29 Nisan 2013 Pazartesi

MUHAMMARA-KAHVALTILIK SOS

 Muhterem'le Afiyetle
Muhammara tarifini Cafe Portakal blogunda Bahar'da görmüştüm.
Daha sonra Bahar bu tarifi İzmir'in yerel televizyon kanallarından birisi olan Kanal 35'in sabah programında canlı yayında yaptı.
Yapılışı kendisininde söylediği gibi o kadar kolay ve basitti ki, benimde hemen ilgimi çekti.
O programdan hemen sonra bende bu tarifi uyguladım, tadı ailece çok hoşumuza gitti.
Kahvaltılarımıza eşlik etti, makarnaya bile sos olarak ilave ettik : )
1 hafta içinde 3 defa yaptım.
Geçen hafta ki kahvaltı misafirlerime hazırladığım tarifler arasında bu sos da vardı.
Bu arada;
İçinde yoğurt olduğu için uzun ömürlü olmuyormuş, yaptıktan sonra en geç 1 hafta da bitirmeniz gerekiyor.
"Afiyetle Kalın"


kırmızı biber tarifleri
MUHAMMARA-KAHVALTILIK SOS;
Malzemeler;
2 adet közlenmiş kırmızı biber,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 yemek kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı yoğurt,
1-2 yemek kaşığı galeta unu,
1 çay bardağı zeytinyağı,
Yarım su bardağı ceviz içi,
3-4 diş sarımsak,
Kırmızı pul biber, karabiber, kimyon,
2 yemek kaşığı nar ekşisi (isteğe bağlı)

kahvaltılık sos
MUHAMMARA TARİFİ;
Kırmızı biberi mutfak robotunda iyice kıyın.
Üzerine diğer malzemeleri de ekleyerek mutfak robotunu tekrar çalıştırın.
Malzemeler püre haline gelince sosunuz hazır demektir.
Servis tabağına alıp, maydanoz ve ceviz içi ile süsleyip servis yapın.
"Afiyet Olsun"

9 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık. Ben de çok seviyorum muhammarayı ve sık sık yapıyorum. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Çok güzel tarifleriniz var. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım çok gerçekten pratik ve lezzetli bir tarif.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım çok severim aldı lezzetlin.
    eline sağlık.))))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş canım hele ekmekle bir harika ve yazın süper gider serin serin eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bendede böyle bir tarif var ama yoğurtlu değil

    YanıtlaSil
  6. Bu tip tarifleri hep öçüsüz yaptığım için bir türlü yayınlamak kısmet olmuyor :)

    Pek leziz görünüyor. Ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Adsız00:01

    Muhammarayı sadece kahvaltı için değil, çay saati içinde hazırlayabiliyorum. Yanında açma yada sıcak ekmekle güzel bir çeşit oluyor. Uzun zamandır yapmamıştım. Görünce aklıma gelmiş oldu. Emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. hazır kahvaltı soslarını hiç sevemedim. ama bu mükemmel oldu :)

    YanıtlaSil
  9. Adsız08:02

    sabah sabah pancar yapraklarını nasıl degerlendırebılırımden gırdım sızın bloga kadar geldım ve yaptıklarınız cok hoş.ellerınıze saglık.bız ızmırde yalancı çemen derız buna.ayrıca muhammara ısmını de ılk kez duydum.ellerınıze saglık.kolay gelsın

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...