26 Nisan 2010 Pazartesi

HODAN-ISPIT YAPRAĞI SARMASI

Geçen hafta eşim ve abim 1 haftalığına memleketimiz Kastamonu'ya gittiler.
Dönüşte yöresel ürünler ve hodan (ıspıt) ile geldiler.
Sağolsun abim hodanı kendisi toplamış.
Hodanı yıllardır ya pazardan alırım yada memleketten gönderilir.
Poşeti ilk açtığımda gözlerime inanamadım, hodanın bugüne kadar aldığım hodanlarda hiç karşılaşmadığım güzellikte, büyüklükte ve bol yaprakları vardı.
Pazarda ki hodanların sapı, çiçeği, 3-4 adette yaprağı olur.
Hemen işe koyuldum, kavurmak ve yumurtalı yapmak için doğramaya başladım.
Ama yaprakları doğramaya içim elvermedi, akşam karalahana dolması saracaktım, dolma içi hazırdı, hemen hodanın yapraklarını ayırdım.
Saplarını ve çiçeklerini doğrayıp, haşladım.
Yapraklar narin olduğu için haşlamadan sadece kaynar suya daldırıp çıkardım, çok rahat sarıldı.
Tadını ve hafif kaygan yapısını kaybetmeden pişti.
"Afiyetle Kalın"
Poşeti açtığım zaman tezgahın üzerine yayılan, hodanın lila-mor renkteki çiçeklerini de bir kaseye toplayıp, resim çekmek için ayırdım.
Resimde görünen çiçekler gerçek hodan çiçekleridir.


HODAN (ISPIT) YAPRAĞI SARMASI;
Malzemeler;
Hodan yaprakları,
İç malzemesi;
200 gram yemeklik kıyma,
1,5 su bardağı pirinç,
Yarım demet incecik kıyılmış dereotu,
2 yemek kaşığı kuru nane,
2 adet robottan çekilmiş yada rendelenmiş kuru soğan,
2 yemek kaşığı biber salçası,
Yarım çay bardağı zeytinyağ, tuz,
İsteğe bağlı baharat özellikle kırmızı pul biber, karabiber.
Pişirmek için;
Tuz ve 1 çay bardağı zeytinyağı.
Tarifi;

Hodanın saplarını koparıp, yapraklarını yıkayın.
Kaynar suya batırıp, çıkarın.
Hodan yaprakları narin olduğu için kaynatmanızı tavsiye etmiyorum.
İç malzemesini çiğden hazırlayıp, iyice karıştırın.


Hazırladığınız iç malzemesini yapraklara yerleştirip, sarın.




Sardığınız yaprakları önce bir tepsiye dizerseniz, büyük olanları tencerenin dibine, küçük olanları üstlere yerleştirme fırsatınız olur.


Sarmaları tencereye dizin.
Benim sarmaların sayısı az olduğu için küçük bir çorba tenceresine ancak sığdılar : )
Üzerine tuz ve 1 çay bardağı zeytinyağını döküp, sarmaların üzerine çıkacak kadar su ekleyin.
Tencerenin kapağını kapatmadan önce sarmaları sıkı tutması için, sarmaların üzerine bir tabak yerleştirin.
Kısık ateşte pişirin, sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

17 yorum:

  1. Merhaba, ıspıt hiç yemediğim bir sebze tadını çok merak ettim sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım ilk defa duyuyorum ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Tam bir şifa deposu.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. buram buram bizim oralar kokmuştur:) eline sağlık ,bende bu hafta alıcam pazardan,canım çekti şimdi :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. biz de kastamonuluyuz ve annemde yapar ispiti ama sarmasini hic yememistim elinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Hodan -Ispıt e ilk defa denk geldım sizin sayenızde..
    Yöresel tatları unutdurmadıgınız için ayrı bir teşekkür..
    Doğa da ne güzel malzemeler var yeter kı kullanmasını bilelim değil mi..
    Ellerınıze sağlık afiyetler olsun bereketi ile..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canım ellerine sağlık sarmalar hari
    ka çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  8. ilk defa duyuyorum ama şahane görünüyor ellerine sağlık canım...güzel yorumun içinde çok teşkr ederim sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Eminim muhteşem olmuştur Muhterem'ciğim. Çok istiyorum Karadeniz'de ot toplamayı. Bırak ot toplamayı, o güzelim dağları, tepeleri, ormanları görmeyeli bile ne çok zaman oldu.

    YanıtlaSil
  10. sarmalar süper ıspıtıda ilk defa görüyorum denemek lazım ellerine sağlık
    selamlar

    YanıtlaSil
  11. aaa biz ona zılbıt diyoruz ama eminim çok güzeldir ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Hoda..
    daha önce hiç duymamıştım
    değişik bir ot ...
    biraz tırtıklı görünüyor ...bunu hissediyormuyuz yerken özelliği mu mu ...
    Ellerine sağlık canım sen yaptığına göre eminim harikadır...
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Yıldız'a;
    Sevgili Yıldız;
    Evet biraz tırtıklı gibi görünüyor ama pişince bu özelliği kalmıyor.
    Tam tersine pişince kaygan bir yapıya sahip oluyor.

    YanıtlaSil
  14. Ayşegül14:45

    Ay o çiçekler tabağın kenarında ne güzel olmuş.
    Böylece hodanın çiçeğini de görmüş olduk.
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Harika oldu beklemediğim kadar lezzetli çıktı, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim, deneyiminizi buradan paylaştığınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Adsız16:18

    Örgücan
    bizde bunun adı galdirik diye geçer ,yumurtalı,mısır unlu kızartması,turşusu ve kavurması yapılır memleketten yeni turşusu ve buzluğa koyulmuş hali geldiçok severim bunu.sarmasını ilk kez gördüm tadını bildiğim için sarmasının da güzel olacağını tahmin ediyorum deneyeceğim tabiki ,birçok tarifini de denediğim gibi bunu da deneyeceğim,ellerine sağlık arkadaşım,paylaşımın için teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...