadı.
Bu yazıyı bayram için geldiğimiz köydeki evimizden yazıyorum.
Burada da günlerdir yazı yazmak için bir türlü zaman bulamadım.

ramazan 2023

İftar yemeğinin ayrıntılarından bahsedecek olursam;
Seçtiğim menü bir nevi kış sebzelerine veda niteliğindeydi.
Kışlık sebzelerden Kerevizi, zeytinyağlı ve portakallı pişirdim.
Kıvırcık salatada Mor Lahana, Pancar, Havuç kullandım.
Yoğurtlu salata olarak, Havuçlu şehriye salatası hazırladım. 
Ispanak, havuç gibi sebzelerle sebzeli böreği hazırladım.
Çorba için kırmızı biber çorbası yapmaya karar verdim, biraz daha lezzetli ve besleyici olması için içine; minik köfteler ve kare çorbalık erişte ekledim.
Ana yemek için uzun zamandır yapmadığım Patlıcan Burger yaptım.
Pilavı, basmati pirinç kullanarak hazırladım. 
İçecek olarak Buzluk limonatası vardı.
Limonatayı sağolsun kızkardeşim hazırlayıp getirdi.
Tatlı olarak şerbetli tatlı yerine sütlü, hafif bir tatlı yapmaya karar verdim.
Savoyer bisküvi yani kedi dili bisküvisi ile tiramisu etkisi taşıyan bir tatlı yaptım.
Üzerini çilekle süsledim.

İFTAR YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz.

Yemekler;
Mini köfteli, kare erişteli, Kırmızı Biber Çorbası
 
 
Basmati Pirinç İle Pirinç Pilavı 
 
İçecek;
 
 
Masadakiler;

Yumurtalı Börek


yoğurtlu salata

Salatalar;
 
Pancarlı, Havuçlu, Mor Lahanalı Kıvırcık Salata

tiramisu

Daha nice Ramazanlarda görüşmek ümidiyle...
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...