8 Temmuz 2006 Cumartesi

ISPANAKLI BÖREK

Böreksiz misafir ağırlamayı düşünemiyorum.
Misafirlerimde böreğimin olmadığını düşünemezler.
Özellikle kış aylarında, akşam yemeği misafirlerime bile ortaya mutlaka ıspanaklı börek hazırlıyorum.
Artık bütün sebzeleri hem yaz, hem de kış aylarında bulabiliyoruz.
4 mevsim ıspanaklı börek yapabilirsiniz.
Kış aylarında ıspanağı hazırlarken soğan yerine pırasanın yeşil yaprakları ile kavuruyorum.
"Afiyetle Kalın"

ISPANAKLI BÖREK;
Malzemeler:

1 kilo yufka,
1 çay bardağı sıvıyağ (yufkalara sürmek için)
İçi için;
1 kilo ıspanak,
2 adet kuru soğan,
Yarım çay bardağı sıvı yağ,
Tuz,
Üzerine sürmek için;
1 çay bardağı sıvıyağ,
2 yemek kaşığı yoğurt,
1 adet yumurta.
TARİFİ:
Ispanakları temizleyip doğrayın.
Yapraklarını geniş, saplarını ince doğrayın.
Yıkadıktan sonra iyice süzülmeye bırakın.
Tencereye Yarım çay bardağı sıvı yağ koyup, ince ince doğradığınız soğanları veya varsa pırasanın yeşil yapraklarını ekleyin.
Ispanağını ve tuzunu ekleyip kavurmaya başlayın.
Not;
Hiç su eklemeyin, kısık ateşte ıspanak kendi suyunu bırakıyor.
Yapraklar kendinden geçince fazla pişirmeden ocağı söndürün.
Ispanak soğuyunca böreği yapmaya başlayın.
Yufkayı ortadan ikiye bölün üzerine sıvı yağ sürün.
1 yemek kaşığından biraz fazla ıspanak yerleştirip rulo sarın.
Gül böreği gibi sarıp tepsinin ortasına yerleştirin.
Diğer yufkalarıda aynı şekilde hazırlayıp gül şeklindeki böreğin etrafına dolayın.
Yufkalar bitince üzeri için 1 yumurta, 2 yemek kaşığı yoğurt, 1 çay bardağı sıvı yağ çırpıp böreğin üzerine sürün.
Isıtılmış fırında, orta hararette üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Gülay22:08

    Harika oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnuniyetinizi bildirdiğiniz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Adsız15:52

    hepsimmleketten.com çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Adsız23:00

    çok güzel br tarif muhteşem oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, sizin adınıza çok sevindim.
      Geri bildirim yaptığınız için ayrıca teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Adsız23:02

    bir börek bu kadar mı muhteşem olur sayenizde börek yapmasını öğrendim teşk.herşeyi kek pasta poğaça vs yapıyordum börek yapamıyordum çok sağolllun ...tanıtım yazınızı okudum cafe centerı keşfettik sayenizde oraya giitttik çok beğendim sağolun tekrar ben istanbulda yaşıyorum umarım sizinle bir gün tanışmak nasip olur Alllaha emanet olun muhterem hanım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık, eminim börek çok güzel olmuştur.
      Bu samimi ve güzel yorumun için ayrıca teşekkür ederim.
      Kısmet, belli mi olur belki bir gün tanışırız.

      Sil
    2. Adsız09:39

      günaydın hayırlı sabahlar diliyorum...muhterem hanım bu börek le ilgili bir sorum olcak tı 1 su bardağı sıvıyağ demişsinizya malzemeler kısmında ...peki üzerine sürelicek 1 çay bardağı sıvıyağ bu 1 su bardağından hariçmi yoksa dahil mi???? umarım anlatabilmişimdir? cevap verirseniz çok sevinirim...

      Sil
    3. Merhaba,
      Yorumunuzu okuyunca tarifi genel hatları ile verdiğimi çok fazla ayrıntıya girmediğimi fark ettim.
      Zaten fark ettiyseniz bu tarif benim verdiğim ilk tariflerden birisi, ilk günlerde daha az ayrıntı veriyordum.
      Şimdi tariflerimi daha ayrıntılı yazmaya çalışıyorum.
      Sizin sorunuzdan sonra hemen tarifi düzenleyerek malzeme listesini ve yapılışını daha ayrıntılı yazdım.
      Umarım bu hali ile daha faydalı olmuştur.
      Kolay gelsin.

      Sil
  5. Adsız13:57

    Merhabalar Muhterem hanım.. evde yapılıp yenebilecek yemekler konusunda siteniz ve mutfak sırları blog'u her zaman hedefi 12'den vuruyor.Emeğiniz için teşekkürler ve başarılar..Gerçek italyan lezzetinde bir penne arabiata sos tarifi yayınlayabilirseniz memnun olurum ,bir çok denemem oldu fakat restoranlarda yediğim lezzeti yakalayamadım henüz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim, özellikle "mutfak sırları" gibi başarılı bir blogla aynı övgüyü almak beni çok onurlandırır.
      Penne Arabiata sos henüz sayfamda yok ama en kısa sürede hazırlayıp, eklemeye çalışacağım.

      Sil
    2. Adsız14:37

      Geri dönüşünüz için teşekkürler Muhterem hanım,tarifinizi sabırsızlıkla bekliyor olacağım.

      Sil
    3. Merhaba,
      Bu akşam Penne all'arrabbiata tarifini yayınladım.
      Tarife BURADAN ulaşabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...