26 Haziran 2012 Salı

HOŞ GELDİN BEBEK PASTASI

Bugün ailemizin en küçük ve en sevimli üyesi olan Eslem'in 1. yaş günü.
Eslem, kızkardeşimin kızı, geçen yıl dünyaya gelişini yine buradan sizinle paylaşmıştım.
Eslem dünyaya geldiğinde "Hoş Geldin Bebek" partisi planlamıştım ama doğumdan sonra araya giren düğünler, tatiller, sonrasında Ramazan ve Bayram derken sonunda Eylül ayında partiyi yapmıştık.
Parti için hazırladığım menü de pasta da vardı.
Pastanın tarifini vermeye önce sıra gelmedi, sonrasında da "doğum gününde yayınlarım" diyerek ben erteledim.
O gün menüde ki yemeklerin çok uğraştırıcı olması ve bir de evin süslenmesi gibi artı işler çıkınca pastayı olabilecek en çabuk ve pratik şekilde hazırladım.
Mecburen hazır pasta tabanı kullandım, alışveriş için Eminönü'ne gitmeye fırsat bulamadığım için evde olan süsleme malzemeleri ile pastayı süsledim.
Bu pasta tarifi ile daha önce annemin doğum günü için pasta hazırlamıştım.
"Afiyetle Kalın"




Eslem'in doğum günü
Eslem bugün 1 yaşında!

Hoşgeldin Bebek Partisi için hazırladığım menü ve günün resimleri BURADA

HİNDİSTAN CEVİZLİ PASTA;
Malzemeler;
1 adet hazır sade pasta tabanı,
1 su bardağı hindistan cevizi,
1 su bardağı ceviz içi,
3 adet muz,
1 çay bardağı damla çikolata,
1 su bardağı meyve suyu,
2 poşet krem şanti,
2 su bardağı süt,
Süslemek için;
Hazır şeker hamurundan güller, gofret yaprak ve pasta süsleri.

nasıl yapılır?
HOŞ GELDİN BEBEK PASTASI TARİFİ;
Pasta tabanının bir yarısını meyve suyu ile ıslatın.
Üzerine soğuk sütle çırptığınız krem şantiden sürün.
Krem şantinin üzerine iri çekilmiş ceviz içini, damla çikolatayı serpin ve dilimlediğiniz muzları dizin.
Kekin diğer yarısını da meyve suyu ile ıslatıp, muzların üzerine kapatın.
Pastanın her tarafını krem şanti ile kaplayın.
Krem şantinin üzerini (yanları da dahil) bol hindistan cevizi ile kaplayın.
Pasta süsleme malzemeleri ile veya elinizde bu tür malzemeler yoksa meyva, çikolata veya kuru yemişle süsleyin.
"Afiyet Olsun"

3 yorum:

  1. Maşallah çok tatlı Eslem bebek Allahım uzun sağlıklı yaşlar nasip etsin..
    Pasta hem pratik hemde çok şık olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  2. maşallah ESmele çok tatlı pastalar yanında sönük kalmış..Rabbim esirgesin hayırlı ömürler versin

    YanıtlaSil
  3. maşallah eslem bebeğe, Allah a emenet olsun...pasta harika görünüyor, menüdeki diğer yiyeceklerde öyle. ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...