17 Kasım 2011 Perşembe

SÖĞÜŞ DİL

Kurban bayramının ertesinde kurban kesen pek çok evde sakatat olur.
Bizde de her yıl klasik olarak yürek-ciğer bazen böbrek ve dalakta bulunur.
Bu yıl dalak ve böbrek yoktu, yürek ve ciğer ikilisi vardı.
Eşim bu yıl daha önce ki yıllarda hiç almadığımız dili istedi.
Açıkçası benim (ciğer ve yürek hariç) sakatatla aram olmadığı için dili alma taraftarı değildim.
Ama dil bize geldi, bana da dili pişirip, tarifini vermek için fırsat çıktı.
Dana dili olduğu halde oldukça küçük bir dildi, onun için böyle minik dilimler ortaya çıktı.
Önümüzde ki günlerde ciğer ile hazırladığım tarifi yayınlayacağım.
"Afiyetle Kalın"
SÖĞÜŞ DİL;
Malzemeler;
1 adet dana dil,
5-6 adet defne yaprağı,
Tuz.
Sunum için;
3 adet haşlanmış patates,
Tuz, sıvı yağ,
Roka yaprakları,
Tane karabiber,
Kornişon turşu.
TARİFİ;
Dili pişirmeden önce kanının süzülmesi için en az 1 saat suda bekletin.

Defne yaprakları ile birlikte düdüklü tencereye aldığınız dili hemen hemen 1 saat pişirin.
Bu süre dilin büyüklüğüne göre değişiyor.
Benim pişirdiğim dil küçük olduğu için 1 saatte lokum gibi oldu.
Tuzunu en başta değil, pişmesine yakın ekleyin.

İyice haşlanan dilin dışında ki deriyi soyup, çıkarın.
Deri soyulmuyorsa biraz daha pişirin.
Derinin kolayca soyulması dilin piştiğine işarettir.

Derisini soyduğunuz dili, dilimleyin.
Not;
Kolayca dilimlemek için biraz soğumasını bekleyin.
İsterseniz bu şekilde isterseniz ızgarada alt üst hafifçe pişirerek servis yapabilirsiniz.

Sunum için;
Haşlanmış patatesleri ezerek, tuz ve sıvı yağ ile iyice karıştırıp, püre yapın.
Roka yapraklarını yıkayıp, servis tabağına dizin.
Üzerine patates püresini ve karabiber tanelerini yerleştirin.
Kornişon turşuları ekleyerek yanına dil dilimlerini dizin.
"Afiyet Olsun"

11 yorum:

  1. dil olunca insan yiyemiyecekmiş gibi geliyor:)tadı nasıl acaba merak ettim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Şehrinaz'a;
    Açıkçası dilin tadını bilmiyorum, ben pişirdim eşim yedi : )
    Dil olduğu için bende yiyemiyorum ama hiç yağsız löp et olduğu için "yesem mi?" diye düşünmüyor değilim : )

    YanıtlaSil
  3. Canım, çok severim,ellerine sağlık,görüntü süper sevgilerrr..öptüm..

    YanıtlaSil
  4. Canim benim afiyetler olsun benim görümcem seviyor malesef hic denemedim ben .Hayirli alsamlar .

    YanıtlaSil
  5. dil eti lezzetli olur ben füme halini severim mesela.ellerinize sağlık gerçekten gece gece çok güzel görünüyor:-)

    YanıtlaSil
  6. a yenmez mi, hem de guzel yenir.
    gnel olarak sakatat severim, dil de favorilerimdendir :0 cerez gibi. zaten kucucuk :)

    YanıtlaSil
  7. sakatat bile yemeyen(ciğer,işkembe vs.) biri olarak bakarken bile bir tuhaf oldum.sen yemesende pişirmişsin canım.ben elimi bile değemem sanırım.eşine afiyet olsun.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  8. tüm sakatat çeşitlerini tatmama rağmen hiç dil yemedim bu güne dek muhterem ablacım.)
    çok güzel sunmuşsunuz sizde...
    ellerinize sağlık...
    hayırlı cumalar...
    selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  9. Her türlü sakatadı çok severim.
    Dili babam çok sever ve ekndisi yapar,çok da güzel olur..
    Ellerine sağlık canım..
    İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  10. çok şık bir sunum olmuş canım ellerine sağlık
    mutlu haftalar
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ONA BUNA ELIMI SURMEM DIYEN KADINA BEN KADIN DEMIYORUM..TURK KADININA BIR HALLER OLDU.BALIK YAPMA SAKATAT ELLEMEM..E NIYE EVLENDIN O ZAMAN..LA HAVLE

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...