2 Eylül 2011 Cuma

PATATESLİ SEMİZOTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Bir Ramazan ayını daha geride bıraktık.
Ramazan'ın bitimi ile birlikte sanki sıcaklıklar yeniden geri döndü.
Hava geçen haftalara bakarak daha sıcak ve nemli.
Ramazan'da hiç sıkıntısız içtiğimiz çorbayı bugünlerde gözümüz görmüyor.
Yine yoğurtlu hafif salatalara dönüş yaptık.
Semizotu yaz aylarının en sevilen sebzelerinden birisidir.
Eskiden sadece yemeğini yaptığım semizotunu son yıllarda daha çok salata olarak hazırlıyorum.
Klasik semizotu salatasında yoğurt ve salatalık varken bu tarifte işin içine haşlanmış patateste giriyor.
Semizotu ile hazırladığım diğer tariflerim  👉BURADA
Patates ile hazırladığım diğer salata tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


patatesli salata
PATATESLİ SEMİZOTU SALATASI;
Malzemeler;
1 demet semizotu,
3 adet haşlanmış patates,
2 adet salatalık,
2 adet domates,
6-7 dal dereotu,
2 su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak,
Tuz, zeytinyağ.
TARİFİ;
Semizotunun yapraklarını koparıp, yıkayın ve süzün.
Haşlanmış patatesleri, salatalıkları ve domatesleri küp küp doğrayın.
Dereotunu ince ince kıyın.
Hepsini karıştırın, sarımsaklı yoğurt, tuz ve zeytinyağını ekleyin.
İyice harmanlayıp, servis tabağına alın.
Not;
Tuz, semizotu yapraklarını soldurduğu için servise yakın ekleyin.
"Afiyet Olsun"

11 yorum:

  1. tam yaz salatasi olmus rengarenk ve doyurucu ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  2. Ellerınıze saglık,güzel ve hafıf bır yemek.Sıcaklar bunalltı ıkı gundur böyle hafıf yemekler ancak yenıyor.

    YanıtlaSil
  3. patatesle semizotunu bir arada denememiştim ama görüntüsü çok güzel canım.denemek lazım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bayilirim semiz otuna, ellerinize saglik, harika gorunuyor
    Sefa

    YanıtlaSil
  5. kokusuna bayılıyorum

    YanıtlaSil
  6. bende çok seviyorum semizotunu ekşili ekşili :) hiç denememiştim patatesli not ettim yapıcam ilk fırsatta :)

    YanıtlaSil
  7. semizotunu çok seviyorum,her türlüsünü yerim:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. Adsız22:26

    Bu salatanın domataessiz olanını çokça yaparım. Yaz aylarında yoğurtlu salatalar gibisi yok. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Adsız09:51

    ellerinize sağlık patetes semizotuna çok yakısır ben birşeyi merak ettim yada ben mi göremedim kastamonu ve köy fotoğraflarını hiç yayınlamadınız sizi tanıdığım kadarıyla istanbul çıkış istanbul dönüş arası mutlaka çektiğiniz resimleri yayınlardınız merak ettim bu sefer yayınlamadınız fazla merak iyi değildir biliyorum :)ama DERYA

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Derya,
    Ramazan ayında İstanbul'a döndüğüm için gezi sayfamda önceliği İstanbul'daki Ramazan etkinliklerine verdim.
    Bugünlerde de Kastamonu tatilimizle ilgili yazıyı hazırlamaktayım.
    İnşallah bir kaç gün içinde yayınlamaya başlayacağım.
    İlgin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  11. bayılırım buna zaten bana salata ver yeter:)))
    ellerine sağlık nefis olmuş canım

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...