11 Mayıs 2009 Pazartesi

MAŞ FASULYESİ SALATASI

Muhterem'le Afiyetle

Maş fasulyesini bilir misiniz?
Ya da kullanır mısınız?
Ben maş fasulyesini biliyordum, pazarda ki bakliyatçıda da sürekli görüyordum ama almıyordum.
Geçen hafta deneme amaçlı yarım kilo aldım.
Satış yapan teyzeye nasıl pişirildiğini sordum "genellikle çorba gibi,kurufasulye gibi pişirildiğini,bazı yerlerde içine birde kuru börülce eklendiğini" söyledi.
Ben ilk seferde salata olarak hazırlamaya karar verdim.
Bir daha ki sefere kuru börülce ile birlikte çorba gibi pişirmeyi düşünüyorum.
Tadı nasıldı? diye soracak olursanız, bana bildiğimiz bakliyatlardan farklı değilmiş gibi geldi.
"Afiyetle Kalın"


maş fasulyesinin faydaları
Maş fasulyesinin faydaları;
*Maş fasulyesi bağırsak düzenleyici ve şeker düşürücüdür.
*Şeker hastaları için gerekli olan B vitaminlerini içermektedir.
*Maş fasulyesinin içeriğinde bol protein ve lif bulunur.
*Maş fasulyesinin hücre yenileyici özelliği de vardır.
*Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan, ufak, yeşil bir fasulye türüdür.
*Akdeniz Bölgesi'nde de Toroslarda yetişir ve "cin börülcesi" olarak bilinir.
*Maş fasulyesi ile piyaz ve çorba yapabilir, pilavlara ekleyebilir ve filizlendirebilirsiniz.
*Çin mutfağında da kullanılan maş fasulyesinin eski zamanlarda hastalık tedavisinde kullanıldığı söylenir.
*Süpermarketlerde, 500 gramlık paketlerde, organik ürün standlarında, pazarlarda bakliyat satan tezgahlarda satılmaktadır.
*Ayrıca aktarlardan da temin edilebilmektedir.
*Maş fasulyesinin mercimek gibi pişirilerek, içine piyaz garnitürü, yeşil soğan, maydanoz, salatalık, zeytinyağı, koruk ekşisi eklenip servis edilmesi önerilir.
*Serin ve kuru yerde, ağzı kapalı olarak muhafaza edilmelidir.

maş fasulyesi nedir?
MAŞ FASULYESİ SALATASI;
Malzemeler;
2 su bardağı maş fasulyesi,
1 su bardağı aşurelik buğday,
1 su bardağı konserve mısır,
1-2 adet havuç turşusu,
4-5 adet kornişon turşusu,
Yarım demet dereotu,
10-15 adet cherry domates,
Tuz, zeytinyağı.
MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ;
Maş fasulyelerini akşamdan ıslatın.
Fasulyeleri süzüp, kaynamakta olan suda haşlayın.
Mümkünse kararan ilk suyu döküp, ikinci suda haşlamaya devam edin.
Tahminen yarım saatte pişiyor.
Aşurelik buğdayıda ayrı bir kapta haşlayın.
Üzerlerinden soğuk su geçirip, iyice süzün.
Havuç ve kornişon tuşusunu zar büyüklüğünde doğrayın.
Konserve mısırın suyunu süzün.
Dereotunu incecik kıyın.
Hepsini bir salata kasesinde biraraya getirin.
Tuz, zeytinyağı, isteğe bağlı nar ekşini ekleyip, karıştırın.
Cherry domatesleri ortadan ikiye bölüp, salata kasesinin kenarlarına dizin.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. hep duyardım maş fasulyesini.ama kendisini hiç görmemiştim.yeşil oldugunu bile bilmiyorum.ama denemeye değer.ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  2. merhaba nasılsınız.sevgiler selamlar iyi haftalar

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor salatan.maşş çok faydalı olduğu kadar bence çokda pahalı
    ama çokda lezzetli

    YanıtlaSil
  4. Adsız18:46

    hem leziz hem sağlıklı

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerıne saglık cok guzel gorunuyor doateslerde cok yakısmıs sunuma :)

    YanıtlaSil
  6. Canım çok teşekkür ediyorum, senin de anneler günün kutlu olsun...
    Salata da harika görünüyor, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  7. Adsız12:28

    Mas fasulyesi Antep de eskilerden tüketilen bir tat olarak kaldi aklimda. Cocukken annemin yaptigi piyazini hatirliyorum...

    Maydanoz, taze sokan, limon veya sivi sumak, tuz, pulbiber...
    Nefis olur tavsiye ederim.

    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  8. ne duydum ne gördüm ne de yedim.ne diyem inşalah görürüm de yaparım.)))ama bööööle değişik salatalara bayılırım.ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...