20 Kasım 2020 Cuma

AKŞAM YEMEĞİ-21

Muhterem'le Afiyetle

Bu aralar yayınladığım yemek masalarının ortak özellikleri var.
Mesela bu masaları yazın köydeki evimizde hazırladım.
Yaz ayları olduğu için menüsünde yazlık sebze ve meyveler yer aldı.
Misafire hazırlanmadığı için daha mütevazi menüler hazırladım.
Eminim pek çok kişi sadece misafir geldiğinde değil, günlük hayatta da "bugün ne yapsam" sorununu yaşıyor. 
Bu sebeple, bu yaz kendimiz için hazırladığım masaların resmini, günlük menü önerisi vermek için çektim.
Köyde ki ortam bu tarz günlük menü resmi çekmek için çok uygun oluyor.
Bunun gibi 4 kişilik hazırladığım 3 yemek masası resimlerim daha yayınlanmayı bekliyor.
2 adet de misafir için hazırladığım kahvaltı masası resimlerim var.
Hepsini zaman içinde yayınlamaya devam edeceğim.

köyde akşam yemeği
Daha önce 👉BURADA ki yazımda bahsetmiştim.
Bu yaz köyde küçük bir bahçemiz vardı.
Allah nasip etti, o küçücük bahçeden bol bol ürün topladık.
Bu masada kullandığım taze fasulye ve kabak bahçemizin ürünüydü.
Fasulyeyi dible olarak pişirdim.
Kabak çok bol mahsul verdiği için bu yaz bol bol kabaklı yemekler hazırladım.
Boş vakitlerimde kabakları kızarttım buzdolabına kaldırdım.
Kendimiz için veya misafir geldiğinde hemen yoğurtlayıp salata olarak menüye dahil ettim. 
Yaz aylarında çorba olarak genellikle serin serin ayranlı çorbalar tercih ediliyor.
Bende bu menü için yoğurtla hazırlanan Yayla çorbasını tercih ettim.
Haşlanmış mısırı sever misiniz?
Ben çok severim, her yaz mutlaka arada sırada alır haşlarım.
Mısırı, Çatalzeytin pazarından almıştım, o gün haşladım.
Eşim tahinli kurabiyeyi çok sever, bizim evde sık sık pişer.
O günde evde siyez unu ile hazırladığım tahinli kurabiye vardı, onu da menüye dahil ettim.
Bugünkü masanın menüsü her evde bulunan sebze ve ürünlerle hazırlanabilecek bir menü oldu.

boiled corn

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ;
Yemeğin ismine tıklayarak tarifine ulaşabilirsiniz.

ayranlı çorba 

Yoğurtlu, Kabak Kızartması

boiled corn

Haşlanmış Mısır

tahinli kurabiye resmi

Siyez Unlu, Tahinli Kurabiye

akşam yemeği resimleri
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...