14 Haziran 2012 Perşembe

GOFRET PASTA

Gofret pastayı Sofra Dergisinin kapağında gördüğüm zaman "ben bunu mutlaka yapmalıyım" demiş ve tarifin olduğu dergiyi elimin altında tutmuştum.
Fakat tarifi uzunca bir süre deneme fırsatı bulamamıştım.
Tarif, bildiğiniz sütlü irmik tatlısının pastaya dönmüş bir hali.




Bu yıl anneler günü için menü hazırlarken aklıma Gofret pasta geldi.
Hem pratik, hem hafif, hemde masada çok gösterişli duracak bir görüntüsü vardı.
Çok kolay hazırlandı ve tam istediğim gibi bir görüntüsü oldu.
Anneler gününe ait masanın ve menünün resimleri 👉BURADA

Gofret pastanın ana malzemelerinden birisi de rulo şeklinde ki gofretler.
Ben iyi olacağını düşünerek Ülker'in kutuda ki rulo katını aldım.
Gofret çok taze ve lezizdi ama kutunun içinde yarısından fazlası parçalanmıştı.
Üstelik çok uzun olduğu için kelepçeli kalıba uzun geliyordu, eşit şekilde kesmeye çalışınca da gofret parçalanıyordu.
Neyse ki işimi şansa bırakmayıp, Bim'den Çizmeci Time  markalı rulo gofretten de almıştım.
Paketin içinde ki gofretlerin hepsi sağlamdı ve kelepçeli kalıbın kenar boyu, gofretin boyuna tam geldi.
3 paket Çizmeci Time rulo gofret 24 santimlik kelepçeli kalıba yeterli oluyor.
"Afiyetle Kalın"

GOFRET PASTA;
Malzemeler; (24 cm'lik kelepçeli kalıp için)
2 litre süt,
15 yemek kaşığı irmik,
15 yemek kaşığı toz şeker,
3 yemek kaşığı hindistan cevizi,
1 çorba kaşığı margarin,
2 paket vanilya.
İçi için;
1 paket kakaolu bisküvi,
Kenarı için;
3 paket 120 gramlık rulo gofret,
Üzeri için;
2 su bardağı süt,
1 paket çikolatalı sos,
Servis için;
Çevresine bağlamak için geniş kurdela,
Şeker hamurundan yapılmış gül ve yapraklar.


gofret pasta nasıl yapılır?
GOFRET PASTA TARİFİ;
Süt, şeker ve irmiği tencerede kaynayıp, muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Sıcakken içine hindistan cevizi, vanilya ve margarini ekleyin.
Sürekli karıştırarak biraz ılınmasını sağlayın (çok sıcak muhallebi gofretlerin yumuşamasına sebep olur)
Rulo katları kolay tutması için kelepçeli kalıbın kenarlarına irmikli tatlıdan sürün.
Rulo katları sürdüğünüz tatlının yardımıyla yanyana dizin.
Kalıbın ortasına muhallebinin yarısını dökün.
Üzerine kakaolu bisküvi dizin.
Kalan muhallebiyi de bisküvilerin üzerine döküp, üzerini düzleyin.
Çikolatalı sosu süt ile pişirin.
Karıştırarak ılıtın ve tatlının üzerine dökün.
1 gece veya 3-4 saat buzdolabında bekletin.
Servis tabağına yerleştirp, kenar kelepçesini çıkarın.
Çevresine bir kurdela bağlayın, üzerine varsa şeker hamurundan güller ve yapraklar yerleştirin.

 "Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Çubuklu korusunda çektiğim resimleri görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Çubuklu Korusu


6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, muhteşem görünüyor.
    Eminim görüntüsü gibi tadı da çok güzeldir.

    Yakın bir zamanda sütlü irmik tatlısı yapmak istemiş ama çok klasik şöyle şık bir sunum olsa keşke diye düşünmüştüm, şimdi sayenizde buldum, teşekkür ederim :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. pasta gercekten cok guzel gorunuyor... ellerine saglik
    arkadasim ya ben , bana yazdigin siirleri ozledim :(

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık. O gofretleri tek tek yerim ben :))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık ben de bu pastanın hemen hemen aynısını yayınlamıştım istersen bakabilirsin yalnız dolapata kalınca gofretler lastik gibi oluyor lalabalıkla hemen tüketmek lazım sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Adsız12:22

    MERHABA PASTA MI BİR GECE DOLAPTA BEKLİYOR?PEKİ GECE DOLAPTA BEKLEYİNCE GOFRETLER YUMUŞAMIYOR MU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Pastanın gece buzdolabında beklemesi değil, irmikli muhallebinin sıcak eklenmesi gofretleri yumuşatıyor.
      Resimde gördüğünüz pastayı ben gece 11 civarında yaptım ve o gece buzdolabında durdu, ertesi gün öğlen saatlerinde masada ki yerini aldı.
      Resimlerini de o zaman çektim, yumuşama olsaydı resimlerde belli olurdu.
      Gofretlerde hiç yumuşama yoktu ama tabi ki bu günlerce dayanacak anlamına gelmesin, 24 saat içinde yapılıp, tüketilecek bir tatlı.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...