9 Ağustos 2006 Çarşamba

KREP USULÜ MÜCVER

Ev hanımlarının çoğu kabak dolması yapınca, kabağın içi ziyan olmasın diye mutlaka mücver yapar.
Bizde de bu kural değişmez ama ben mücveri bol yağda kızarmış olarak yiyemiyorum.
1 yada 2 adetten sonra bayıyor.
Krep usulü yapınca az yağlı oluyor.
Kabağı mücver yapmak için aldıysam kabakları rendeleyip öyle yapıyorum.
Eğer kabak dolması yaptısıysam, çıkan içi robottan geçirip, o şekilde kullanıyorum.
Kabak dolması için bakınız ; Kabak-Sebze dolması
İsterseniz kepekli un kullanıp kalorisini düşürebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

KREP USULÜ MÜCVER
Malzemesi:

2 adet kabak
Yarım kilo un
1 adet yumurta
6-7 dal kıyılmış dereotu
Tuz , kızartmak için yarım su bardağı sıvı yağ
Yapılışı:
Kabakları rendeleyin.
Üzerine unu , yumurtayı , tuzu kıyılmış dereotunu ve kıvama gelecek kadar suyu ekleyin.
İyice karıştırın.
Teflon tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağ koyun.
1 kepçe mücver hamurundan dökün.
Arkalı önlü pişirip servis tabağına alın.
"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Arkaşım haklısın bende böyle yapıyorum.Çok hafif oluyor misafirlerime de sık sık yapıyorum.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. nasil bu tarifi kacirmisim acaba! krepsever Zeynep icin yapmaliyim!

    YanıtlaSil
  3. Adsız12:24

    kabakli krep mi oluyor yani ici bos mu gorunusu cok hos ama icine bisey mi sarmissiniz pek anlayamadim yapmak istiyorum aydinlatirsaniz sevinirim ve krep icin normalde sut kullanilir siz eklememissiniz neden acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet içi boş oluyor, hamuru kabakla lezzetlendiği için içine bir şey yerleştirmeden yeniyor.
      Servis tabağına hep rulo yaparak yerleştiriyorum, o yüzden içinde bir şey varmış gibi görünüyor.
      Krep için süt kullanılıyor ama o sade krepler için uygulanıyor.
      Bu tarifte elbette süt kullanabilirsiniz ama ben su ile yapıyorum, bir sorun çıkmıyor.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...