24 Nisan 2022 Pazar

İFTAR YEMEĞİ 2022

Muhterem'le Afiyetle
Koronavirüs sebebiyle 2 yıl aradan sonra dün ilk defa iftar yemeği için misafir ağırladım.
Şükürler olsun ki virüs son aylarda etkisini giderek kaybetti.
Bu yıl, 2 yıl aradan sonra aşı çalışmalarının olumlu sonuç vermesi, vaka sayılarının düşmesi sayesinde ve Ramazan da akşam sokağa çıkma yasağı uygulaması gibi şeyler olmadığı için Ramazan iftarları tekrar başladı.
Rabbim bir daha o günlere döndürmesin.

İftar yemeği için hazırladığım menüye gelirsek;
Semizotu ve Enginar sayesinde bahar esintileri taşıyan bir menü oldu.
Semizotunu nohutlu olarak hazırladım.
Enginarı, daha önce etli olarak tarifini verdiğim "Enginar Yahni" tarifinde ki gibi ama zeytinyağlı olarak pişirdim.
Ispanak tezgahlardan kalkmak üzere olduğu için son elveda olarak ıspanaklı börek yaptım.
Ayrıca bizim oralarda çok sevilen yumurtalı börek yaptım.
Çorba olarak Erişteli, yeşil mercimek çorbası yaptım.
Ortada hem yoğurtlu, hem de normal salata, börek çeşitleri ve zeytinyağlı yemek olduğu için ayrıca ana yemek hazırlamadım.
Pilav için Basmati pirinç kullandım.
Et kavurmasını pilav ile birlikte servis yaptım.
Bu yıl hiç ev yapımı içecek hazırlayamadım, içecekleri hazır aldım.

Tatlı olarak uzun zamandır yapmadığım, hazır baklava yufkasından cevizli baklava yapmaya karar verdim.
Uzun zamandır baklava yufkası almıyordum.
Her zaman ki gibi Bim'den yufkayı aldım ama yufka çok kalın çıktı.
Yıllardır Bim'den baklava yufkası alır tarifler hazırlarım, ilk defa bu kadar kalın bir yufka ile karşılaştım.
Baklavayı tepsiye dizdim hazırladım ama çok zor kestim.
Baklava ile bayaa bir uğraştım.
Bir daha Bim'den yufka alır mıyım? bilmem ama başka yerden alacağım yufka ile de uzun zaman baklava yapmayacağım.

menü fikirleri

 İFTAR YEMEĞİ MÖNÜSÜ;
Tarifin ismine tıklayarak, tariflere ulaşabilirsiniz.
Yemekler;


Et Kavurma

Pirinç Pilavı 

Masadakiler;




salata çeşitleri
Salatalar;


Pancarlı, Havuçlu, Kıvırcık Salata

Tatlı olarak;


Dondurma

"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...