13 Nisan 2022 Çarşamba

NAR EKŞİLİ, GELİNCİK OTU SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Bahar mevsiminin en güzel yanlarından biriside bu mevsimde çıkan çeşit çeşit otlardır.
Ot yemeklerini seviyorsanız bu aylar tam bir şölen havasında geçer.
Bu kadar çok ot yemeği tarifi vermemden anlamışsınız, bende ot yemeklerini çok severim.
Otlar tezgahlara çıkmaya başladığı anda önceliğim genellikle bildiğim otları alıp yapmak oluyor.
Fakat yeni otları denemeyi de çok seviyorum.
Bugünkü bölümün konusu olan Gelincik otunu ise ilk defa geçen yıl aldım.
Geçen yıl ilk olarak kavurmasını yaptım.
Bugünkü tarifte ise Gelincik otunun saplarını değil, yapraklarını kullandım.
Çok az tuzla ovduğum çiğ gelincik otuna, soğan, maydanoz ve domates ekledim.
Nar ekşisi, limon, zeytinyağı ile sos hazırlayıp, üzerine döktüm.
Ben bu tarifte sarımsak kullandığım için kullanmadım ama bu tarz salatalara küp küp doğranmış Ezine peyniri veya ufalanmış lor peyniri de çok yakışıyor.


Konu ile ilgili tariflerim;

Gelincik Otu Kavurması  👈Gelincik otu hakkında ki bilgiler bu yazıda
 

Yenilebilir otlarla hazırladığım tariflerim 👉BURADA

"Afiyetle Kalın"

NAR EKŞİLİ, GELİNCİK OTU SALATASI;
Malzemeler;
1 bağ Gelincik otunun yaprakları,
1 adet kuru soğan,
5-6 adet cherry domates,
5-6 dal maydanoz,
2 diş sarımsak,
Sos Malzemeleri;
Nar ekşisi, Limon suyu, sızma zeytinyağı, tuz.

NAR EKŞİLİ, GELİNCİK OTU SALATASI TARİFİ;
Gelincik otunun yapraklarını iyice yıkayıp, süzün.
Çok az tuz serpin, diriliği gidecek kadar bir parça ovun.

Soğanı piyazlık doğrayın, domatesleri dilimleyin, maydanozları doğrayın.
Hepsini servis tabağında bir araya getirin.

Sosu için;
Nar ekşisi, sızma zeytinyağı, limon suyunu, dövülmüş sarımsağı ve damak tadınıza ve sağlık durumunuza uygun tuzunu ilave edin.
İyice karıştırıp, salatanın üzerine dökün.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...