1 Haziran 2009 Pazartesi

BAHARATLI SOMON BALIĞI

muhteremle afiyetle
Balık mevsimi geçti.
Taze balıklar tezgahtan kalktı.
Artık ithal ve donmuş balıklar tezgahlarda ki yerini aldı.
Bu tarifi, ithal Norveç somonu ile hazırlandım.
Serviste Akdeniz yeşilliği ve roka kullandım.
Ben balık yemediğim için eşim afiyetle yedi.
Somon diliminin birisi ile somonlu enginar pişirdim.
Diğer somon balığı tariflerim için, bakınız;

Fırında Sebzeli Somon

Izgarada Yerli Somon

Somon Balıklı Enginar


"Afiyetle Kalın"
somon tarifi
BAHARATLI SOMON BALIĞI;
Malzemeler;
3 adet somon,
2 yemek kaşığı biberiye,
2 yemek kaşığı tane karabiber,
Tuz ve toz karabiber,
3 yemek kaşığı zeytinyağı.


BAHARATLI SOMON BALIĞI TARİFİ;
Somon dilimlerini yıkayıp, iyice süzün.
Baharatlarını ve tuzunu ekleyin.
Teflon veya çelik tavanın dibini yağlayın.
Tavayı biraz kızdırıp, hazırladığınız balıkları önlü arkalı pişirin.
Not;
Tavanın soğuk olması balıkların tavaya yapışmasına sebep olabilir.
"Afiyet Olsun"

7 yorum:

  1. bende balıga pek düşkün degilimdir.ama bizimkiler afiyetle yer bu balıgı.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. hımmm elerıne saglık cok hos gorunuyor

    YanıtlaSil
  3. Balık yememene üzüldüm muhteşem bir lezzeti kaçırıyorsun. Ama ben de sebze yemediğimden seni anlayabiliyorum. Somonu ben de fırın torbasında yapıyorum. Senin sunuma da bayıldım. Ellerien sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Balığın her türünü çok severim helede baharatlı ise:)))
    Elinize sağlık nefis gözüküyor....

    YanıtlaSil
  5. somonu severim omega açısındanda çok zengin ellerine sağlık cnm ye beni diyor resmen

    YanıtlaSil
  6. slm muhterem hanım ben eski blogculardan bloğumu şu an kapadım ve sizin sitenizi yakından takip eden biriyim vede hemşerimsiniz ailemde kastamonudan herşey nefis olmuş ve bizim meşhur yemeğimiz olan tirit ayrı bi lezzet tadına doyulmaz sizde bizim gibi kemikli dana eti kulanıyorsunuz, ve kulak makarnasını bende sık yaparım ellerinize sağlık sunumlarınız ayrı bi güzel grş dileğimle sevgilerimle cnm.

    YanıtlaSil
  7. sen balık sevmesende senin balık tariflerine bayılıyorum..benim gibi balık çeşiti bilmezlere çok güzel tarifler öğretiyosun...

    sayende yeni balık denemekten korkmuyorum...ellerine sağlık..nefis görünüyor..salatası ile herşeyi ile harika...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...