13 Mayıs 2018 Pazar

KAHVALTI MASASI 67-KÖYDE AİLE KAHVALTISI (10)

Muhterem'le Afiyetle
Öncelikle bütün kadınların anneler günü kutlu olsun🌹
Annesi olanların annelerine Rabbim zeval vermesin, sağlıklı-huzurlu-uzun ömürler nasip etsin.
Annesi vefat edenlerin annelerine Rabbim rahmet eylesin, mekanlarını Cennet eylesin.


Kurukahveci Mehmet Efendi Mahdumları
Daha yeni kahvaltı resimleri paylaşmıştım, hemen peşinden kahvaltı resimleri paylaşmazdım ama Ramazan geldi.
Ramazan da kahvaltı masası yayınlayamam, Bayram'dan ve seçimlerden sonra da tatile çıkınca bu resimler yine bekleyecekti.
"Şimdiye kadar niye yayınlamadın?" derseniz, bu resimler tatil  klasörünün içinde kalmış, yeni fark ettim.
Bu resimleri geçen Eylül ayında Kurban bayramının 4. günü gelen misafirlerime hazırladım.
O gün bizim köyde ki son günümüzdü, akşam bütün evi toplayıp, eşyaların üzerini örtüp, evi kapatacaktık, sabah erkenden İstanbul'a doğru yola çıkacaktık.
Misafir haberini alınca kabul ettik ama olay bir tek kahvaltı misafiri ile kalmadı.
Bayramın son günü olduğu için akşamın geç saatlerine kadar, o gün bizim eve 35 kişi (evet, saydım) geldi, gitti.
Herkes dağılınca, o yorgunlukla eşyaları toplayıp, evi kapattık, sabah yola çıktık ama gelin siz onu benim dizlerime sorun.
Köyde ki evde hamdolsun günlük ya da yatılı misafirimiz hiç eksik olmaz.
Hepsinin başımın üzerinde yeri var fakat ben 2 misafirlikten korkarım.
1- İstanbul'dan köye gittiğim günlerde gelen misafirden, ev 9 aydır kapalı olduğu için her türlü börtü böcekten arındırmak, temizlik yapmak, yerleşmek çok yorucu oluyor.
Yol yorgunluğunu saymıyorum bile, aynı günlerde misafir çok zor oluyor.
2- İstanbul'a döneceğim günün öncesinde gelen misafirden, çünkü "zaten gidicem, evi kapatıcam" diye düşünerek son günlerde alış veriş yapmazsınız, ayrıca evi kapatacağınız için çok işiniz vardır.
Beni sanırım yazlık evi olupta sezonluk ev açıp, kapatanlar çok iyi anlayacaktır.

köydeki evimiz
Neyse konuyu çok uzattım, kahvaltıya geri dönelim😊
Köyde ki evde misafirlerimi balkonda, evde, kapının önünde ağırlardım.
Sabah saatlerinde balkonumuz çok güneş aldığı için rahat oturamıyorduk. 
Geçen yaz eşim evin yan tarafına ahşaptan bir veranda yaptı.
Misafirlerimizi orada da ağırlamaya başladık.
Bu verandaya neden ihtiyaç duyduğumuzu kısaca anlatayım.
Köyde kapının önünden geçen birisini gördüğünüzde eve davet edip bir şeyler ikram etmek istersiniz.
Genellikle eve girmek istemezler, çünkü ya bahçeden tarladan geliyordur üstü müsait değildir, yada "eve girersem çok oyalanırım, vaktim yok" diye düşünerek girmek istemezler.
Veya sabah saatlerinde çoluk çocuk evde uyuyordur, ev dağınıktır, eve davet etmek için siz müsait olmazsınız.
Köydeki evlerin çoğunun kapısının önünde eve girmeyen misafir için bir masa bulunur.

ahşap veranda
Bizim kapının önü dar olduğu için ve kapının önüne de genellikle arabayı park ettiğimiz için oturacak alan olmuyordu.
Eşimde bu verandayı yapmaya karar verdi.
Orada olan dar betonun üzerine uzun tahtalarla uzatarak ahşaptan verandayı hazırladı, yerlerini sert plastik halı gibi bir şeyle kapladı.
Korkulukları yapmaya fırsatı olmadığı için şimdilik idareten tahta ile kapattı.
Henüz tam olarak tamamlanmadı, İnşaAllah önümüzde ki yaz tamamlanacak.
Şimdi geçerken uğrayan misafirlerimizi de orada ağırlıyoruz, kahvaltı veya yemek için gelen misafirlerimizi de, hatta yeğenim geldiği zaman nargile keyfi bile yaptı😃

ahşap veranda
Güncellleme;
Verandanın şimdilik son hali olan bu resimleri Eylül 2018 tarihinde çektim.
Korkulukları eşim tahta ile yaptı, hava şartlarına dayanabilmesi için ahşap koruyucu vernik ile boyadık.
Henüz tamamen bitmedi, bu boyda mı kalsın, yoksa biraz daha uzatalım mı? karar veremedik. Bu yüzden bir tarafı halen açık duruyor.

Kastamonu Çatalzeytin
Eylül 2018

Kastamonu'da kahvaltı
Kusura bakmayın bugün çok çenem düştü 😊
Tekrar kahvaltı konusuna dönersek;
Kahvaltı menüsünü oluştururken bazı şeyler baştan belliydi.
Mesela Kurban Byaramı olduğu için et kavurması vardı.
Böreği çok sevildiği için hem kıymalı, hemde yumurtalı olarak hazırladım.
Patates, biber kızarttım ama bu kadar kalabalık misafire kızartma yapmak hiç akıl kârı değilmiş, çok vaktimi aldı😒
Tatlı yapmadım çünkü bayramın ilk günlerinde tatlı yapmıştım, yeni bitmişti, evi de kapatacağımız için tekrar yapmadım.

köyde kahvaltı
KAHVALTI MASASI MÖNÜSÜ;
Tariflerin ismine tıklayarak tariflere ulaşabilirsiniz.

kahvaltı için börek önerisi


kahvaltılık tarifler
 Patates, biber kızartması

kavrulmuş et

kahvaltı için salata önerisi
Domates Salatası

köyde sabah kahvaltısı
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...