4 Ocak 2021 Pazartesi

TAHİNLİ MUFFİN (TOP KEK)

Muhterem'le Afiyetle

Yeni yılın ilk tarifi ile merhaba😊
Her yeni yılda ilk tarif olarak hep tatlı tarifleri yayınlamaya çalışıyorum.
Geçen yıl "Yaban Mersinli Muffin" tarifi yayınlayıp, yeni yıl için güzel dileklerde bulunmuştum ama 2020 yılı Corona-Pandemi-Karantina derken bütün Dünya için oldukça zor bir yıl oldu.
Ne diyelim bu yeni yıl Corona'nın bittiği, sağlıklı, huzurlu bir yıl olur İnşaAllah.

muffins tahini

Tarifimizden bahdecek olursam;
Ben kurabiyeden daha çok kek severim.
Eşim ise tahinli kurabiyeyi çok sever.
Bazen onun için tahinli kurabiye yapıyorum, tahinli kurabiye fazla sevmediğim için en fazla iki tane yiyebiliyorum.
Keki ise hele kış aylarında olduğumuz zamansa, bol portakal veya limon kabuklu, kuru yemişli olarak çok severek yapıyorum.
Kurabiyede tahin sevmiyorum ama kekin içinde tahin seviyorum.
Tahinli kek yapınca ikimiz için ortak bir nokta bulmuş oluyoruz.
Bu keki bütün kek kalıbında, muffin kaplarında (kek kapsülleri) yapabilirsiniz.
Sunum kolaylığı ve görsellik için ben kapsül kullanmayı tercih ettim.
Son yıllarda kek kapsüllerinde inanılmaz bir çeşitlilik var.
Pek çok modelden alıp, tariflerde kullanmayı seviyorum.
Bu kapsülleri yağlamanıza gerek yok, piştikten sonra kek içinden kolaylıkla çıkıyor.
Kapsüllerin sağlam bir yapısı olduğu için ayrıca muffin tepsisine veya karamel kabı gibi kaplara yerleştirmek zorunda kalmıyorsunuz.

tahinle yapılan tarifler
Tahinli lezzetleri seviyorsanız bu 👇tarifler tam size göre;

Tahinli, tatlı tarifler;

Fırında Sıcak Helva

Fırında Tahinli Muhallebi 

Tahinli Kurabiye

Siyez Unlu Tahinli Kurabiye

Susam Mantolu Tahinli Kurabiye

Susam Mantolu Tahinli Kek

Tahinli Çörek

Deniz Dalgası Tatlısı

Mevlevi Tatlısı

Hazır Baklava Yufkasından Tahinli Rulo

Tahinli, Tuzlu Tarifler;

Tahin Soslu Nohut Piyazı

Humus

Pastırmalı Humus 

Kırmızı Biberli Humus

Humus Paçası 

Pancarlı Humus 

"Afiyetle Kalın"

TAHİNLİ MUFFİN (TOP KEK);
Malzemeler;  (12 Adet)
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
Yarım su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı yoğurt,
1 portakalın rendelenmiş kabukları,
1 Nescafe fincanı tahin,
1 su bardağı ufalanmış ceviz içi,
1 tatlı kaşığı toz tarçın,
Çay kaşının ucu ile karbonat,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2,5 veya 3 su bardağı un. 
Ayrıca; 
Her top kekin üzerine koymak için ceviz içi, (yaklaşık 12 adet) 
Kağıt kek kapsülleri.

tahinli top kek nasıl yapılır?

TAHİNLİ MUFFİN (TOP KEK) TARİFİ;

Kek hamurunu hazırlamak için;
Yumurtaları toz şeker ile birlikte çırpın.

Yoğurdun içine çay kaşığının ucu ile bir miktar karbonat ekleyin.
Karbonat yoğurdun içinde aktifleşecek, bir miktar kabaracaktır.
Karbonatlı yoğurdu kabın içine ilave edin. 
Yağı ekleyip karıştırın.

Bir portakalın rendelenmiş kabuğunu, ufalanmış ceviz içini, 1 tatlı kaşığı tarçını ve tahini ekleyip, karıştırın.

Unu, karbonatı ve vanilyayı eleyerek ekleyip, karıştırın.

baykuşlu kek kapsulleri

 Kek kapsullerinin içine, üzerinde bir parmak boşluk kalacak kadar kek hamuru doldurun.

Her kek hamurunun üzerine 1 adet ceviz içi yerleştirin.

Önceden ısıtılmış orta hararette ki (180 derece)  fırında pişirin.

"Afiyet Olsun"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...