3 Nisan 2010 Cumartesi

SULTANİ BEZELYE DİBLESİ

Mevsimi geçmeden bu aralar bol bol sultani bezelye ve enginar tarifi verebilirim.
Sultani bezelye neredeyse tezgahlardan kalkacak.
En sevdiğim bahar sebzesi olduğu için bugünlerde sık sık alıyorum.
Dünde pazardan 2 kilo sultani bezelye aldım.
Yarım kilosu kartlaşanları ve kılçıkları yüzünden çöpe gitti.
Bende iyi durumda olanları ve en körpeleri ayırdım.
İyi durumda olanlarla görmüş olduğunuz dibleyi yaptım.
Körpeler içinse 2-3 tarif deneyeceğim, hepsini yakında burada görebilirsiniz.
Peki dibleyi nasıl bilirsiniz?
Biz Karadenizli olduğumuz için genellikle ya karalahana ile yada taze fasulye ile yaparız.
Bu bezelyeyi pişirirken "neden sultani bezelyeden dible yapılmasın ki?" diye düşündüm ve akşam pişirdim.
Biz ailece çok sevdik, artık sultani bezelyeyi dible olarakta pişireceğim.
Sultani Bezelye ile hazırladığım tüm tarifler 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"




SULTANİ BEZELYE DİBLESİ;
Malzemeler;
1 kilo sultani bezelye,
1 çay bardağı pirinç,
1 adet büyük boy kuru soğan,
2 adet domates,
1 adet kırmızı biber,
1 çay bardağı zeytinyağı,
Tuz.
Tarifi;
Sultani bezelyeyi kılçıklarını bırakmayacak şekilde temizleyin.
Yıkayıp, süzün.
Tencerede zeytinyağında küçük doğranmış soğanları kavurun.
Yine küçük doğradığınız kırmızı biberleri, kabuğunu soyup, doğradığınız domatesleri ekleyip, kavurun.
Sultani bezelyeyi ekleyip, biraz birlikte kavurun.
Üzerine 1 su bardağı su ekleyip, kısık ateşte pişmeye bırakın.
Bezelyeler biraz pişince ayıklayıp, yıkadığınız pirinçleri ve tuzunu ekleyin.
Suyu kalmadıysa 1 su bardağı su daha ekleyin.
Kısık ateşte pirinçler pişinceye kadar pişirin.
İster sıcak, ister ılık olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. Bir arkadaşımın kavurup yumurta ile
    pişirip kursa getirmesiyle ilk defa yedim. O kadar güzel olmuştu ki çok beğendim ama tarifini unuttuğum için yapamıyorum. Sizin yaptığınızda çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım benim güzel temennilerin için sonsuz teşekkürler.Rabbim bizim evlat
    larımızında cümle evlatlarında emekle
    rini boşa çıkarmasın.Hepsinin yanında
    ve yardımcıları olsun.Şimdiden güzel
    kızımıza başarılar dilerim.Dible süper ellerine sağlık kocaman öpüyo rum...

    YanıtlaSil
  3. canım bu bezelyeyi rahmetli babannem evden eksiltmezdi ben de çocuk böyle şeyler yermi:)o gün bu gün hiç yemedim taki geçen yıla kadar,belki damak tatlar değişmiştir değilmi:)dedim sultani bezelye aldım nasıl pişeceğini bilmiyorum:))sormadım hiç bir yere nasılsa bir tarif çıkar diye:))
    aynı senin bu tarifti:)) ama sultaniler pişmedi içine su ilave etmekten akşam oldu:))sultaniler benden öç aldı dedim:))
    Ellerine sağlık canım süper olmuş.
    mutlu pazarlar canım..

    YanıtlaSil
  4. ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN....
    Pembedüşbahçesinin etkinlikleri devam ediyor...
    Bu defaki etkinliğimizin adını siz koyacaksınız:)
    Size üç malzeme veriyoruz Muz, Kahve ve Çikolata bu üç malzemeyi kullanarak kek,pasta vs. aklınıza ne geliyorsa paıyorsunuz ve pembedusbahcesi@gmail.com adresine gönderiyorsunuz...

    Detaylı bilgi için blogumuzu ziyaret ediniz...

    SON KATILIM 30 NİSAN...

    SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  5. çok degişik ve lezzetli bir tarif...mevsimi iken alıp denemek lazım.elinize saglık.

    YanıtlaSil
  6. bacım ellerinize sağlık güzel fikir denemeye değer bayılırım böylesi tariflere ellerinize sağlık
    selamlar

    YanıtlaSil
  7. ilk kez karşılaştığım bir yemek.ilginç ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Canım kardeşim,hiç yapmadığım bir tatdır.Ama hemen denemek istiyorum.Ellerine kollarına sağlık,afiyet olsun.Sevgilerle öpüyorum.......

    YanıtlaSil
  9. Sultani bezelyeyi çok severim, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. bencede mevsimi gelmişken bol bol yemeli
    ellerine sağlık nefis görünüyor
    mutlu haftalar canım

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...