25 Ağustos 2020 Salı

VİŞNELİ UN HELVASI

Muhterem'le Afiyetle
Kısa bir aradan sonra merhaba!
Bu kısa arada nerelerdeydin? derseniz;
Haziran ayından beri Kastamonu'da ki evimizdeydik, son paylaşımlarımı hep oradan yapıyordum.
Perşembe günü eşimin işleri sebebiyle mecburen İstanbul'a döndük.
Dönmemiz kesinleşince toplanma telaşları, İstanbul'a gelince yerleşme ve uyum telaşları derken, yazı yazmak için fırsat bulamadım, süre uzadı.
Köyde son haftalarda akşamları serin bir havada uyurken, burada sıcakla başa çıkmaya çalışıyoruz.
Bu sene birde Corona virüs stresi var.
Köyde ve bulunduğumuz alanlarda yok denecek kadar az vaka sayısı olduğu için daha rahattık.
İstanbul gibi vakanın en çok bulunduğu bir şehirde ister istemez daha gergin oluyorsunuz.


visneli tarifler
Bugünkü tarifimizden bahsedecek olursam;
Ben un helvasını, irmik helvasından daha çok severim.
Un helvasının vişne ile yapıldığını görünce tadını çok merak ettim.
Tarifi Lezzet Dergisinin Web sitesinde gördüm.
Tamda vişne mevsimiydi, hemen denedim.
Vişneli un helvasıda, klasik un helvası gibi bir süre kavrularak hazırlanıyor.
Sabırla kavrularak pişirilmesi biraz vakit alsada, ben tadını çok sevdim.
Eşim "klasik olanı tercih edeceğini, vişne sebebiyle ekşi olmasını yadırgadığını" söyledi.

vişneli tarifler
Vişne ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA

VİŞNELİ UN HELVASI;
Malzemeler;
500 gram çekirdekleri çıkarılmış vişne,
250 gram tereyağı,
3 su bardağı un,
2,5 su bardağı toz şeker,
Yarım litre süt,
1 su bardağı su,
Sunum için;
Vişne taneleri,
Reyhan yaprakları.

VİŞNELİ, UN HELVASI TARİFİ;
Dibi geniş bir tencerede tereyağını eritin.

Tereyağ eriyince elenmiş unu ekleyin.

Kısık ocakta unu kavurmaya başlayın.

Unun rengi koyulaşmaya başlayıncaya kadar kavurmaya devam edin.
Unun kavrulduğunu tencerede daha kolay karıştırılmaya başlayınca anlayabilirsiniz.
Un kavruldukça, tereyağını salmaya başlayıp, daha kolay karıştırılıyor.

cherry dessert
Un kavrulduktan sonra, çekirdeklerini çıkarıp ikiye böldüğünüz vişneleri ilave edin.

cherry dessert

Vişnelerle birlikte 10 dakika daha kavurun.

Helva vişne ile karıştıktan sonra üzerine toz şekeri ilave edin.
Not;
Orjinal tarifte 3 su bardağı şeker vardı, ben 2,5 su bardağı kullandım.

Şeker ile birlikte 5-6 dakika daha pişirin.

sütlü, vişneli un helvası
Üzerine yarım litre sütü ilave edin.

1 su bardağı suyu ilave edin, sıvı malzemeleri helvaya yedirmek için iyice karıştırın.

Sıvı malzemeleri ilave ettikten ve iyice karıştırdıktan sonra ocağın ısısını düşürün.
Tencerenin kapağını kapatıp, 10 dakika kadar pişirin.
Ocağı kapatın, kapağı kapalı olarak 15 dakika dinlendirin.
Ilık olarak servis yapın.

Servis için;
İsterseniz helvaya yemek kaşığı ile şekil verebilirsiniz.
Veya kalıpla bastırarak şekil verebilirsiniz.
Vişne taneleri ve reyhan yaprakları ile süsleyebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...