5 Nisan 2013 Cuma

KADAYIFLI KEKLİ TATLI

kadayıf tatlısı
Kadayıfla hazırlanan bu tatlıyı geçen yaz Gülay'da görmüş, hemen denemiştim.
Hatta o kadar çok hoşuma gitmişti ki Ramazan ayında İftar yemeğinde ağırladığım bütün misafirlerime bu tatlıdan hazırladım.
Gülay büyük boy fırın tepsisi kullanmamızı önermiş ama ben biraz daha kabarık olması için büyük boy kare Borcam kullandım.
Birde tariften farklı olarak 1 su bardağı yoğurt ekliyorum.
Kadayıf kekin içinde fırında kızarıyor ama çok fazla değil.
Bir ara bu tarifi kadayıfları kek hamuruna karıştırmadan üzerine sererek denemek istiyorum.
Sanırım o zaman kadayıf kek hamuru ile kaplanmadığı için daha iyi kızaracaktır.
"Afiyetle Kalın"


kadayıf
KADAYIFLI KEKLİ TATLI;
Malzemeler;
200 gram tel kadayıf,
Kek malzemeleri;
5 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
Şerbeti için:
5 su bardağı toz şeker,
5 su bardağı su,
Süslemek için;
1 çay bardağı badem,
1 çay bardağı toz Antep fıstığı.

nasıl yapılır?
KADAYIFLI KEKLİ TATLI TARİFİ;
Şerbet için şeker ve suyu bir tencereye alıp kaynatın.
Kek hamuru malzemelerini sırasıyla ekleyip karıştırma kabına alın ve karıştırın. 

 
Kadayıfı, kek hamurunun içine tiftikleyerek ekleyip, karıştırın.

Yağlanmış fırın tepsisine hazırladığınız tatlı malzemesini eşit şekilde yayın.
Önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından alıp, ilk sıcaklığı gittikten sonra üzerine soğuk şerbeti azar azar döküp üzerini kapatın.
Not;
Şerbetin hepsini birden dökmeyin, azar azar çektikçe dökün, kullandığınız tepsinin ölçüleri küçükse şerbetin hepsi için çok gelebilir.
2-3 saat dinlendikten sonra dilimleyerek servis yapın.
Üzerini bademle ve toz Antep fıstığı ile süsleyebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Gezi sayfamda farklı mevsimlerde ki halini yayımladığım Atatürk Arboretumu'nu, İlkbahar'da ağaçların ve bitkilerin çiçek açtığı hali ile görmek ister misiniz? bakınız;
Muhterem'le Geziye-Atatürk Arboretumu-İlkbahar

16 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel bir tarif. Ben de en kısa zamanda denemek isterim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel. Bu tatlıyı görüyordum. Ama hep ihmal ediyorum. Bizde de ancak davetlerde yenir .Güzel bayram tatlısı bence..

    YanıtlaSil
  3. MMM canımcım tabi ne güzel olmuş eline sağlık nefis:)))

    YanıtlaSil
  4. Yumurta biraz fazla geldi ama Harika bir tatlı olması gerek denemek ,istiyorum

    YanıtlaSil
  5. Çok değişikmiş,denerim mutlaka bunuda ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bu arada benim bloguma da beklerim:)
    http://sema-semanngunlugu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. kekle kadayif cok degisik bir tatli olmus, görüntüsü cok lezzetli
    ramazan yaklasiyor güzel bir tarif listeme aldim ellerine saglik Muhterem'cigim

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor denemek lazım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Blogunuzu 2 gün önce keşfettim, gezmeye doyamadım.
    Ne güzel sunumlar, ne güzel masalar bayıldım herşeye.
    Blogunuzdan sık faydalanacağımı düşünüyorum.
    İzniniz olursa blogunuzu blogumda tanıtmak istiyorum.

    Sevgiler...

    www.hobilerimvesena.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıştığıma memnun oldum Sena'nın annesi : )
      Blogum hakkında yazdığın güzel sözler için teşekkür ederim.
      Blogunda blogumu tanıtmak için izin istemişsin, memnun olurum.

      Sil
    2. Sevgili Sena'nın annesi,
      Biraz önce bloğum ve benim hakkımda yazdığın yazıyı okudum.
      O kadar güzel şeyler yazmışsın ki mahcup oldum.
      Tarif arayanlara faydalı olmaya çalışıyorum, tarifleri bu yüzden ayrıntılı veriyorum.
      "Her şey o kadar düzenli ki" demişsin, sağolasın düzeni çok severim blogumu da belli bir düzende hazırlamaya çalışıyorum.
      Bu güzel yazı için çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Çok değişik ve nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. ablacım ellerine sağlık tatlın nefis görünüyor:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Adsız23:45

    Bir kaç ay önce apt komşum yapıp bana da tattırmıştı,beğenmiş tarifini almıştım ama o gün bugündür tümüyle aklımdan çıktı benim. şimdi burada görünce çantamın arka gözüne tıkıştırdığım tarif aklıma geldi,gittim baktım hala orada..sen de beğenmişsen mutlaka en kısa zamanda yapmalı, eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  13. Adsız22:21

    Tatlinizi bugunku misafirlerime denedim. Hepimiz severek yedik. Cok ta hafif bir tatli. Cok tesekkur ederim.
    Aydin'dan sevgilerle Jbdun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, sizinde ellerinize sağlık.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...