22 Şubat 2022 Salı

MANTAR DOLMASI

Muhterem'le Afiyetle

Mantar en sevdiğim ürünlerden birisidir.
Yabani olup ormanda yetişen mantarlara çok güvenemiyorum ama kültür mantarını sık sık yemeklerime dahil ediyorum.
Büyük boy mantar gördüğüm zaman onun doğrayıp parçalamaya içim elvermiyor.
Onu bir kase gibi kullanıp, içine bir şeyler doldurarak tarifler hazırlıyorum.
Mantarın içini kaşarla doldurup pişirerek kahvaltı da, köftelik malzeme ile doldurarak ana yemek olarak veya garnitür olarak servis yapabilirsiniz.
Bugüne kadar 30'a yakın mantar tarifi vermişim.
Mantarla hazırladığım tarifleri bir dosyada topladım, aşağıya linkini ekliyorum.

mushrooms recipes

Tarifin ayrıntılarından bahsedecek olursam;
Dolma tarifleri ya kıymalı, yada zeytinyağlı olur.
Ben mantar dolmasını hazırlarken kıymalı yapmaya karar verdim.
Eminim içinde kuş üzümü, bol soğan ve dereotu ile hazırlanan zeytinyağlısı da çok lezzetli olur.
Mantarın kendi rengini koruması için salça kullanmadım.
Kıymalı mantar dolmasını akşam yemeği için hazırlayabilirsiniz.
Zeytinyağlı olanı gün davetlerinde menülerinizde kullanabilirsiniz.

rice stuffed mushrooms

Mantar ile hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA 
Sarma ve Dolma kategorisine ait tariflerim 👉BURADA

kıymalı dolma nasıl yapılır?

MANTAR DOLMASI;
Malzemeler;
1 kilo büyük boy kültür mantarı,
İç malzemesi;
150 Gram orta yağlı kıyma,
1 büyük çay bardağı pirinç, 
1 adet büyük boy soğan,
5-6 dal maydanoz,
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber, kuru nane. 
Pişirmek için;
Tuz, Zeytinyağı.

dolma içi nasıl hazırlanır?

MANTAR DOLMASI TARİFİ;
Pek çok kişi mantarı yıkamadan, dış katmanını soyarak kullanmayı tercih ediyor.
Ben yıkamadan kullanmaya cesaret edemiyorum, yaptığım her tarifte mutlaka yıkıyorum.
Mantarların ortası boş olacak şekilde saplarını koparın.
Suda bekletmeden yıkayıp süzün.
İç malzemesini hazırlamak için;
Soğanı küçük küçük doğrayın, kıymayı, yıkayıp süzdüğünüz pirinci, ince doğranmış maydanozu, damak tadınıza uygun baharatları, tuzunu, soğanla birlikte karıştırın. 

Hazırladığınız içi mantarların ortasına doldurun.

Doldurduğunuz mantarları dibi geniş, karnıyarık tenceresine yerleştirin.
Damak tadınıza uygun tuzunu, yarım çay bardağı zeytinyağını ve 2 su bardağı suyu tencereye ilave edin.
Kısık ocakta pirinçler pişinceye kadar pişirin.

Küçük bir ipucu;
Mantar dolması piştikçe suyunu kaybedecek.
Susuz kaldığı zaman 3-4 dakika daha ocakta pişirmeye devam ederseniz altı hafif kızarmış, daha lezzetli bir dolmanız olur.
Kıymalı olduğu için dolmayı ılık veya sıcak olarak servis yapın.

"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...