5 Nisan 2010 Pazartesi

FIRINDA KREMALI KABAK

Kremalı patatesi kalorisi yüzünden, arada sırada yapıyorum.
Bu kremalı kabak tarifini ise Emel'in blogunda gördüm.
Patatesle karşılaştırdığımız da daha sağlıklı bir fırın yemeği olduğu kesin.
Tarifte ki en mühim püf noktası; Un.
Kabakların pişerken çıkan suyu için 2-3 kaşık una bulanması, çok işe yarıyor.
"Afiyetle Kalın"
FIRINDA KREMALI KABAK;
Malzemeler;
1 kilo kabak,
1 küçük paket krema,
3 yemek kaşığı un,
1 demet dereotu yada kuru nane,
Tuz, kırmızı pul biber,
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir.
Tarifi;
Kabakları yıkayın ve dış kabuğunu kazıyıp, halka halka doğrayın.
Kremasını, tuzunu, ununu, istediğiniz baharatları, 2-3 kaşık zeytinyağını, incecik doğradığınız dereotunu ekleyip, karıştırarak harmanlayın.
Fırın tepsisine hazırladığınız kabakları yerleştirin.
Ben tepsi olarak kare Borcam kullandım.
Rendelenmiş kaşar peynirini kabakların üzerine yerleştirin.
Önceden ısıttığınız fırında kabaklar pişip, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. kremayı saymazsak:P hem hafif hem kolay. hem de sunumu harika:)
    ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  2. sevgili muhterem ;
    nefis olmuşlar ellerine sağlık canım afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik nefis denememlazim.Hayirli güzel bir hafta diliyorum sevgiler canim

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel bir tarif, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık bende çok se
    verim.Mutlu haftalar kocaman öpüyo
    rum...

    YanıtlaSil
  6. selam bende yeni bir blog sahibiyim bloğumu ziyaret ederseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlıkçok güzel görünüyor..akşama köfte yapmıştım yanına ne pişirsem diye düşünüyordum iyi fikir olacak.

    YanıtlaSil
  8. ELLERİNİZE SAĞLIKKK NEFİS GÖRÜNÜYOR KESİNLİKLE..

    YanıtlaSil
  9. Süper görünüyor ellerinize sağlık. Aynı zamanda çokda besleyici

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  10. önce kremayı döküp fırında pşirip sonramı kaşar peyniri koydunuz ellerinize sağülık selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dilek,
      Kabak narin bir sebze olduğu için bütün malzemelerle birlikte pişirdim.
      Hiç sorun çıkmadan pişti.
      Fakat bu tarifi patatesle yaptığım zaman mutlaka önce patatesin krema ile pişmesini bekliyorum, sonra kaşarını ekliyorum.

      Sil
  11. ellerinize sağlık güzel bir tarif

    YanıtlaSil
  12. Bu tarif yıkılıyor. Ben de yaptım muhteremim. Tarif yayında. Ellerine yüreğine sağlık
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2014/06/frnda-kremal-kabak.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Nilaycım,
      Tarifimi beğenmene ve yapmana çok sevindim, yaz aylarında hafif yemek arayanlar için çok uygun bir tarif.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...