9 Eylül 2011 Cuma

MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI

Bir ismi de "Patlıcan Balığı" olan bu tarifi bu yaz sık sık hazırladım.
İsminde kızartma geçsede aslında çok fazla yağ kullanılmıyor.
Tavada ağır ağır pişirilerek hazırlanıyor.
Sarımsaklı yoğurt yanına çok yakışıyor.
Kullanacağınız patlıcanları küçük boyda seçerseniz hem daha kolay pişer, hemde sunumu daha şık olur.
Patlıcanla hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


patlıcan pane
MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI;
Malzemeler;
1 Kilo küçük boyda patlıcan,
2 su bardağı mısır unu,
Tuz, zeytinyağı.
Sos için;
2 Su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak,
1 çay kaşığı kırmızı pul biber.

patlıcanlı tarifler
MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI TARİFİ;
Patlıcanları alacalı soyup, tuzlu suyun içerisinde 15-20 dakika tutun.
Suyun içinden sıkarak çıkarın.
Alt tarafından uzunlamasına + şeklinde kesin.
Kaynayan suyun içinde haşlayın.

Haşlanan patlıcanları kevgirle süzgece çıkarın.
Biraz soğuduktan sonra hafifçe sıkarak suyunu sıkın.
Tuz ve istediğiniz baharatı (kırmızı pul biber-karabiber gibi) eklediğiniz mısır ununa bulayın.

patlıcanla yapılan yemekler
Teflon tavaya veya kapaklı balık tavasına mısır ununa buladığınız patlıcanları dizin.
Üzerine 3-4 kaşık zeytinyağı gezdirin.
Tavayı çevirerek ağır ağır patlıcanların kızarmasını sağlayın.
Patlıcanlar kızardıktan sonra kapak yardımı ile patlıcanların arkasını çevirin.
Tekrar 3-4 kaşık zeytinyağı ekleyip, aynı şekilde patlıcanların diğer tarafını da kızartın.
Hazırladığınız patlıcanları servis tabağına alıp, sarımsaklı yoğurt ile birlikte servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Kastamonu tatilimiz*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Bu sene ki yaz tatilimizden resimlerin yer aldığı yazıyı görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Kastamonu Tatilimiz

Kastamonu tarihi ve turistik yerler

22 yorum:

  1. Canım çok sık yaparım ellerine sağ
    lık hayırlı cumalar sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok yağda olmaması benim için çok güzel.çokta lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Enfes görünüyor gerçekten :) Ellerinize sağlık...Tez zamanda deneyeceğim inşAllah...
    Şimdi hemen muhteremle geziye postunuza ışınlanıyorum :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Adsız16:30

    Mısır unu ile yapılan kızartmalar bir başka lezzetli oluyor. Patlıcan böyle kızarınca sanırım yağ da çekmiyor değil mi? Ellerinize sağlık. Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  5. Muhteremcim önce görünüşüne hayran kaldım nefis hepside bir boyda tadınıda tahmin ettim az yağlı oluşuda hoşuma gitti evdeki patlıcanları bu şekilde değerlendireceğim elllerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Iyi ki hatirlattin bu tarifi, cok severim. evde malazemler de tam iken yapayim (usenmezsem!)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık canım.Harika bir lezzet.Ablam (görümcem)azıcık farklısını yapıyor.Sinoba gidince yapıp bloğa yazalım diye önceki gün konuşmuştuk.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor ama haşlanınca içinde su kalmıyormu yinede deneyeceğim çok sağlıklı olduğu kesin

    YanıtlaSil
  9. ne guzel gorunuyor, sunumuda cok $Ik olmus ellerine saglik canim
    Sefa

    YanıtlaSil
  10. Biz Trabzon'da patlıcan tavası deriz, yoğurtlusunu da yoğurtsuzunu da çayın yanında afiyetle yemek için yaparız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Hic denemedim cok degik güzel bir tarif ellerine saglik ilk firsatda deneyecegim .Hayirli aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  12. sanırım bloğu ilk açtığım yıldı,sevgili Tijen'in sayfasında görüp denemiş ve çok beğenmiştim.tadı değil ama kokusu balık kızartmasına benzetilmişti bizim evde.Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  13. Resmi görünce hamsi kızartması sanmıştım =) Çok güzel görünüyor. Merak ettim nasıl olduğunu. Denemek lazım. Ellerine sağlık Muhterem Abla.

    YanıtlaSil
  14. hiç denemedim merak ettim en kısa zamanda denenmeli diye not aldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Betul23:45

    ne tesaduf, daha gecen gun komsum bana bundan yapip getirmisti, ilk defa yemistim ve cok cok hosuma gitti, hem lezzetli hemde hafif, benimde favorim artik, elinize saglik

    YanıtlaSil
  16. bu tarif tam benlik:))ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  17. Güloanne'ye;
    Patlıcanlar haşlandıktan sonra kevgirle süzgece çıkarılıyor, soğuduktan sonra hafifçe sıkarak fazla suyu çıkarılıyor.
    Kızartmadan önce mısır ununa bulandığı içinde sulu kalmıyor.

    YanıtlaSil
  18. Canım merhabalar eline sağlık bu lezzet,i hiç tatmadım ama mutlaka deneyip tatmak istiyorum inşallah küçük patlıcan bulur bulmaz yapacağım sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  19. ben de çok beğendim görüntüsünü.Tam dilsek ne olurki böyle dahamı güzel oluyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şenay,
      Tam dilimlemenin bir sorun olacağını sanmıyorum.
      Görüntüsü çubuk gibi olacaktır ve eminim daha çıtır olacaktır.
      Kolay gelsin.

      Sil
  20. Adsız19:07

    Cok guzel gorunuyor ellerinize saglik birsey soracagim kac dk hasliyoruz patlicanlari?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Patlıcanları su kaynadıktan sonra 5 dakika haşlamanız yeterli olur, fakat kevgirle üzerlerine arada bir bastırarak suyun altına girmesini sağlamalısınız.
      Ayrıca bu tarif için küçük patlıcan kullanmanızı öneririm.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...