26 Haziran 2019 Çarşamba

ARPA UNLU KABAK MÜCVER

Muhterem'le Afiyetle
Bayram tatilinde köyde olduğumuz günlerde burada yayınlamak için 2 tarif hazırlayıp, resmini çektim.
Birisi önceki bölümde yayınladığım "Dağ Çileği Reçeli", diğeri de bugünkü tarifimiz olan Arpa Unlu Kabak Mücver.


kahvaltı masası
Sadece 1 hafta kaldığımız köyde ki evimizde ilk günler evin temizliği ve yerleşimi ile geçti.
Sonra bayramı geçirdik, neyseki bayram tatili tamamen bitmeden Abana'ya ve İnebolu'ya gitme fırsatımız oldu.
İnebolu'ya gittiğimiz gün, İnebolu'nun pazarı vardı.
Tezgahların arasında dolaşırken eşim arpa ununu fark etti.
İstanbul'da arpa unu alıyorum fakat daha çok Telbine çorbası yapmak için kullanıyorum.
Eşimden "bu sefer kabak mücver yaparsın" önerisi geldi.
Açıkçası arpa unu bu tarz bir tarife uyum sağlar mı? tavadan kolay şekil alıp çıkarmı? yoksa tavadan çıkmadan dağılır mı? diye merak ediyordum.
Denemek için fırsat çıkınca öneriyi kaçırmadım.
Mücver için gerekli olan kabağı da aldık.
Ertesi gün Pazar kahvaltısı için kabak mücveri arpa ununu kullanarak hazırladım.
Tavadan gayet güzel ayrıldı, kıvam ve performans olarak beyaz undan bir farkı yoktu.
Bu arada, Arpa ununun kendine has tadı ve kokusu kaybolmuyor.
Ramazan'dan önce Karabuğday unu kullanarak mücver hazırlamıştım, onun tarifini de en kısa zamanda ekleyeceğim 😊
"Afiyetle Kalın"

arpa unu resmi
Konu ile ilgili tarifler;

Telbine Çorbası

Krep Usulü Kabak Mücver

Kabak Tarifleri

kahvaltı masası
ARPA UNLU KABAK MÜCVER;
Malzemeler;
3 adet orta boy kabak,
3 su bardağı arpa unu,
2 adet yumurta,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı su,
1 tatlı kaşığı tuz,
Not;
Maydanoz, dereotu gibi yeşillikler, kırmızı pul biber, kuru nane gibi baharatlar kullanabilirsiniz.
Pişirmek için;
Sıvı yağ.

arpa unu tarifleri
ARPA UNLU KABAK MÜCVER TARİFİ;
Kabakları yıkayın, dışını sebze soyucu ile kazıyın.
Derin bir kabın içine rendeleyin.
2 adet yumurta, damak tadınıza uygun tuz ve baharatları ekleyin.
3 su bardağı arpa ununu ekleyin.
1 su bardağı süt, 1 su bardağı suyu azar azar dökerek ilave edin.
Not;
Kabakların boyutuna göre mücver hamurunuz daha az veya daha çok su çekebilir, suyu eklerken bunu dikkate almanızı öneririm.
Süt kullanmak istemezseniz hepsini su olarak ekleyebilirsiniz.

Bütün malzemeleri iyice karıştırın.
Akıcı bir hamur elde edin.

Tavanın içine 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ dökün.
Yağ ısınınca 2 yemek kaşığı kadar hamuru tavaya yayarak dökün.
Hamurları önlü arkalı pişirin.
Not;
Mücver bol yağda pişirilir fakat yaz aylarında yağlı şeyler tercih edilmediği için ben bu şekilde az yağda pişiriyorum.

mücver tarifi
Pişirdiğiniz mücverleri kağıt peçete serdiğiniz servis tabağına alın.

Kastamonu Çatalzeytin
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...