17 Mayıs 2008 Cumartesi

MEYVA SOSLU MUHALLEBİ

Bizim evde sütlü tatlıların yeri bir başkadır.
Canımız tatlı istediğinde ilk önce sütlü tatlı aklımıza geliyor ve sütlü tatlı yapıyorum.
Şerbeti olmadığı için bize daha az zararlıymış gibi geliyor.
Misafirlerime de tatlı yapacağım zaman ilk öncelik sütlü tatlıda olur.
Bu muhallebiyi önceden sade yapıyordum ama Zerrin'de gördüğüm kurutulmuş meyva ile yapılan irmik tatlısından sonra içine bir çay bardağı kurutulmuş meyva yada meyva şekerlemesi ekliyorum,hem tadı hemde görüntüsü çok daha güzel oluyor.
Eğer çilek mevsimiyse üzerine dilimlenmiş çilek dizip sosu üzerine gezdiriyorum.
Perşembe günü 25 kişilik misafir gurubum vardı ve bu tatlıyı sufle kaselerine ve çilek mevsimi olduğu için üzerine çilek dilimleyerek ve her tabağa bir kase olarak hazırladım.
Eğer çilekli yapacaksanız mümkünse çileklerini servis yapacağınız gün doğrayın.
Çilekli tarifi görmek için bakınız; Çilekli tavuk göğsü.
"Afiyetle Kalın"
MEYVA SOSLU MUHALLEBİ;
Malzemeler;
Yarım paket margarin,
2 bardak un,
2 litre süt,
2 bardak toz şeker,
2 paket vanilya,
1 çay bardağı kurutulmuş meyva veya meyva şekerlemesi,
1 paket Dr.Oetker meyvalı sos.
Yapılışı;
Margarini eritip, içine unu ekleyin ve biraz kavurun.
Ilık durumdaki sütü una ekleyin, sürekli karıştırarak topaklanmasını engelleyin.
Topaklanırsa blendırla çırpın.
Un ve sütün içine şekeri,vanilyayı ve meyva kurusunu ekleyip, koyulaşıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
Islattığınız dikdörtgen Borcam'ın içine muhallebiyi dökün.
Yada küçük kaselerin içine paylaştırın.
Eğer çilekli yapacaksanız, çilekleri muhallebinin üzerine dizin.
Üzerinde ki tarife göre pişirdiğiniz meyvalı sosu döküp, soğutun ve servis yapın.

"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. harika görünüyor...olsada yesem..ellerine sağlık ablacımm...sevgiler mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  2. Muhteremcim tam yazlık bir tatlı, hoş yaz kış farketmez, hergün bile yerim bunu..Süper görünüyorrrr...Ellerin dert görmesin canımcım,
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  3. ÇOK GÜZEL GERÇEKTEN. AYRICA TABAĞA DA BİTTİM .

    YanıtlaSil
  4. sütlü tatlıları bende çok severim.ellerinize sağlık.hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  5. Adsız16:27

    Sahane görünüyor, ellerine saglik canim. Iyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  6. Adsız20:17

    hmmmm gelde bu tatliya hayir de:))
    ellerine saglik sekercim nefis gorunuyor

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. Muhteremcim sadece tariflere değil sunumlarına da bayılıyorum. eline sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Muhteremcim sadece tariflere değil sunumlarına da bayılıyorum. eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Sütlü tatlilar da bir baska lezzetli oluyor caniiimmm.Harika bir sunum olmus,nefis görünüyor eline saglik.

    sevgilerimle,serap.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Muhterem,bizim evde de sütlü tatlilar cok sevilir.Diger tatlilara göre daha masum tabii ki.
    Ellerine saglik,harika bir görüntü.
    Güzel günler diliyorum,sevgiyle...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...