28 Ocak 2021 Perşembe

MOR HAVUÇ ÇORBASI

Muhterem'le Afiyetle
Mor havuç kullanır mısınız?
Açıkçası ben hiç mor havuç almazdım.
Bir kaç ay önce, kullandığım antioksidan deposu olan mor sebzelere bir de mor havucu eklemeye karar verdim.
Pazardan 1 kilo aldım.
Niyetim salatalara rendelemek, yada yoğurtlu tarator olarak hazırlamaktı.
Her iki şekilde de kullandım.
Bir gün pirinç salatası yapmak için garnitürleri hazırlarken, içine mor havuç küpleri de atmaya karar verdim.
Mor havucu küp küp doğrayıp, suda haşladım.
Suyun içinden kevgirle alınca haşlanan suyu kaldı.
Akşama da tarhana çorbası yapacaktım, bu suyu kullanarak çorbayı yaptım.
Rengine tek kelime ile bayıldım, o günden sonra sık sık tarhana çorbamı içine salça eklemeden mor havuç rendeleyerek pişirdim.
Sebzeler içinde en güzel renk verenin kırmızı pancar olduğunu düşünürüz.
Mor havuçta muhteşem rengini piştiği yemeğe veren nadir sebzelerden birisiymiş.
Eğer mor renk seviyorsanız, mor renkli konseptli masalar kurmayı planlıyorsanız, mor havuç tariflerinize çok güzel renk verecektir. 
 
resimli çorba tarifi
Genellikle yazdığım konuya uygun daha önce yayınladığım tariflerin linkini veriyorum. 
Fakat bu tarif benim ilk mor havuç tarifim olduğu için şimdilik başka tarif yok.
Şunu da belirtmeden geçmeyeyim;
Yayınlanmayı bekleyen 2 tarifim, yapılmayı bekleyen onlarca mor havuçlu tarif var😊
Bugünkü tariften bahsedecek olursam;
Ben ilk mor havuçlu çorbamı tarhana ile hazırlamıştım.
Bu tarifte tarhanasız, un çorbası yapar gibi bir çorba hazırlıyoruz.
"Un kavurmakla, bu tarifle uğraşamam" derseniz, tarhana çorbasının içine rendelemeniz yeterli olacaktır.
Ben ayrıca tavuk veya et suyu kullanmadım ama elinizde tavuk suyu varsa onu ilave edebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"
 
Siyah havuç resmi
MOR HAVUÇ;
Mor havuç, aynı zamanda siyah havuç olarak da bilinir, en çok şalgam suyu yapımında kullanılır. 
Mor havuç antosiyanin ve antioksidan özelliği bulunur ve bu özellikleri sayesinde birçok rahatsızlığa karşı kullanılabilir. 
Mor havuçta vücudumuz tarafından A vitaminine çevirilen Alfa ve Beta karotenler turuncu havuca oranla daha fazladır. 
Rengini antosiyanin adı verilen maddeden alan mor havuç aynı zamanda B2 vitamini, keratin, şeker ve selenyum açısından da oldukça zengindir.
Mor havuç nasıl tüketilir; 
Turuncu havuç ile yaptığınız bütün tarifleri, hatta daha fazlasını mor havuç ile yapabilirsiniz. 
Kırmızı pancarın yemeklere renk vermesi gibi mor havuç da içine girdiği yemeklere mor rengini vermektedir.
Bu oldukça lezzetli sebze rendeleyerek salataların içerisinde tüketilebileceği gibi aynı zamanda şalgam suyu olarak da tüketilebilir. 
Bununla beraber turşuların içerisinde renk ve lezzet vermek için de ilave edilen mor havuç yemeklerin içerisinde de kullanılabilir. 
Ayrıca sirke yapımında da mor havuç kullanabilirsiniz.
Mor havucun faydaları; 
Mor havuç içerisinde bulunan vitaminler sayesinde göz sağlığının korunmasını sağlar. 
Göz ve gözün etrafında meydana gelen birçok rahatsızlığa karşı kullanılabilir.
Antioksidan özelliğinden dolayı bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağlayarak, vücudun enerjik ve dinç olmasına yardımcı olur.
Kan dolaşımı açısından oldukça faydalı olması sayesinde kalp ve damar hastalıkları riskini azaltır.
Damar sertliği problemine ve kötü kolesterole iyi gelir.
Ülser gibi mide rahatsızlıklarına karşı oldukça etkilidir.
Verem ve sarılık gibi karaciğeri etkileyen hastalıklara iyi gelir.
İshali kesme özelliğine sahip olan mor havuç aynı zamanda bağırsak iltihabına karşı kullanılabilir.
Zihin karışıklığını giderir.
İltihabi hastalıklara iyi gelir.
Aynı zamanda ateş düşürücü olarak da kullanılabilen mor havuç diş yapısını güçlendirir.
Romatizma hastalıklarına da faydalı olmakla beraber bu rahatsızlıktan kaynaklanan ağrıların giderilmesine yardımcı olur.
Sindirim sistemi açısından faydalı olmasının yanı sıra bağırsak hareketlerinin düzenlenmesini sağlar.
İdrar söktürücü etkisi olan mor havucun kolon kanserine üzerinde de olumlu etkileri görülür.
Şeker hastalığında ortaya çıkacak belirtilerin azalmasına yardımcı olur.
Mor havuç hücrelerin yapısını güçlendirir.
Astım ve bronşit hastalıklarına faydalı olmakla beraber ses kısılması durumunda kullanılabilir.
Mor havucun iştah açma özelliği vardır, iştahsızlık problemi yaşayan kişiler tarafından kullanılabilir.
Anne sütünü artırıcı etkiye sahiptir.
Kaynak;
https://www.havuc.org/mor-havuc.html
 
soup
MOR HAVUÇ ÇORBASI;
Malzemeler;
2 adet büyük boy mor havuç,
1 tepeleme dolu yemek kaşığı tereyağ,
5-6 yemek kaşığı zeytinyağı,
3 tepeleme dolu yemek kaşığı un,
5-6 su bardağı su, 
Kırmızı pul biber, kuru nane, kekik, tuz.
 
siyah havuç çorbası tarifi
MOR HAVUÇ ÇORBASI TARİFİ;
1- Tencereye tereyağını ve zeytinyağını alıp, eritin.
2- Unu tencereye ilave edin, 6-7 dakika rengi hafif dönünceye kadar kavurun.
3- Mor havuçların dışını kazıyın, rendeleyin. 
4- Rendelediğiniz havuçları tencereye ilave edin.
5- Havuçlarla birlikte 5 dakika daha kavurun.
6- Tencereye 5 su bardağı su ilave edin, eğer koyu kıvam olursa 1 su bardağı daha ilave edebilirsiniz.
7- Su bardağı su ilave ettikten sonra ara ara karıştırarak topaklanmasını engelleyin. 
    Çorbanız kaynadıkça rengi iyice ortaya çıkacak.
8- Pürüzsüz bir kıvamda olmasını isterseniz çubuk blender ile çırpın.
9- Damak tadınıza uygun tuz, kırmızı biber, nane ve kekik ilave edip, karıştırın.
Sıcak olarak servis yapın.

purple carrot
"Afiyet Olsun"
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...