18 Haziran 2010 Cuma

2010 İSMEK FESHANE SERGİSİ-AŞÇILIK

13. İsmek Feshane Sergisi'ne Salı günü gittim.
Sergiden bol bol resim çektim.
Sergi ile ilgili izlenimlerimi yazdığım ve pek çok branştan karma resimler yayınladığım yazıyı görmek için, bakınız; 13. İsmek Feshane Sergisi
En çok talep gören "El Sanatları" branşlarından ve bazı diğer branşlardan resimler çektim.
Her yıl sergiye gidince uğramadan duramadığım "Yemek Branşı" bu yıl "Aşçılık" olarak yer almıştı.
Osmanlı Mutfağı'na ait bölümü ise ne yazık ki göremedim, ya hepsi aşçılık çatısı altında birleşti yada ben sergide ki yerini göremedim.


17 Haziran 2010 Perşembe

REGAİB KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN!

MÜBAREK REGAİB KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN.
Yapılan hayırların,iyilik ve ibadetlerin her birine yüz sevap yazılan üç aylardan biri olan Recep ayının Perşembe'yi Cuma'ya bağlayan gece olan bu ilk Cuma gecesi Regaib Kandili'dir.
Hastalara şifa,borçlulara eda,kimsesizlere hami,muhtaca dost eli,
Küslere barış,işsize iş,mekanı olmayana hayırlı mekan,
Evladı olmayana hayırlı evlad,rızgı dar olanlara bolluk,
Sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul,kandiliniz mübarek olsun.

16 Haziran 2010 Çarşamba

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN ŞÖBİYET

Hazır baklava yufkasını sık sık kullanıyorum.
Eskiden baklavalık yufka bayram dışında kolay kolay bulunmazken şimdi yeri ve zamanı olmadan her an bulunabiliyor.
Bugüne kadar bu yufkalarla pek çok tarif denedim, başından beri "şöbiyet yapacağım" diyordum en sonunda onu da denedim.
Kareleri keserken deneme amaçlı birazını büyük, birazını küçük kestim.
Kendinize yaparken büyük, misafire yaparken bereketli olsun diye küçük kesebilirsiniz.
Tatlının çıtır çıtır olmasını istiyorsanız, şerbetin yada tatlının birinin ılık, diğerinin soğuk olmasına dikkat edin.
İç malzemeniz artarsa "İrmikli Bonbon" hazırlayabilirsiniz.
Ben şöbiyeti ortasında ki irmikli bölüm yüzünden çok seviyorum.
Hazır baklava yufkası ile hazırladığım diğer tatlı ve börek tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"