6 Mayıs 2011 Cuma

ŞERİT POĞAÇA

muhteremle afiyetleBayılıyorum şu mayalı hamurlara, puf puf görüntüsüne, yerken pamuk gibi olmasına.....
Bu liste daha uzar gider.
Bu aralar maya ile çok haşır neşir oldum.
Yaş maya aldığım zaman genellikle dörtlü paket oluyor.
Birini kullanıyorum diğerleri kalıyor, ne yapsam ne yapsam derken pek çok tarif denemiş oluyorum.
Geçen gün evde ekmek yoktu, evde ki mayayı haşhaşlı ekmek yaparak değerlendirdim.
Bakınız; Haşhaşlı Ekmek
Bu tarifi Lezzet dergisinin Mart sayısının kapağında görünce "ben bu poğaçayı mutlaka denemeliyim" dedim.
Şekil olarak dergiyi örnek aldım, hamur olarak katmer poğaça tarifindeki hamuru kullandım.
Bu hamurla 12-13 adet poğaça çıkıyor.
Eğer kalabalık misafirleriniz olacaksa 25 adet poğaça çıkan Puf Puf Poğaça hamurunu kullanın.

muhteremle afiyetleİlk yaptığım andan itibaren beni hiç üzmeyen bir poğaça oldu.
Bu yazıda kullandığım resimleri ilk yaptığım poğaçalarla çektim.
Daha sonra 20 kişilik gün toplantımda yaptım.
Kahvaltıya gelen misafirlerime yaptım, bakınız;
Kahvaltı Masası 16-Anneler Günü
ve henüz bu poğaçayı bende yemeyen misafirlerime de yapacağım : )
"Afiyetle Kalın"

serit pogacaŞERİT POĞAÇA; (12 Adet)
Malzemeler;

1 su bardağı süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 yumurta, akı içine sarısı üstüne,
1 paket kuru maya veya yaş maya (42 gramlık)
2 çay kaşığı tuz,
2 çay kaşığı toz şeker,
Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 yada 4 su bardağı),
İç malzemesi için;
1oo gram beyaz peynir,
4-5 dal maydanoz.
Üzerine;
Çörek otu.


TARİFİ;
Mayayı ılık sütte eritin.
İçine yumurta beyazı, sıvıyağ, tuz, şeker ve unu ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun.
Yoğurduğunuz hamurun üzerini örterek 10 dakika bekletin.
Daha sonra küçük bir mandalina büyüklüğünde pezilere ayırıp, yuvarlayın.
Not;
Hamur mayalı olduğu için pişincede yayılıp büyüyecektir, o yüzden hamur pezilerini küçük tutmanızda fayda var.


Tezgaha çok az un serpip, hamur pezisini uzunlamasına açın.


Uç kısmına maydanozlu peynir ekleyin.


Hamuru yarısına kadar sarın.


Açıkta kalan uç kısmını bıçakla şerit şerit kesin.


Kesilen şeritleri hamurun üzerine doğru teker teker kapatın.


Şeritlerin uç kısmını altına getirin.


Şerit poğaçaları yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Mayalı hamur olduğu için geniş aralıklarla tepsiye dizin.
Şerit kısmına yumurta sarısı sürün, çörek otu serpin.
Önceden ısıtılmış orta hararetteki fırında pişirin.
Not;
Poğaçanız fırında çok kabarıp şeritleri yukarı kalkarsa henüz hamurken düzeltebilirsiniz.

serit pogaca"Afiyet Olsun"

23 yorum:

  1. şeklini anlatman çok güzel olmuş arkadaşım.mutlaka deneyecem.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ablacımm ellerine emeklerine sağlık:)
    bende bu şekil ile ay çöreği yapıyorum sürekli:) hamuru daha güzel kabartıyor kesinlikle:)
    ellerine sağlık ablacımm:))

    YanıtlaSil
  3. poğaçalar nefıs gorunuyor ellerıne sağlık,bu arada mayayı bende 4 lü alıyorum kullanacagım kadarını kullanıp buzdolabının dondurucu kısmında diledıgım zamana kadar saklıyorum hiçbir şey olmuyor

    YanıtlaSil
  4. bu poğaçayı bugün deneyeceğim.ellerine sağlık çok şık bir görüntü olmuş.yapımı da zahmetli gibi durmasına rağmen ne kadar kolaymış meğerse...
    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor bende dergide gördüğümde beğenmiştim ellerinize sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık enfes olmuş poğaçalar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Muhteremcim çok güzel fikir oldu doğrusu,bu şekilde bende hazırlamak istiyordum:))katmer poğaçada denemek harika fikir:)
    ellerine sağlık canım.çok öpüyorum seni mutlu hafta sonları dilerim...

    YanıtlaSil
  8. nefis görünüyor.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. MErhaba çok güzel anlaymışsın ellerine sağlık çokta güzel duruyor sevgiler

    YanıtlaSil
  10. muhteremim harikaa...ellerine sağlık..ayrıntılı fotoğraflar süper....bende mayalı hamuru çok severim..sık sık yaparımda...bunuda denerim inşallah:)

    YanıtlaSil
  11. canım ellerıne saglık:)

    YanıtlaSil
  12. Adsız22:59

    Şekli çok hoş. Uzun zamandır mayalı hamurla birşeyler yapmadım. Yarın için böyle bir tarifi deneyebilirim. Ellerine sağlık. Hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil
  13. Görüntü tek kelimeyle süper,ellerine saglik canim.Hemen denemem lazim miss gibi kokusu geldi sanki :)

    selamlarimla.

    YanıtlaSil
  14. Adsız21:46

    tarifinizi denedim çokk güzel oldu paylaşımınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Adsız19:10

    eline salık cok güzel hepisi yapmaya devam et bizde yiyelim

    YanıtlaSil
  16. Adsız12:15

    selamlar paylaşımlarınız harıka muhterem hanım fakat bırşey öğrenmek istiyorum...kuru maya küçük paketlerden mi acaba ???oran veririseniz sevinimm...eyvallah azize

    YanıtlaSil
  17. Adsız13:55

    azize...
    merhabalar tarifler için çok sağolun muhtrem hanım....çok işe yarar tarıflerınız var...fakat bu poğacadakı kuru maya oranını yazarsanız memnun olurum.küçük paket olan mayadan mı acaba???şimdden çok sağolun...eyvallah

    YanıtlaSil
  18. Azize Hanım'a,
    Merhaba,
    Ne olur kusura bakmayın, ben 1 haftadır internete giremediğim için sorunuzu şimdi gördüm.
    Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
    Kuru mayayı aynen dediğiniz gibi küçük paketlerde olanlardan kullandım.
    O paketler 10 gramlık olarak satılıyor.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  19. Adsız16:28

    selam olsun muhterem hanım...poğaça tarıfınızı denedım enfes bır tat ve görüntü meydana geldı...eşim görünce pastaneden mi aldın diye söyledi ve bayıldı...tarıfınız için çok sağolun.....

    YanıtlaSil
  20. Adsız Yorumcuya;
    Tarifi beğenip, denemenize çok sevindim.
    Eminim çok güzel yapmışsınızdır, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Adsız15:41

    AYLA...
    Merhaba tarifinizi bende denedim ve ilaveten içine yarım su bardağı da yoğurt koydum daha güzel ve yumuşak oldu :) denemenizi tavsiye ederim... taif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. gizem16:48

    çok güzel bi tarif :) çok teşekkürler şeklni tek tek anlatmana bayıldım aynı tarifi başka sitelerde okumuştum yapılışını anlamamıştım afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  23. Adsız23:59

    Lezzet Sarayı
    yaptım poğaçaları çok güzel oldular en kısa zamanda bloğumda yayınlayacağım.tarif için tşk...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...