16 Şubat 2022 Çarşamba

AKŞAM YEMEĞİ-27

Muhterem'le Afiyetle

Geçtiğimiz Sonbahar da köydeki evimizin bazı tamirat işleri olduğu için 1 ay köyde vakit geçirdik.
Bir yandan işlerle meşgul olurken, bir yandan da sayfamda yayınladığım menülere yenilerini eklemek için masalar hazırladım.
Bu vesileyle daha önce hep yaz aylarında menü önerisinde bulunmak için çektiğim masa resimlerine, Sonbahar sebzeleri ile hazırladığım menüleri ekleme fırsatı buldum.
Birde hep arka planda yemyeşil görünen doğanın sonbahar halini de kayıt altına almış oldum.

dinner menu

Menüden bahsedecek olursam;
Çorba olarak hepimizin çok sevdiği "Erişteli Yeşil Mercimek" çorbası yaptım.
Tam mevsimi olduğu için sebze olarak ıspanak kullandım.
Ispanağı yumurtalı olarak pişirdim.
Köyde olduğumuz günlerde çevrede alışveriş yapabileceğimiz bir yer olmadığı için buzlukta mutlaka 1 paket Döner bulundururum.
Hem bizim için, hem habersiz gelen misafir için çok kurtarıcı bir ürün oluyor.
O gün buzlukta döner vardı, hemen bol sebze ile pişirdim.
Dönerin yanına pilav yapmadım fırında patates pişirdim.
Mor lahana ile hazırladığım turşu ve turplu-soğanlı salata ile yemek menüsünü tamamladım.
Tatlı olarak, tepside piştiği için hem pratik hemde bereketli olan "Galeta Unlu Tatlı" yaptım.

Narlı masa örtüsü

Karşıda görünen ağaç, yazın bol yaprakları ve yemyeşil görüntüsü ile bahçemizi süsleyen küçük bir ceviz ağacı.
Sonbaharda yapraklarını ilk dökenlerden birisi de o oluyor.

dinner menu

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz.

yeşil mercimek çorbası

dönerli tarifler

fırında küp patates

Patatesi eskiden fırında pişireceğim zaman hep elma dilimi şeklinde pişirirdim.
Artık iri küpler halinde doğrayıp, pişiriyorum.
Bu hali ile daha bereketli oluyor ve daha güzel görünüyor.

kırmızı lahana turşusu

Turplu, soğanlı, kıvırcık salata

Kıbrıs tatlısı

"Afiyetle Kalın"

 

2 yorum:

  1. merhabalar, bloglarda gezinirken yolum sizin blogunuza düştü, selam vermeden geçmek istemedim, manzaranıza ve masanızdaki göz alıcı renklere bayıldım, elinize sağlık, ayrıca yeni evinizde sağlıkla oturun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,hoşgeldiniz.
      Güzel sözlerininz ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim, daha güzelleri sizin olsun İnşaAllah.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...