18 Nisan 2022 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI, BEZELYELİ ENGİNAR

Muhterem'le Afiyetle
Bugün bahar sebzelerinden olan Enginar ve Bezelye ile hazırlanan "Zeytinyağlı Bezelyeli Enginar" tarifini vereceğim.
Enginar bir kaç haftadır tezgahlarda yer alıyor, bezelyeyi de bu hafta gördüm.
Geçen bahar enginarı 4 liradan alıyordum, bu yıl 8 Liradan satılıyor.
Önümüzde ki günlerde iyice bollaşırlar ve fiyatları ucuzlar diye düşünüyorum.
Bu tarifi hazırlarken geçen bahar buzluğa koyduğum, enginarları ve bezelyeleri kullandım.
Her bahar mutlaka buzluğa bezelye ve enginar yerleştiriyorum.
Bu sene enginar bu kadar pahalıyken yapar mıyım, şimdilik bilmiyorum.
Geçtiğimiz yaz köydeki evimize de buzluktaki enginarlardan getirdim, menüsünde enginar olan yemek masaları hazırladım.
Masalardan birisinin resimlerini burada yayınlamak için çektim.
En kısa zamanda menüsünde zeytinyağlı, bezelyeli enginar olan masanın resimlerini paylaşacağım.

Enginarla hazırladığım tarifleri bir dosyada bir araya getirdim.
Bu dosyada şimdilik 28 adet Enginarlı tarif yer alıyor.
Enginar Tarifleri dosyası 👉BURADA

Tane Bezelye (Araka Bezelye) ile hazırladığım tariflerin bir arada olduğu dosyası henüz yok, onları buraya link olarak ekliyorum.

Bezelye ile hazırladığım tarifler; 
(Bu tariflerde bezelye ana malzeme veya garnitür olarak kullanılmıştır)


ZEYTİNYAĞLI, BEZELYELİ ENGİNAR;
Malzemeler;
6 adet çanak şeklinde enginar,
2 su bardağı tane bezelye,
1 adet büyük boy kuru soğan,
1 adet büyük boy havuç,
2 adet orta boy patates,
2 adet kırmızı kapya biber,
3 adet çarliston biber,
5-6 dal dereotu,
2 adet kesme şeker,
Zeytinyağı, tuz.

ZEYTİNYAĞLI, BEZELYELİ ENGİNAR TARİFİ;
Dibi geniş tencereye yarım çay bardağı kadar zeytinyağı dökün.
Küp küp doğradığınız soğanı ilave edin.
Bir kaç dakika kavurun.

Soğanın üzerine, tohumlarını çıkarıp küp küp doğradığınız biberleri ilave edin.

Kırmızı kapya biberlerinde tohumlarını çıkarıp, küp küp doğrayarak tencereye ilave edin.
Birlikte 3-4 dakika kavurun.

Tane bezelyeyi tencereye ilave edin.

Havucun dışını kazıyın, küp küp doğrayın, tencereye ilave edin.

Enginarları iç kısmı aşağıya bakacak şekilde tencereye yerleştirin.

Damak tadınıza uygun tuzunu, 2 adet kesme şekeri, 2 su bardağı suyu ilave edin.
Kısık ocakta ağır ağır pişirmeye başlayın.

Enginar ve bezelye diriliğini kaybetmeye başlayınca patatesleri ilave edin.

Sebzelerin piştiğini kontrol ettikten sonra ocağı kapatın.
Enginar çanaklarını çevirin.

Dereotunu ince ince doğrayın, ocağı kapattıktan sonra tencereye ilave edin.

artichoke olive oil
Enginarları servis tabağına alın.
Bezelye ve diğer sebzeleri çanakların içine doldurun.
Üzerlerine sızma zeytinyağı dökün.
Küçük bir dal dereotu yerleştirin.
Daha sonra ılık veya soğuk olarak servis yapın.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...