12 Ekim 2011 Çarşamba

ÇAY DAVETİ 15-HOŞGELDİN BEBEK PARTİSİ

Kızkardeşim Tuğba'nın, Haziran ayında ailemize katılan kızı Eslem için hazırladığım Hoşgeldin Bebek Partisi'ni önce "Baby Shower" olarak planladım ama hamilelik süresince hep farklı sebeplerle bir araya geldik, ayrıca bu tarz bir toplantıya fırsat bulamadık.
Doğumdan sonra da araya giren düğünler, tatiller, sonrasında Ramazan ve Bayram derken sonunda 24 Eylül'de toplandık.
Başlığın parti olmasına bakmayın, bu davet aslında fazladan bir kaç süs eklenmiş bir çay daveti.

Bu arada;
Eslem'in geçen Cumartesi bebek mevlidi vardı.
Hoşgeldin Bebek Partisinde kullandığım süslerle ve balonlarla kapıyı ve merdivenleri süsledim.
Kızkardeşimde pembe tüller ve köpük kalplerle bebek şekerinin dağıtılacağı sepeti çok güzel süslemiş.
Eslem'de beyaz mevlid elbisesi, beyaz güllerden tacı ve beyaz yüz örtüsü ile MAŞALLAH çok tatlıydı.

Hoşgeldin bebek partisi önerileri
Bayramdan sonra annemin de tatilden dönmesi ile bende toplandık.
Evi süslemek için fazla uğraşmadım, benim için önemli olan masanın görüntüsüydü.

Eminönü'nde ki bebek ve parti malzemeleri satan dükkanlarda istemediğiniz kadar çok çeşitte süslemeler var.
Ben fazla abartıya kaçmak istemediğim için sadece "Hoşgeldin Bebek" yazan köpük levha, uçları çubuklu köpükten pembe kalpler, 5 metre pembe tül ve bebek şekeri için elbise şeklinde ki şekerliklerden aldım.
Marketler de desensiz, pastel pembe peçete bulamadığım için peçeteyi de Eminönü'nden aldım.
Balonları kırtasiyeden, kurdelaları tuhafiyeden aldım.
Bu saydıklarım çok pahalı şeyler değil, sizde sevdiklerinize bu tarz sürprizler hazırlayabilir, güzel bir gün geçirebilirsiniz.


Bebek şekerini Eminönü'nden aldığım malzeme ile kendim yaptım.
Bıcır bıcır bir şeyler yapmak insanı hiç yormuyor, aksine seve seve yapılıyor.
Bebek şekerini servis tabağının üzerinde ki peçetenin üzerine yerleştirdim.
Bebek şekerini nasıl hazırladığımı anlattığım yazıyı görmek için, bakınız;
Bebek Şekeri Yapımı

Mönüyü oluştururken o günlerde ki havanın sıcaklığını düşünerek salata ağırlıklı, az hamur işli bir mönüde karar kıldım.
Mönüye karar verdiğimde farkında olmadan el oyalayıcı yemekler seçmişim.
Bende son güne kalmasın diye Perşembe akşamı yaprakları sardım, Cuma akşamı bulgur köftelerini ve Fellah köftesini yuvarladım ve haşladım, börek için ıspanağı pişirdim, kızım semizotunun yapraklarını kopardı.

Cumartesi sabahı pastayı hazırladım, börekleri sardım, bulgur köftelerini kızarttım, irmikli bonbonları hazırlayıp yuvarladım, lokma tatlısını da akşamdan aldım.
Kızım sabahtan okulunda ki seminere gittiği için evi süslemek ve masayı düzenlemekte bana kaldı.
Yemeklerin önemli bir bölümünü akşamdan ve sabah erkenden hazırladığım için ev ve masa için vakit ayırabildim, saat 13'te bütün işlerimi bitirdim, misafirlerimi bekledim.


HOŞGELDİN BEBEK PARTİSİ MÖNÜSÜ;
Fellah Köftesi (Domates Soslu)
Açıkçası fellah köftelerini yuvarlamak beni yaprak sarmaktan daha çok oyaladı.

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Bulgur Köfteli Yoğurtlu Semizotu
Bu salatayı ilk yaptığımda bulgur köftelerini salçasız yapmış, sadece haşlayarak salataya eklemiştim.
Fakat renksiz hali yoğurtla birlikte iyi görünmemişti.
O gün köftenin hamuruna hem salça ekledim, hemde haşladıktan sonra kızarttım.
Kesinlikle daha iyi oldu.

Hoşgeldin bebek partisi menüsü
Ispanaklı Börek

Yoğurtlu Fellah Köftesi

Hoşgeldin Bebek Pastası
Eminönü'ne her gittiğimde farklı süslemeler ve malzemeler aldım fakat bebek pastası için gerekli aksesuarları almayı hep erteledim.
Partinin tarihi belli olunca fırsatını bulup, tekrar Eminönü'ne gidemedim.
Bende elimde ki malzemelerle bu pastayı hazırladım.

irmikli lokum
İrmikli Bonbonlar
İrmikli bonbonların içine tarifinden farklı olarak birer badem yerleştirdim.
Vanilyayı da toz olarak değil, sıvı olarak kullandım.
Farklı malzemelerle rengarenk değil, hindistan cevizi ile bembeyaz hazırladım.

Masada ki tek hazır ürün olan Lokma Tatlısını tatlıcıdan aldım.


Ucunda çubuk olan pembe köpük kalpler çok işimize yaradı.
Ben masa ve sandalye süslemesinde kullandım, kızkardeşimde bebek şekeri sepetinde bu kalpleri kullandı.



Son olarak;
Parti için siyah bir kumaşın üzerine ucu sivriltilmiş sabunla "Eslem Hatırası" ( ters "s" harfine dikkat : ) ) yazdım, balonlarla ve pembe kalplerle süsledim, duvara astım.

Akşam parti sonunda hepimiz bu siyah örtünün önünde Eslem ile o günün anısına hatıra resimleri çektirdik.

Rabbim isteyen herkese çocuk mutluluğunu yaşatsın, evlatlarımızı bağışlasın.(Amin)
"Afiyetle Kalın"

25 yorum:

  1. her şeyy çook ama çok güzel ammaa Eslem bir içim su maşAllah..sübhanallah..Rabbim uzun sağlıklı ömürler nasib etsin inşaALLAH..sevgiler..öpüyorum çokk

    YanıtlaSil
  2. tek tek herşeye bayıldım hele de eslem hatırası bambaşka güzeldi:)))keşke zeynep nevanın doğum günü öncesi yayınlamış olsaydın bu postu ablacığım senden çok fikir alabilirdim...ellerine sağlık..eslemede sağlık sıhhatli mutlu huzurlu bir ömür diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. herşey harika görünüyor ellerinize sağlık eslem bebeğin yaşı uzun olsun inşallah,menü de bir harika felleh köftelerinde aklım kaldı :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Rabbim analı babalı büyütsün inşlh..masadaki herşey harika görünüyor..fellah köftesine ve pastaya bayıldım özellikle ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Oyyy 41 kere maşallah çok tatlı bir
    bebek.Rabbim sağlıkla anne-babasına
    bağışlasın.Harika bir parti hazırla
    mışsın canım menü süper ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. ne kadar guzel hazirlamissiniz herseyi. saglikla mutlulukla buyusun.
    elinize saglik

    YanıtlaSil
  7. Minik yeğenin için bir teyzenin verebileceği en güzel hediyeyi hazırlamışsın.Eminim ki ileride büyüyüp fotoğraflara baktığında inanılmaz mutlu olacaktır...

    Herşey harika görünüyor, yüreğine sağlık....

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş şeyler hazırlamışsınız. Özellikle en sondaki hatıra fotoğrafı köşesi süper bir fikir olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. oyyy oyy kıyamammm:))
    böyyle teyzeye caannn kurbann...
    eslem,e kırkbin kere maşallah diyeyim öncelikle...
    tamm bir prenses edası ile salınmış mevlüdünde...
    rabbim ömrünü de,hep tozz pembe renkleer gibi tatlı ve huzurlu geçirsin:))
    sizinde ellerinize sağlık ablacım:)
    on numara bir organzasyon olmuş bu gerçekten...
    ağız tadı ve huzur ile kalın...

    YanıtlaSil
  10. Ayy muhteremciğim harika olmuş muhteşem her şey ellerine emeklerine sağlık canım:)
    prenses'e hayırlı,başarılı ana babası ile uzun ömürler dilerim.
    öpüyorum canım seni...

    YanıtlaSil
  11. cok hso fikirler vermissin gercekten, elleine saglik
    bebise de nice uzel yillar teyzesi

    YanıtlaSil
  12. Minik prensese maşallah ananalı babalı büyüsün inşallah...Her şey ince ince düşünülmüş emek verilmiş...Emeklerinize sağlık...
    Sevgiler...

    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil
  13. ablacım çookk güzel bir pasrti olmuş:))
    emeklerine sağlık:),
    ESLEM HATIRASI (ters s li olan çok hoşuma gittii:))

    YanıtlaSil
  14. Sadeliği sayesinde belki parti denemez ama hiç bir ayrıntısı eksik kalmamış muhteşem bir organizasyon denebilir:) 4 ay snra gelmesini beklediğim kız yeğenim için bana bir kaç fikir bile verdiniz. Masayı tülle kaplamış olmak, giriş merdivenlerini ve dış kapıyı süslemek (misafirlerin evi bulması kolaylaşır) veee siyah kumaşa hatıra yazısı önünde resim çekinmek. Ben bunlara bayıldım işte. Ellerinize sağlık, kardeşiniz çok şanslı:))

    YanıtlaSil
  15. Hersey cok ince dusunulmus cok keyifli bir gun olmus.
    Ellerien saglik Muterem cim

    YanıtlaSil
  16. Allah uzun ömür versin bebişe ve mevlidinizi Allah kabul etsin.
    Herşey öyle güzel kii,menüde harika..
    Birbirinden güzel elzzetler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. ayy Muhteremmm nasıl sofea bu. ya ben çok açım. nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Muhteremcim hersey cok guzel ozenle yapilmis ellerinize saglik Bebisinizin yasi uzun, sansi bahti hep acik olsun..
    kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Adsız23:59

    Mşallah eslem bebeğe mutlu huzurlu hayırlı uzun ömürler diliyorum...süslemeler,yiyecekler herşey harika görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. herşey harika sofra şahane olmuş canım ellerine emeklerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. ah diyorum içimden,
    şimdiki çocuklar ne çok şanslı !
    ne çok güzellikler olmuş..
    ellerine sağlık sevgili Muhterem..
    bide o sarmalara, köftelere çok çok öpücükler :=)))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar. İyi ki doğmuş bebecik :) Masada nefis bayıldım.,

    YanıtlaSil
  23. güzel kızımızın adı güzel partisi güzel süslemeleri güzel yemekleri güzel hersey pek güzel masallaaahhh esleme rabbım analı babalı buyutsun sağlıklı uzun yılları olsun ınsallaaahhh. kimbilir 1. yaş kutlaması nasıl olur: )

    YanıtlaSil
  24. Bende nunucuma katiliyorum simdi cocuk olmak vardi
    Minik Esleme saglikli uzun ömürler dilerim ,ellerine saglik hic bir eksigi olmayan hatta fazlasi olan güzel bir bebek partisi olmus ellerine emeklerine saglik

    YanıtlaSil
  25. çok şanslı bir bebek böyle marifetli bir teyzesi var herşey çok özenli hazırlanmış, ellerine sağlık canım şansı, bahtı, açık hayırlı, uzun ömürlü bir evlat olsun sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...