24 Kasım 2011 Perşembe

TARHANALI BULGUR KÖFTELİ ÇORBA (SIKICIK ÇORBASI)

Tarhanalı bulgur köfteli bu çorbanın bir diğer adı da sıkıcık çorbası.
Köfteleri hazırlamak biraz vakit alsa da nefis bir tadı var.
Bulgur köftesini hazırlarken içine un yerine toz tarhana ekliyorsunuz.
Ben suyunun daha kıvamlı olması için, suyuna da 3 kaşık toz tarhana ilave ettim.
Birde 2 kaşık kavrulmuş kıyma ekledim, servis önerisi olan sarımsaklı yoğurt kullanmadım.
"Afiyetle Kalın"

TARHANALI BULGUR KÖFTELİ ÇORBA (SIKICIK ÇORBASI)
Malzemeler;
1 su bardağı ince köftelik bulgur,
1 çay bardağı toz tarhana,
1 adet yumurta,
Köfteleri bulamak için; Un,
100 gram kıyma,
1 adet kuru soğan,
1 yemek kaşığı salça,
Ayrıca 3 yemek kaşığı tarhana,
1 yemek kaşığı kuru nane,

TARİFİ;
Bulguru ayıklayıp, yıkayın ve süzün.
Üzerini örtecek kadar kaynar su ilave edip, yumuşamasını bekleyin.
Yumuşamış olan bulgurun içine toz tarhanayı, yumurtayı ve tuzu ilave edip yoğurun.
Eğer kıvamı tutmazsa biraz un ekleyebilirsiniz.

Hazırladığınız malzemeden fındık büyüklüğünde minik toplar yuvarlayın.
Not;
Elinizi su ile ıslatarak köfteleri daha kolay yuvarlayabilirsiniz.
Hazırladığınız köfteleri içinde un bulunan tepside biriktirin.
Tepsiyi sallayarak köftelerin una bulanmasını sağlayın.

Soğanı küçük küçük doğrayın.
Çorbayı pişireceğiniz tencerede soğanı yağda pişirin.
İçine kıymayı ilave edip, kavurun.
Salçanın yarısını tencereye ekleyin.
Tencereye su ilave edin.
Su kaynamadan önce suyunun daha kıvamlı olması için 3 kaşık toz tarhana ilave edip, karıştırın.
Su kaynayınca içine hazırladığınız köfteleri ilave edin.
Köfteler pişince çorbanız hazır demektir.
El tavasına biraz sıvı yağ ilave edin.
Üzerine salça ve kuru nane ekleyip, hafifçe kavurun ve çorbanın üzerine dökün.
Aklınızda bulunsun;
Çorbanın servis önerilerinden birisi de üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek servis etmek.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Kastamonu tatilimize ait yazı dizisinin son konusu olan Kastamonu Kalesi ile ilgili ayrıntılı resimleri görmek ve hazırladığım videoyu izlemek için, bakınız;

11 yorum:

  1. ablacım ellerine kollarına sağlık nefis görünüyor çorban:)
    misss:)
    bu arada kastamonu kalesinin taaaaammm karşısında oturuyorum ben karşı yakada yani:D

    YanıtlaSil
  2. Çorbanız çok guzel,bu soğuk havalarda tarhana çorbası harıka oluyor.Ellerınıze saglık bu halınıde çok beyndım denıyecekler listesine aldım.

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerine sağlık şahane olmuş afiytet bal olsun. Eşim kastamonulu ama hala ben o kaleye gidemedim. 1 kez gittim kastamonuya oda köyüne :)
    bir dahada gidermiyim bilinmez :)
    kocaman sevgiler yazını okumaya gidiyorum..

    YanıtlaSil
  4. ne zamandır evdeki bulguruma bakıp ne yapsam diye düşünüyordum tarifimi buldum ellerine sağlık çok güzel görünüyor lezzetide eminim öyledir.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ben de yapraksarma Zeynep Ablamdan aldığım tarifle tarhanalı sıkıcık yapmıştım ama o çorba gibi çok sulu değildi. Yerken yoğurt da dökülüyordu. Bu da güzel dgörünüyor. ellerine sağlık Muhterem Abla.

    YanıtlaSil
  6. köfteler azıcık büyükmü ne olmuş:))ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Muhteremcim nefis gorunuyor canim bizim yorede bu yemege topalak yemegi derler ben cok severim tarhana eklemek guzel bir fikir tesekkurler canim ellerine saglik.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Köfteli çorba hemde tarhane ile nefiss görünüyor...Ellerinize emeğinize sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Adsız18:47

    Tarhana zaten çok sevdiğim bir çorbadır. Bu hali de çok hoşuma gitti. Mutlaka deneme gereken çorbalardan biri. Ellerine sağlık. Muharrem ayınız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  10. Yeni yemekten aklktım ama olsa asla hayır demezdim bu lezzete..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. ah muhterem,
    şu bulgur aşkım bişeyle kıyaslanamıyor..

    ne çok severim..ne güzel olmuş.
    ellrine sağlık,
    çok sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...