30 Kasım 2011 Çarşamba

ETİMEK SALATASI

Etimek salatasının pek çok tarifi, süsleme ve sunumlarında ise çok emek verilerek hazırlanan nefis yöntemler var.
Ben Etimek'li salatamı hazırlarken iç malzemesi olarak tavuk ve kavrulmuş havuç kullandım.
Misafirlerim gelmeden önce masaya yerleştirmek istediğim için süslemesine fazla önem veremedim.
Bu salatanın menüsünde yer aldığı kahvaltı masasını görmek için, tıklayın.
"Afiyetle Kalın"
ETİMEK SALATASI;
Malzemeler;
1,5 paket Etimek,
1 adet kemiksiz tavuk göğsü,
3 adet orta boy havuç,
4 su bardağı yoğurt,
2 yemek kaşığı mayonez,
3 diş sarımsak,
1 su bardağı mısır konservesi,
Yarım demet maydanoz,
1 adet cherry domates,
Tuz, karabiber, zeytinyağ.
TARİFİ;
Yoğurdun içine mayonez ve ezilmiş sarımsak ekleyin ve çırpın.
Etimekleri önlü-arkalı yoğurdun içine batırıp, tepsiye dizin.

Tavuk göğsünü haşlayıp, didin.
Didilmiş tavuk etlerini tepside ki etimeklerin üzerine yerleştirin.
Üzerine tuz ve karabiber serpin.

Havuçları yıkayıp, dışını kazıyın.
Rendenin büyük tarafında rendeleyin.
Tavada az zeytinyağı ve tuz ile birlikte soteleyin.
Hazırladığınız havucu tavuk etlerinin üzerine yerleştirin.

En son tekrar etimekleri yoğurtlu karışıma bulayıp, havuçların üzerine dizin.
Salatanın üst tarafını yoğurtlu karışımla tamamen kaplayın.
Tepsinin üzerini kapatıp, etimekler yumuşayıncaya kadar 3-4 saat bekletin.
Ben salatamı gece hazırladım, sabah kahvaltıda servis yaptım.
Tam kıvamında yumuşamıştı.
Salatayı servis yapacağınız zaman, üzerine ince ince doğradığınız maydanoz serpin.
Tam ortasına mısır tanelerinden çiçek, cherry domatesten çiçeğin ortasını yapabilirsiniz.
"Afiyet Olsun"
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Sonbahar en güzel hali ile şehrin her tarafını sardı.
Sonbahar gezilerimizin ikincisini görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye-Kemerburgaz-Belgrad Ormanı

11 yorum:

  1. Çok değişik bir lezzet, ellerinize sağlık, bende beklerim, sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş lezzeti damağıma geldi sanki:) üzerindeki renk tonlarına da bayıldım ellerine sağlık. kahvaltı sofrasını da merakla bekliyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. muhteşemm bir tarif yine:)
    ellerine o güzel yüreğine sağlık muhterem ablacım...
    hemen gezi sayfanıza gidiyorum şimdi:)
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  4. salata harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım sunumuda harika olmuş bayıldım

    YanıtlaSil
  6. Canım çok severim ve sık sık yapa
    rım evde etimek salatasını ellerine
    sağlık sımsıcak sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor..ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bende çok severim değişik şekillerde de yapmaya çalışırım ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. nihayet tatlısını yaptım ben ablacım inşallah salatasını da yaparım nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  10. Farklı ve sunumuylada güzel bir salata ellerine sağlık cnaım hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  11. Adsız20:03

    Bu etimek salatasının etimekleri dik olarak dizilmiş baton halini yapmıştık ablamla. onun yapması buna göre daha zahmetliydi. Tadı güzeldi ama keşke bizde böyle borcama kat kat dizip yapsaymışız dedim bu tarifi görünce. Yoğurtlu salatalar zaten her zaman masada ilk tercih ettiğim salatalardır. O nedenle bana göre bir salata diyebilirim. Ellerine sağlık. Hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...