10 Ekim 2017 Salı

NOHUTLU SEMİZOTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Semizotu tezgahlardan tamamen kalkmadan çok besleyici ve lezzetli bir salata tarifi vereyim.
Mevsimi geçmeden tarifini vermek için uğraştığım pek çok meyve sebze var.
Fırsat buldukça tariflerini yayınlamaya çalışıyorum.
Bu salata da onlardan birisi, birde geçen haftalarda tesadüfen semizotu ile turşu yapıldığını öğrendim.
Fakat semizotu turşusu için aşılı kültür semizotu değil, doğada ve bahçelerde kendiliğinden yetişen, sapları daha sert ve sağlam olan yabani semizotu gerekiyormuş.
Tam umudumu kaybetmiştim ki yabani semizotunu Bakırköy pazarında buldum.
Hemen aldım, turşuyu kurdum ama henüz olgunlaşma evresinde olduğu için bittiği halinin resimlerini çekemedim.
Turşu olgunlaşır olgunlaşmaz resimlerini çekip, buradan paylaşacağım.
Allah kısmet ederse bu sezonun son semizotu tarifini turşusu ile yapacağım😊
Daha önce tarifini verdiğim Semizotu tariflerim 👉BURADA


nohutlu semizotu salatası nasıl yapılır?
Nohutlu semizotu salatasını haftalar önce "Gülay Mutfakta" blogunun yazarı olan Gülay'ın İnstagram hesabında görmüştüm.
Tarifi işaretlemiş Gülay'a da mutlaka deneyeceğim diye yorum yazmıştım.
Fakat yazın tatil koşturmaları içinde bu tarif hiç aklıma gelmedi 😕
Geçen ay deneyeceğim diye işaretlediğim tariflere bakarken fark ettim.
Evde semizotu ve nohut da vardı, hemen tarifi yaptım.
Çok hoşumuza gitti, evde haşlanmış nohut varsa sık sık yaptım.
Hatta nohutun sadece kavrulmuş hali bile çok hoşumuza gitti.
Bu tarifin roka veya özellikle sert yapısı sebebiyle kuzu kulağı gibi yeşilliklere de çok yakışacağını düşünüyorum.
Semizotu tamamen kalkmadan alıp, bu tarifi denemenizi tavsiye ederim😊
"Afiyetle Kalın"

nohutlu semizotu salatası tarifi
NOHUTLU SEMİZOTU SALATASI;
Malzemeler;
1 demet semizotu,
2 su bardağı koyu kıvamlı yoğurt,
2 diş sarımsak,
Tuz, zeytinyağı.
Nohut kavurması için;
1,5 su bardağı haşlanmış nohut,
1 adet orta boy kuru soğan,
1 yemek kaşığı salça,
1 çay kaşığı kırmızı pul biber,
1 çay kaşığı kimyon,
1 çay kaşığı karabiber,
Tuz, zeytinyağı.

   perpetöyün
NOHUTLU SEMİZOTU SALATASI TARİFİ;
Semizotunu köklerinden ayırıp, doğrayıp, yıkayın.
Suyunun iyice süzülmesini sağlayın.
Sarımsakları iyice ezin, yoğurtla karıştırın.
Semizotunu, sarımsaklı yoğurt, tuz ve çok az zeytinyağı ile iyice harmanlayıp karıştırın.
Derin bir servis tabağına yoğurtlu semizotunu yerleştirin.

nohut
Tencereye zeytinyağı dökün, içine küçük küçük doğradığınız soğanları ekleyin.
Soğanlar şeffaflaşıncaya kadar pişirin.
İçine 1 yemek kaşığı salça ilave edin.
Haşlanmış nohutu ve damak tadınıza uygun tuzu ve baharatları ekleyin.
Hazırlamış olduğunuz nohutu, servis tabağında ki yoğurtlu semizotunun ortasına dökün.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...