15 Nisan 2010 Perşembe

ENGİNAR YAHNİSİ

Muhterem'le AfiyetleEnginarı nasıl pişirir siniz?
Ben genellikle kase şeklinde kullanırım.
Hep içine bir şeyler yerleştirebileceğim şekilde pişiririm.
Bu şekilde doğrayarak pişirmeyi yemek dergisinde görmüştüm, ilk defa denedim.
Evdekiler sonuçtan pek memnun kaldı, severek yendi : )
Enginarı kase şeklinde kullandığınız zaman en güzel enginarı alayım diye düşünüyorsunuz ama bu tarifte enginar kesilerek kullanıldığı için küçük boy olanlardan kullanabilirsiniz.
Enginarla hazırladığım diğer tüm tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


Enginar yahnisi nasıl yapılır?ENGİNAR YAHNİSİ;
Malzemeler;
4 adet temizlenmiş kase şeklinde enginar,
200 gram kuşbaşı et,
2 adet orta boy patates,
10 adet arpacık soğan,
2 adet orta boy havuç,
2 su bardağı küçük boy kültür mantarı,
1 adet kırmızı biber,
2 adet sivri biber,
Çeyrek demet maydanoz,
2 yemek kaşığı biber salçası,
Tuz, zeytinyağı.
ENGİNAR YAHNİSİ TARİFİ;
Eti yıkayıp, tencereye yerleştirin, suyunu salıp çekince eğer hâla pişmemişse 1-2 su bardağı su ekleyin ve pişirmeye devam edin.
Etler yumuşayınca içine 1 çay bardağı zeytinyağı ekleyin.
Etleri bu yağda biraz çevirdikten sonra salçasını ilave edin.
Enginarları dörde bölüp, tencereye ekleyin.
Havuçların dışını kazıyıp, yıkayın, doğrayıp, yemeğe ekleyin.
Patateslerinde kabuklarını soyup, yıkayın ve küp küp doğrayıp, yemeğe ekleyin.
Kırmızı biber ve sivri biberi temizleyip, doğrayın ve yemeğe ekleyin.
En son narin oldukları için kabuklarını temizleyip, yıkadığınız arpacık soğanlarını ekleyin.
Yemeğinizin tuzunu ve istediğiniz baharatı (kırmızı pul biber vs.) ve 2 su bardağı suyu ekleyip, tencerenin kapağını kapatın.
Ocak hararetli yanarsa suyunuz çabucak buharlaşır ve yemeğiniz susuz kalabilir.
Kısık ateşte enginarlar ve sebzeler pişinceye kadar pişirin.
Maydanozu, renginin kararmaması için ocağı kapattıktan sonra yemeğe ekleyin.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Lalelerin güzelliğine güzellik kattığı Emirgan Korusu'nda gezmeye ne dersiniz?
Bakınız; Muhterem'le Geziye-Emirgan Korusu 2010



10 yorum:

  1. Adsız13:18

    selamlar
    hımm yemeğiniz enfes gözüküyor elinize sağlık.
    diğer resimlerde harikaa :D

    YanıtlaSil
  2. Muhterem Hanım bende genellikle çanak kullanarak pişiriyordum. Bu da çok değişik olmuş izninizle denemek isterim. Elinize sağlık paylaşımınız içinde teşekkürler.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık enfes enfes
    Narlı Su Muhallebisi diye girdim yahni karşıladı beni:))Harikasın ko
    caman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Lale'ler muhtesem! Cok severim cicekleri. Baharin gelmesi ne kadar guzel degilmi?

    Yahni de nefis gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Enginari burda konserve olarak bulabiliyoruz.Tazesi yok,olsada cok pahali.Tek tek satiliyor ve tanesi 3-4 euro arasinda degisiyor.
    Ev halki begendikten sonra,problem
    yok demektir.Ellerine saglik.
    Simdi gezi sayfana gidip,lalelerin güzelligine bir bakayim...
    Güzel günler diliyorum sevgili Muhterem......

    YanıtlaSil
  6. Muhterem ciğim değişik hoş bir yemek olmuş ellerine sağlık ben dün senin mantar mantını yaptım içine sotelerken biraz baharat ilave ettim sadece ek olarak misafirlerimde bizde çok sevdik teşekkürler canım
    sevgileeer:)

    YanıtlaSil
  7. Enginarlar çok hoş,enginar çeşitleri çoğaldı,ellerine sağlık,sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  8. Muhteremcigim,
    ne güzel enginar seversiniz:)
    Nefis olmus eline saglik canim.
    Hayirli cumalar.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı cumalar muhteremcim.Değişik güzel bir yemek olmuş ,ellerine sağlık canım.
    Mutlu hafta sonları diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık muhterm hanım.enginarı çok seviyorum malesef trabzonda bulmak çok zor.mutlu haftasonları

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...