7 Şubat 2018 Çarşamba

TEREYAĞLI KARADENİZ SOMONU

Muhterem'le Afiyetle
Karadeniz somonunu son dönemde balıkçılarda sık sık görüyordum.
Beni uzun zamandır takip edenler bilir, ben balık özellikle istavrit-hamsi gibi küçük balıkları yiyemiyorum.
Bazı büyük balıkları da son yıllarda yemeye başladım.
Yine de "ah bir balık olsa de yesem" yada "bugün balık alıp pişireyim" diyen birisi değilim😕



Balıkçı tezgahı resmi

Karadeniz somonu resmi

Eşim kış başında Karadeniz somonu almış, bu vesile ile deneme imkanım oldu.
Biz tadını çok beğendik, bu kış en çok Karadeniz somonu aldık.
Karadeniz somonu kilo ile satılıyor, bu aralar kilosu semtine göre 20 lira ile 25 lira arasında değişiyor.
Seçtiğiniz balık kaç kilogram gelirse o kadar para ödüyorsunuz.

yerli somon
Karadeniz somonunun tadından bahsedecek olursam;
Kesinlikle çooook lezzetli, balık tadı yok, etinin yumuşacık bir dokusu var.
Fakat etinin bazı yerlerinde iplik kadar ince kılçıkları var.
Kılçıkların bir kısmı çok ince olduğu için yerken çok dikkat etmek gerekiyor.
Ben bugünkü tarifte olduğu gibi tereyağlı da, sade de pişirdim.
Tereyağ olmadan da çok lezzetli oluyor, hiç kuru olmuyor.
Hatta yağsız pişirdiğinizde daha hafif oluyor.
"Afiyetle Kalın"

balık yanında ne yenir?
TEREYAĞLI KARADENİZ SOMONU;
Malzemeler;
1 adet Karadeniz somonu,
Tereyağ, tuz.

Karadeniz somonu resmi
TEREYAĞLI KARADENİZ SOMONU TARİFİ;
Karadeniz somonunu balıkçınıza temizletip, doğratın.
Bol su ile yıkayın, fazla suyunu süzün.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
Kağıdın üzerine somon dilimlerini dizin, tuz serpin.
Üzerlerine birer çay kaşığı tereyağ yerleştirin.

Karadeniz somonu tarifi
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Mutlaka sıcak olarak servis yapın.

balık menüsü
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...