5 Temmuz 2010 Pazartesi

YUMURTALI BÖREK

Yumurtalı börek, pek çok kişiye ilginç gelsede sıcak sıcak yendiğinde nefis bir börektir.
Yöresel olarak bizde elde açma yufka ile çok yapılır.
Elde ince yufka açmayı ne yazık ki bilmediğim için, hazır yufka ile yapıyorum.
Bazen böreğin içine ne koysam diye kararsız kalırız, peynirliyi herkes yemez, kıyma o anda bulunmayabilir, patates uzun süren bir haşlama süreci ister ama yumurta her evde bulunur ve hemen, hızlı bir şekilde iç olarak hazırlanır.
Bu tarifte amacım daha çok yumurtalı için hazırlanmasını tarif etmek, yufkanızı istediğiniz şekilde sarabilir yada tepside tepsi böreği şeklinde hazırlayabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


YUMURTALI BÖREK;
Malzemeler;
1 kilo yufka,
5 adet yumurta,
1 su bardağı sıvı yağ,(birazı ile yufka yağlanacak, birazıda böreğin üzerine sürülecek)
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 adet yumurta,
Tuz.

Tarifi;
Tencereye 2 su bardağı döküp, kaynatın.
Kaynayan suya 1 tatlı kaşığı tuz ilave edin.
Yumurtaları teker teker kaynayan tuzlu suyun içine kırın.


Yumurtaların pişmesine fırsat vermeden hemen karıştırın.


Suda pişen yumurtayı süzün.


Yufkanın üzerine sıvı yağ sürün.
Üzerine yumurtalı içten yerleştirip, istediğiniz şekilde sarın.
Yağlanmış fırın tepsisine hazırladığınız börekleri dizin.
Yoğurt, yumurta ve 1 çay bardağı sıvı yağı çırparak karıştırın ve böreklerin üzerine sürün.
Önceden ısıtılmış orta hararette ki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Yumurtalı böreği sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. Daha önce görmediğim bir börek tarifi, çok da güzel görünüyor.Ellerinize sağlık..İyi haftalar :)

    YanıtlaSil
  2. Yumurtalı börek hiç yememiştim daha önce..Bana çok değişik geldi..Ben istersem bol peynirlisini isterim senden..))Ellerine sağlık canım,kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım mutlu haftalar ne kadar leziz
    bir börek ellerine sağlık denemek lazım öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. çok ilginç yumurtalı içi hiç duymamıştım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık kayınvalidemin yaptığı yumurtalı semizotu gibi değişik olmuş buda denemeli

    YanıtlaSil
  6. hmmm
    değişik bir börek olmuş
    demek çılbır gibi pişiriyoruz yumurtaları ...
    Ellerine sağlık canım denemeye değer kesinlikle......

    YanıtlaSil
  7. gözlemede severim ama börekte hic yemedim,sicakken nefis olur sogutmadan bir dilim aliyorum
    ellerine saglik canim
    hayirli bereketi bol bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  8. çok değişik olmuş ama mutlkaa guzeldır.omletlı börek :)ellerıne sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Böreğin her türlüsünü severim.
    Yumurtalısını hiç yememiştim. Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım değişik bir tat sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. İlginç, hiç görmemiştim daha önce. Yumurta kokusu rahatsız etmiyor sanırım ön pişirme yapıldığı için. Ellerine sağlık sevgili Muhterem.

    YanıtlaSil
  12. Yumurtanın her türlüsüne varım.
    Börekte,çörekte,kurabiyede.. :)
    Bayılırım.
    Çok da güzel görünüyor,ellerinize sağlık ablacığım.
    Burada,Libya'lılar mayalı hamur ile yapıyorlar (İri simit şekli verip,iki üç cm aralıklarla tüm haşlanmış yumurta koyuyorlar)
    Çok seviyorum,herkese hitap etmeyebilir lakin denemeye değer bir tat.
    Muhabbet ve bereket ile..

    Cici pazarlar :)

    YanıtlaSil
  13. kahvaltı sofralarında aynı böreği görünce merak ettim çok ilginç değişik bir börek

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...