21 Haziran 2019 Cuma

DAĞ ÇİLEĞİ REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Kısa bir aradan sonra merhaba😊
Bu kısa arada nerelerde olduğumdan bahsedecek olursam;
Bayramdan 3-4 gün önce 9 günlük Ramazan Bayramı tatili için memleketimiz Kastamonu'ya gittik.
Bayram haftasını Çatalzeytin'de bulunan köyümüzde ki evimizde, sonraki haftayı Kastamonu merkezde oturan oğlumuzda geçirdik.
Kastamonu'da olduğum günlerde günübirlik birde Safranbolu gezisi yaptım.
Safranbolu'ya genellikle İstanbul'dan gelirken veya dönerken ayak üstü uğradığımız için çok kapsamlı gezememiştim.
Bu sefer doya doya gezdim, tarihi turistik konaklarını, sokaklarını ve camilerini keşfederek bol bol resim çektim.
Hepsini çok yakında gezi sayfamda paylaşacağım.
İstanbul dışında olduğum zaman bu tarz gezilerimi Instagram hesabımdan anlık olarak paylaşıyorum.
Instagram hesabım  👉muhteremleafiyetle
Normalde bu mevsimde Kastamonu'ya gitsem geri dönmezdim.
23 Haziran'da İstanbul Büyükşehir Belediye başkanlığı seçimleri olduğu için İstanbul'a döndüm.
Allah kısmet ederse daha sonra yaz tatili için tekrar gideceğiz.


organik dağ çileği
Gelelim bugünkü konumuz olan Dağ Çileği Reçeline😊
Köyde olduğumuz günlerde, eşimin abisi çevreden topladığı dağ çileklerinden 1 şişe dolusu getirdi.
Önce meyve niyetine birazını yedik ama benim aklımda sadece reçelini yapmak vardı.
Geri kalan kısmı ile reçel pişirdim.
O gün ayrıca, taze gül yaprakları ile gül reçeli de pişirdim.
Reçelleri köydeki evimizde bıraktım.
Allah kısmet ederse yaz tatili için gittiğimiz zaman kahvaltılarımıza eşlik edecekler.
Taze gül ile hazırlanan gül reçeli tarifim 👉BURADA

hanifta
Dağ çileğinden biraz bahsetmek gerekirse;
Adı "Dağ çileği" veya "Yaban çileği" olarak biliniyor.
Karadeniz'in bazı bölgelerinde "Hanifta" olarak biliniyormuş, ben bu isimde daha önce hiç duymamıştım.
Görünümü çileğin minyatür hali gibi fakat tadı çileğe benzemiyor.
Kendine has kokusu ve yoğun bir aroması var.
Genellikle ormanlarda veya çayırlık arazilerde kendi halinde büyüyor.
Çok narin olduğu için toplandıktan sonra fazla beklemeye dayanmıyor.
Meyve olarak tüketilsede daha çok reçeli yapılarak değerlendiriliyor.
Bir daha köyde olduğum zamanlarda bu kadar çok dağ çileği bulursam, komposto, şerbet veya crumble gibi tarifler hazırlamayı düşünüyorum.
"Afiyetle Kalın"

dağ çileği reçeli resimleri
DAĞ ÇİLEĞİ REÇELİ;
Malzemeler;
5 su bardağı dağ çileği,
4 su bardağı toz çeker,
2 su bardağı su,
1 paket vanilya,
4-5 damla limon veya 1 çay kaşığı limon tuzu.

organik reçel
DAĞ ÇİLEĞİ REÇELİ TARİFİ;
Bu tarz narin meyvelerden reçel yaparken klasik yöntem dışında birde önce şerbeti kaynatıp sonra meyveyi ekleyerek reçel yapabilirsiniz.
Bu yöntemle meyve fazla yıpranmadan pişmiş oluyor.
Ben klasik usulde pişirdim, tarifi o şekilde vereceğim.
 
hanifta
Dağ çileğinin üzerinde sapları varsa ayıklayın, yıkayıp, süzün.

hanifta reçeli tarifi
Reçeli kaynatacağınız tencereye dağ çileklerini dökün.
Üzerine toz şekeri ilave edin.
Eğer vaktiniz varsa bu şekilde 1 gece bekletin.
Bu işlem birazda olsa kendi suyunu salmasını sağlayacaktır.
Vaktiniz yoksa kendiniz su ilave ederek pişirmelisiniz.
Not;
Su miktarı kullandığınız meyvenin sulu olmasına bağlı olarak faklılık gösterebilir!
Benim 1 gece bekletme fırsatım olmadı, 2 su bardağı su ilave ettim.
Tencereyi ocağa yerleştirin, içine 1 paket vanilya ilave edin.
Kaynamaya başlayınca ocağı kısın.
Arada bir karıştırarak dibine sarmasını veya taşmasını engelleyin.
Meyveler şerbetin etkisi ile şeffaflaşmaya başlayınca 4-5 damla limon ilave edin.
Limon yoksa 1 çay kaşığı limon tuzu kullanabilirsiniz.
Limon suyunu veya tuzunu ilave ettikten 5 dakika sonra ocağı kapatın.

yaban çileği reçeli tarifi
Reçeli hemen kullanmayacaksanız sıcakken kavanoza doldurup, kapağını kapatın ve hemen kavanozu ters çevirin.
Sıcağın etkisi ile kavanozun kapağı vakumlanacak ve daha uzun süre dayanacaktır.
Ben yaz tatilinde kullanmayı düşündüğüm için 1 kavanozu vakumlanacak şekilde kaldırmayı tercih ettim.
Resim çekmek için ve bize dağ çileği getiren abimize vermek için diğer kavanozu vakumlamadan kaldırdım.

hanifta reçeli
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...