28 Şubat 2022 Pazartesi

YER ELMASI CİPSİ

Muhterem'le Afiyetle

Yer Elması çok bilinmeyen, bilinse de çok tercih edilmeyen bir sebze.
Ben her kış, diğer sebzeler kadar olmasa da yer elması da pişiriyorum.
Yer elmasının bilinirliliğinin artması için farklı tariflerine burada yer veriyorum.
Bugünkü tarifi Lezzet dergisinde görmüştüm.
Tadı beni çok şaşırtan bir lezzette oldu.
Kök sebze olduğu için nişastalı yapısı sayesinde çıtır çıtır oldu.
Aroması ve tadı ile kesinlikle patates cipsine alternatif olabilecek bir cips oldu.

meyve cipsleri

Konu ile ilgili tariflerim;
 
Daha önce farklı meyve-sebze ve ürünlerle evde cips tarifi vermiştim.
 
Cips Tariflerim;
 
 
 
 
 
 
 


 
Yer Elması ile hazırladığım tariflerim;
 
 
Zeytinyağlı Yer Elması 👈Yer elması hakkındaki bilgiler bu yazıda

 

"Afiyetle Kalın"

jerusalem artichoke recipes

YER ELMASI CİPSİ;
Malzemeler;
Yarım kilo yer elması,
Tuz,
Fırın tepsisine sermek için; Yağlı kağıt.

YER ELMASI CİPSİ TARİFİ;
Yer elmasının girintili çıkıntılı yapısı yüzünden biraz zor soyulan bir sebze, bu tarifte soymanıza gerek yok.
Yer elmalarını 1 saat önceden suda ıslatın.

Dış yüzeyinde ki topraklar yumuşayınca bir fırça ile iyice fırçalayıp, yıkayın.

Cips yapmanın en önemli unsuru ince dilimlemek, el beceriniz ve keskin bıçağınız varsa kendinizde ince dilimleyebilirsiniz.
Ben bu işlem için mandolin rende kullanıyorum.


Yer elmalarını ince ince doğrayın, üzerine tuz serpip karıştırın.
Fırın tepsisinin için yağlı kağıt yerleştirin.
Dilimlenmiş yer elmalarını birbirinin üzerine gelmeyecek şekilde fırın tepsisine dizin.

Fırının en düşük derecesinde, yer elması dilimleri nemini kaybedip çıtırlaşıncaya kadar (tahminen 1-1,5 saat) pişirin.
Elektrikli fırınlarda, fanlı olarak 100 veya 120 derecede pişirebilirsiniz. 
Ben doğalgazlı fırın kullandığım için en düşük derece olan 1 derecede pişirdim.
Not;
Bazı tariflerde cipsi yapılacak meyve veya sebzenin nemini daha çabuk kaybetmesi için, fırının kapağının çok az aralık bırakılması öneriliyor.
Not;
Hızlı ve kısa sürede pişirmek, cipslerin kurumadan bir anda yanmasına sebep oluyor.
Bu sebeple, düşük ısı ve uzun sürede yapmak gerekiyor. 
Yer elmaları biraz piştikten sonra diğer tarafını çevirin.
Fırından çıktığı zaman tepsinin içinde soğumasını ve çıtırlaşmasını bekleyin.
Hemen tüketmeyecekseniz, çıtırlığını ve tazeliğini koruması için soğuduktan sonra kavanoza doldurup kapağını sıkıca kapatarak kaldırabilirsiniz.
Açıkta kalan cipsler yumuşuyor.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...