2 Mart 2017 Perşembe

KESTANELİ CUPCAKE

Muhteremle afiyetle
Bu sezonun son kestaneli tarifi kestaneli cupcake (kapkek) olacak.
Tarifi hazırlarken kestaneyi haşladım, kabuklarını soyup, ufaladım ve kek hamurunun içine ekledim.
Kestaneyi biraz dişe gelmesi, kekin içinde fark edilmesi için tamamen ezerek püre haline getirmedim.
Kaplara paylaştırdıktan sonra üzerine damla çikolata serptim.
Piştikten sonra üzerini krem şanti ve dekoratif twister çikolata ile süsledim.


Chestnut cupcake
Bu tarz karton kaplarda yada kalıplarda pişen keklerin kenarlarının pişip pişmediği bana çok soruluyor.
Bu resimde keklerin kenarlarının (kek kakaolu olmadığı halde) güzelce piştiği belli oluyor.
"Afiyetle Kalın"

kestaneli kapkek nasıl yapılır?
KESTANELİ CUPCAKE;
Malzemeler;
1 su bardağı haşlanmış ve parçalanmış kestane,
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı süt,
2 veya 2,5 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya1 çay kaşığı tarçın,
1 portakalın veya limonun kabuklarının rendesi,
1 çay bardağı damla çikolata,
Üzeri için;
1 su bardağı soğuk süt,
1 poşet toz krem şanti,
Dekoratif twister çikolata veya damla çikolata,
Ayrıca;
Kağıt cupcake kapları

kestaneli kek
KESTANELİ CUPCAKE TARİFİ;
Yumurtaları, toz şeker ile birlikte çırpın.
Portakal kabuğu rendesini, yağı, sütü ekleyip karıştırın.
Unu, kabartma tozunu, tarçını ve vanilyayı eleyerek ekleyin.
Haşlayıp, ufak parçalara ayırdığınız kestaneyi ekleyin. 

kestaneli kek tarifi
Kalıpları tepsiye yerleştirin, üzerinde biraz yer bırakarak kek hamuru ile doldurun.Üzerini istediğiniz miktarda damla çikolata serpin.

Önceden ısıtılmış orta hararette ki (180 derece)  fırında pişirin.
Fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyin.
Krem şantiyi soğuk süt ile çırpın.
Keklerin üzerini krem şanti ile kaplayın.
Üzerini twister çikolata veya damla çikolata ile süsleyin.

Chestnut
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...